Ion Grosu rupe secolul în două la capitolul vârstă și încinge scena, mai ales în spectacolele de comedie! La Teatrul „Satiricus”, Ion Grosu face parte din „prima generație” de actori – Valeriu Cazacu, Jan Cucuruzac, Valeriu Țurcanu, Sergiu Finiti… Să-l descoperim cum este în scenă, ce roluri a îmbrățișat pe scena de la Satiricus și care dintre spectacole i-a fost „botezul de foc în teatru”.

Harul său actoricesc este polivalent

Înzestrat cu har artistic, dar și cu multă perseverență, fidelitate profesiei, încăpățânare, specifică celor din Zodia Capricornului, Ion Grosu s-a încadrat imediat în trupa teatrului. A asimilat „din mers”, cum s-ar zice, rolul lui Zacharie Moirron din Comediantul de Moliere, apoi, în virtutea unor „situații de urgență”, a „încercat” şi alte roluri din acest spectacol, înlocuindu-și/dublându-și colegii de scenă. Acesta a fost „botezul de foc” pe scena Teatrului „Satiricus”, de unde a pornit ascensiunea sa profesională, de la un spectacol la altul, de la un rol secundar la unul principal.

Palmaresul artistic al lui Ion Grosu cuprinde zeci și zeci de roluri, care de care mai interesante, diverse, de calibru diferit – de la simplu figurant la roluri de prim-plan, titulare. După cum ne mărturisește însuși maestru scenei, pentru el nu există roluri mari sau mici, importante sau mai puțin importante.

Excelează îndeosebi în roluri comice

  • Iancu Pampon – D’ale carnavalului de Ion Luca Caragiale,
  • Moulineaux – Doctor de femei de Georges Feydeau,
  • Dandanache – O scrisoare pierdută de Ion Luca Caragiale,
  • Henry Perkins – Banii, banii sau borsetka de Ray Cooney,
  • Fiodor Iacovlevici Revunov Caraulov – Nunta de A.P. Cehov,
  • Tudor Fiodorovici –Țara papagalilor de Serghei Evstratiev,
  • Brânzovenescu – Eu pentru cine votez? de V. Butnaru,
  • Koroviev – Maestrul şi Margarita de Mihail Bulgakov,
  • Artur – Maimuţa în baie de Irina Nechit,
  • Grigori Stepanovici Smirnov – Cerere în căsătorie de A.P. Cehov,
  • Ștefan – Cu bunelul ce facem?… de C. Cheianu,
  • Parlamentarul – Hercule de Fr. Durrenmatt,
  • Secretarul de partid – Care-s sălbaticii? de Iulian Filip etc.

Însă, cu același succes, se produce și în roluri dramatice semnificative:

  • Garcia – Carmen de Prosper Merimee,
  • Preotul – Ciuleandra de Liviu Rebreanu,
  • Ofițerul-polițist – Țara asta a uitat de noi de C. Cheianu,
  • Aviola – Caligula de Yozef Toman,
  • Bărbatul – Made in Moldova de C. Cheianu,
  • Artur – Maimuţa în baie de Irina Nechit,
  • Poetul-Deputat – Golanii revoluţiei moldave de Constantin Cheianu ș.a.