Când lucrezi de acasă, poate fi foarte ușor să îți pierzi motivația. Dacă te afli în această situație, cosmopolitan.ro a pregătit 5 super-sfaturi pentru tine.

Sunt o mulțime de lucruri care îți pot distrage atenție atunci când te afli acasă. Inițial totul ți se pare ok – ai impresia că viața personală și viața profesională pot fi combinate fără ca una din ele să sufere, dar curând vei observa că ești din ce în ce mai stresată și nu ai timp de nimic. Din acest motiv, am pregătit pentru tine câteva sfaturi foarte utile care te vor ajuta mai mult decât crezi.

TREZEȘTE-TE CUM ȘI CÂND TREBUIE

Ce înseamnă asta? Simplu: pune-ți alarma să sune în fiecare zi la (aproape) aceeași oră și curând corpul tău se va obișnui să aibă un program. În funcție de preferințele tale, poți să lenevești vreo oră în pat, să te lungești la micul dejun, să faci puțin sport sau poți să te apuci direct de muncă. Ce contează cel mai mult este să ai un ritual pe care să îl faci în fiecare zi.

PREGĂTEȘTE-TE DE JOB

Ce înseamnă asta? Exact ce ai face și dacă ai pleca de acasă: schimbă-te de pijama (nu e musai să porți ceva super-fancy, dar cel puțin pune pe tine niște blugi și un tricou, orice dar nu rămâne în pijama), poate vrei să te și fardezi puțin (chiar și puțină mascara și un ruj nude te vor face să te simți pregătită de plecare)… Aâta timp cât rămâi toată ziua în pijama și nearanjată, vei fi mai tentată să pierzi vremea prin casă, poate chiar să tragi un pui de somn…

DU-TE LA BIROU

Ce înseamnă asta? Să ai un spațiu destinat doar jobului; în felul acesta poți delimita mai bine viața profesională. Din păcate, nu oricine își permite să își mobileze și decoreze o cameră întreagă (cât de cool ar fi să putem face asta?), dar poți păstra desktop-ul pentru filme, jocuri și social media și laptop-ul pentru job, de exemplu. Dacă ai un singur computer, îți poți face 2 useri diferiți, unul pentru job și celălalt pentru timpul liber. Vezi? Nu e chiar așa greu!

BUCURĂ-TE DE PAUZA DE MASĂ

Ce înseamnă asta? Atunci când lucrezi la birou, poți ieși la o terasă din apropiere pentru a lua prânzul cu colegii sau cel puțin mai poți socializa cu ei cât timp vă încălziți mâncarea și vă pregătiți un ceai. Atunci când lucrezi de acasă, totuși, poți fi tentată să îți iei farfuria la calculator pentru a lucra în continuare, dar te rog nu face asta! Fă o pauză de jumătate de oră și uită de tot ce înseamnă job! Mănâncă liniștită, uită-te pe o revistă, joacă-te puțin cu pisica, etc.

DU-TE ACASĂ

Ce înseamnă asta? Vei avea nevoie de un mic ritual care să te ajute să termini ziua de muncă. Închide laptopul, pleacă din spațiul destinat jobului, fă un duș, mănâncă o prăjiturică, whatever floats your boat. Din nou, este important să putem trage o linie clară între viața profesională și cea personală. Încearcă pe cât posibil să îți termini sarcinile până la o anumită oră, apoi concentrează-te doar pe relaxare și distracție.

Tu reușești să rămâi organizată și motivată, chiar dacă lucrezi de acasă? Îți este simplu să faci asta sau folosești anumite trucuri?

Sursa

Distribuie articolul: