Creativitatea, persuasivitatea și perfecționismul sunt elementele care o definesc pe profesoara Lucia Dima. Și-a dedicat viața pedagogiei, dar spune că nu ea și-a ales profesia ci mai degrabă profesia a ales-o pe ea. Deja de 13 ani își dedică cunoștințele copiilor din Liceul Teoretic „Liviu Rebreanu”. Lucia Dima este profesoară de istorie și cu un master în Științe Socio-Umane. 

Nu eu am ales pedagogia ci ea m-a ales pe mine…..

„După liceu visam să devin farmacistă, cu o medie bună la chimie și cu tendința de a activa printre medicamente însă contextul  și predilecția spre istorie m-au dus spre USM, facultatea de Istorie, un generator de talente raționale cu o doză de obiectivism.

Dacă privesc critic la traseul meu educațional, cred că am fost aleasă să reprezint una din cele trei profesii  lăsate de Dumnezeu.

Când am pășit prima oară intr-o instituție de învățământ am înțeles că licărul de studii superioare trebuie procesate și adaptate realităților elevilor și că a doua facultate o voi face alături de ei – elevii. Mi-am asumat rolul de sculptor ce nu doar corelează conținuturi curriculare ci construiește personalități, căci un bun profesor nu doar predă, ci oficiază.”

Anual îmi ziceam să renunț…

„…să ma reprofilez, că este greu să reziști într-un domeniu în care se cere doar dedicație, dar nu și motivare financiară.

Dar satisfacția care o obține un profesor în procesul dăscălirii este incomensurabil, fapt care m-a determinat să mă concentrez spre perfecționism și pledorie motivațională. Societatea noastră are nevoie mai mult ca oricând de modele, iar modele sunt noi-dascălii.

Mă  ambiționez să arăt zilnic latura reală a profesorului-pozitivist, flexibil, rațional, integru, ancorat în realitățile digitale și care trebuie să schimbe mentalități și să susțină sistemul.”

Generația Z…

„Sunt personalitatea ce consideră că zona de confort ucide potențialul din acest considerent sunt încadrată în multe proiecte, concursuri naționale și internaționale pentru a genera motivație elevilor de a-și depăși limitele.

Totuși cea mai mare provocare în secolul XXI-lea pentru un profesor este să lucreze cu Generația Z – generație ce are abilități digitale înnăscute, inteligență emoțională dezinvoltă și o persuasivă dorință de a cunoaște accelerând parteneriatul elev-profesor și motivându-te să pătrunzi în lumea lor.”

„Zilnic avem 200 personalități diferite cu care interacționăm, relaționăm, socializăm și sudăm cunoștințe, iar asta poate fi dificil, dar totodată și frumos.” 

Învățământul de la distanță

„Paradoxal, dar pentru mine nu a fost o dificultate. Platformele educaționale le stăpânesc foarte bine(recunosc că le-am învățat individual prin descoperire, datorită acestui fapt am obținut și un premiu.)

Evaluarea am transformat-o într-un lucru mai puțin stresant prin classtime și quizziz și pandemia a fost un bun teren de a exersa o altă abordare și altă alternativă a conceptului de predare, marca Dima.

O bună parte din activitatea mea este online, căci este un imperativ al timpului, un must al secolului XXI-lea și o cerință a multor concursuri naționale și internaționale.

Admit că nici 10 laptopuri nu pot înlocui un profesor, dar sunt o persoană adaptabilă și lecțiile mele online erau ascultate și de către părinți, frați, primind un feed-back pozitiv.”

„Sistemul educațional este într-o continue modificare, iar pandemia a schimbat accentele și ne-a impulsionat să ne adaptăm noilor cerințe, dictate de imperativul vremii.”

Lecții învățate….

„Înfrânt nu ești când sângerezi și nici când ochii-n lacrimii ți-s/adevăratele înfrângeri sunt acele renunțări la vis/aserțiunea lui Radu Gyr mi-a servit ca cea mai bună lecție în sistemul pedagogiei, dar și-n viață. Am învățat să nu subestimez elevii căci ei au un magnetism special și poți descoperi în ei valori și talente deosebite.

Am învățat să învăț …mult și încă consider că am de învățat, căci este o profesie unde foarte ușor te plafonezi și intri într-un con de umbră confortabil. Învăț să escaladez atunci când toți îți zic stop, să-mi depășesc limitele și să-mi demonstrez că se poate să fii un profesor cool.”

„Învăț să lupt cu sterotipuri și mentalități postsovietice și să încurajez noi viziuni, noi personalități, noi valori. Am elevi cu care mă mândresc mult și le mulțumesc că mi-au fost elevi.”

Foto: Arhiva personală

*Urmărește canalul nostru de Telegram

Pentru mai multe știri din frumusețe și modă urmărește canalul nostru de  Viber – Revista #EAmd Join Revista #EAmd 

Susține-ne și pe Patreon