Anna Braghiş are 26 de ani și este originară din Republica Moldova. A pariat pe pasiunea ei şi a transformat totul într-o afacere dulce. A urmat cursuri de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării în Baia Mare, România. Chiar dacă viaţa a purtat-o spre Bucureşti, s-a întors la cea de-a doua ei casă pentru a-şi urma visul, scrie adevărul.ro.

Anna a venit în Baia Mare în anul 2011, unde a urmat cursurile universitare. În 2016, a decis să plece în Bucureşti, unde a lucrat, timp de un an şi jumătate, în calitate de contabilă la o firmă.

„Mi-am dorit să fiu mai aproape de familie şi să pot călători mai des acasă, într-o ţară în care pot să simt că sunt liberă să mă exprim în aceeaşi limbă pe care o vorbesc şi acasă. Baia Mare a fost până la urmă o coincidenţă, nu a fost chiar o preferinţă, iniţial, exceptând faptul că tendinţa tinerilor care pleacă din Republica Moldova este să urmeze o facultate în marile oraşe universitare precum Iaşi, Bucureşti sau Cluj. Eu mi-am asumat această alegere, venind într-un oraş mai mic, nu cu atât de multe posibilităţi ca şi în celelalte oraşe, dar cumva alegi să faci lucrurile într-o manieră responsabilă. Oriunde îţi poţi găsi un loc potrivit pentru tine”, a povestit Anna Braghiş.

Viaţa agitată din București şi munca de birou nu era tocmai viitorul pe care îl visa. Astfel că, motivată de pasiunea ei şi de o doză mare de curaj, a depus un proiect în cadrul primei ediţii a programului Start–up Nation.

„Iniţial, am parcurs cu greu toate procedurile birocratice aferente înscrierii proiectului, de la elaborarea planului de afaceri, bugete provizorii şi proceduri de achiziţii, care pentru mine au fost în primul rând un exerciţiu bun de educare personală financiară, de cunoaştere mai în detaliu a unei realităţi”,a spus tânăra.

De la idee până la implementare a trecut un an, astfel că, în 2018, Anna a devenit tânăr antreprenor. Cu o investiţie nerambursabilă de 40 de mii de euro, bani folosiţi pentru echipamente de calitate care asigură întreaga linie de producţie, şi-a deschis o afacere dulce. Împreună cu alte trei persoane realizează deserturi personalizate, în funcţie de preferinţele şi intoleranţele alimentare ale clienţilor.

Din lipsă de personal, Anna a început să se ocupe de partea de producţie. A fost o provocare, dar şi un exerciţiu personal pentru a-şi testa răbdarea şi nervii. Pe viitor, tânăra îşi doreşte să reinventeze reţetele tradiţionale de deserturi şi să le actualizeze pentru preferinţele generaţiei tinere.

„Odată cu trecerea timpului, lucrurile încep să aibă şi o altă valoare. Este vorba despre o valoare sentimentală, de care începi să te ataşezi. Felul în care alegi să faci oamenii fericiţi. Un tort pentru copil sau pentru o nuntă, cu unele detalii care îi caracterizează pe clienţi, hobby-ul lor, ceva care te lasă să reflecţi în munca ta o parte din caracterul lor sau felul lor de a fi. Şi acest lucru este cumva premiul mare după toată munca asiduă care se depune”, a menționat antreprenoarea.

Iniţial, şi-a promovat afacerea pe reţelele de socializare. Ulterior, a deschis un spaţiu de prezentare, unde a angajat două persoane. Recent, a lansat platforma maidulce.ro, unde clienţii pot să îşi personalizeze torturile, să le configureze aşa cum şi le doresc, începând de la compoziţie până la aspect exterior.

Kilogramul de tort variază între 50 şi 100 de roni, evhivalentul a cca 210-420 de lei, în funcţie de compoziţie şi de ingrendientele folosite. La deserturi, preţurile pornesc de la 5 roni sau 20 de lei, cele mai simple, de post, până la 20 de roni sau 85 de lei.

Agora.md 

Distribuie articolul: