În această săptămână, Guvernul Italiei este așteptat să aprobe oficial proiectul de construire a unui pod care va lega insula Sicilia de continent.

 

Ședința comitetului pentru planificare economică, care trebuie să aprobe proiectul de construcție a podului, cel mai probabil va avea loc nu mai târziu de 7 august. Agenția Reuters scrie despre acest lucru, citând o sursă proprie bine informată, transmite unian.net.

Potrivit agenției Reuters, ideea construirii unui pod peste strâmtoarea Messina este discutată încă din vremea Romei Antice, dar nu a fost niciodată pusă în practică. Ultima dată, ideea a fost „definitiv” respinsă în 2013, când Guvernul de atunci a decis să adopte o politică de austeritate severă.

După venirea la putere, în 2023, a actualului premier Giorgia Meloni, proiectul a fost reînviat. Pentru construcția podului suspendat, cu o lungime de 3,6 kilometri, între orașul sicilian Messina și regiunea continentală Calabria, se preconizează un buget de 13,5 miliarde de euro.

Aprobarea proiectului în această săptămână va deschide calea pentru lucrările preliminare, cum ar fi exproprierea terenurilor, precum și cercetările arheologice și geologice.

Consorțiul condus de compania italiană Webuild, responsabilă de construcție, intenționează să finalizeze lucrările până în anul 2032.

Podul peste strâmtoarea Messina: ce trebuie să știți

Strâmtoarea Messina separă „călcâiul” sudic al „cizmei” italiene (regiunea Calabria) de insula Sicilia. Lungimea strâmtorii este de aproximativ 32 de kilometri, iar cel mai îngust punct al ei are doar 3,1 kilometri. Strâmtoarea este una dintre cele mai importante artere maritime ale Mediteranei, fiind folosită atât de nave comerciale, cât și de nave militare.

Ideea construirii unui pod peste strâmtoarea Messina datează încă din Roma Antică, iar în epoca modernă a fost discutată în repetate rânduri la nivel guvernamental în Italia. În anii 2000, a fost chiar elaborat un proiect estimat la peste șase miliarde de euro. Se intenționa construirea celui mai lung pod suspendat din lume, cu o lungime de aproximativ 3,3 kilometri. Totuși, implementarea a fost constant amânată din cauza dificultăților financiare, schimbărilor politice și opoziției ecologiștilor.

Principalele motive pentru care podul nu a fost încă construit țin de geologia complicată și de activitatea seismică intensă a regiunii, deoarece strâmtoarea Messina se află într-o zonă cu cutremure frecvente. În plus, vânturile puternice și curenții maritimi creează dificultăți suplimentare în timpul construcției și exploatării.

Distribuie articolul: