Soluțiile statului pentru atragerea tinerilor în domeniul pedagogiei includ mentorat profesional, burse indexate, indemnizații de 200 de mii de lei și renovarea căminelor studențești. Pentru anul 2024, Ministerul Educației își propune să încadreze 500 de absolvenți ai facultăților pedagogice în instituțiile de învățământ, abordând astfel criza de cadre didactice și fenomenul de “ardere profesională”.

„Obiectivul nostru este să atingem cifra de 500 de absolvenți la pedagogie care aleg să meargă în instituțiile de învățământ. O să contribuim la acest rezultat  prin majorarea indemnizației de care ei beneficiază de la 120 de mii la 200 de mii, cu extinderea perioadei de timp pe care trebuie să o muncească în instituțiile de învățământ de la 3 la 5 ani de zile,” a declarat Dan Perciun.

În luna februarie, se preconizează indexarea bursei studenților, aceasta urmând să depășească suma de 3000 de lei, conform declarațiilor ministrului. În paralel, vor continua proiectele investiționale finanțate cu aproximativ 200 de milioane de lei, provenind de la Banca Mondială.

Vom renova integral două  cămine, pentru fiecare din din ele vor fi investiți circa 2 milioane de euro. Este vorba de căminul nr.1 de la Universitatea de Stat din Moldova și căminul nr. 6 de la Universitatea Pedagogică „Ion Creangă”. Deci noi am prioritizat acele cămine unde locuiesc viitori pedagogi. Ambiția este să oferim cazare de tip apartament cu blocuri sanitare integrate, un proiect major care urmează să se finalizeze în 2025”, a mai spus oficialul.

De semenea, pentru a sigura o experiență mai bună de inserție pentru tinerii absolvenți, urmează a afi aprobate 25 de baze de practică pedagogică:„Instituții de învățământ care o să aibă un statut special, bine pregătite, dotate adițional în așa fel încât să poată să ofere o experiență de practică pedagogică valoroasă chiar din timpul facultății, ” a menționat ministrul Educației.

Totodată, tinerii specialiști vor avea acces din luna septembrie la 1.000 de mentori în educație, prin intermediul Institutului Național pentru Leadership.

Distribuie articolul: