De ce unii oameni sau unele companii sunt mai inovatoare, mai influente și mai profitabile decât altele? De ce unele se bucură de o loialitate mai mare din partea clienților și angajaților? De ce atât de puține companii sunt capabile să-și mențină succesul?

În anul 2009, Simon Sinek a inițiat o mișcare prin care încerca să ajute oamenii să devină mai inspirați la locul muncă, aceștia inspirându-și la rândul lor colegii și clienții. Cum i-a reușit? Sinek ne învață că întrebare fundamentală în activitatea noastră profesională trebuie să devină: „de ce?”. Or, orice ai face în viața asta, trebuie să înțelegi exact de ce depui eforturile date, zi de zi.

Oameni precum Martin Luther King Jr., Steve Jobs și frații Wright au avut foarte puține lucruri în comun, dar cu toții au început prin a se întreba: „de ce?”. Ei au realizat că oamenii nu vor crede într-un produs, într-un serviciu, într-o mișcare sau într-o idee până când nu vor înțelege „de ce”-ul din spatele acestora. Iar odată ce-ți înțelegi bine de tot misiunea, ai un filtru și niște valori în baza cărora faci alegerile ulterioare. Acest „de ce?” dă culaore și sens activităților tale. Doar înțelegi ce te mișcă, vei putea să-ți setezi corect obiectivele și să lucrezi concentrat/ă la îndeplinirea lor.
Sinek ne mai demonstrează că liderii care au avut cea mai mare influență la nivel mondial gândesc, acționează și comunică în același mod, exact opusul modului în care procedează toată lumea. Autorul numește această idee „cercul de aur” și oferă o structură pe care pot fi construite organizațiile, pot fi conduse mișcările și pot fi inspirați oamenii. Iar totul începe cu întrebarea „de ce?”.
Citate din „Începe cu de ce: Cum ne inspiră marii lideri astfel încât să trecem la acțiune”, de Simon Sinek:

Campionii nu sunt cei care câștigă întotdeauna curse, campionii sunt cei care ies și încearcă. A fi campion este o stare de spirit. Sunt adepți. Ei concurează cu ei înșiși la fel de mult sau mai mult decât împotriva celorlalți. Campionii nu sunt doar sportivi.

Oamenii nu cumpără ceea ce faci; ei cumpără de ce o faci. Și ceea ce faci arată doar ceea ce crezi.

Cu cât inspirați mai mult, cu atât vă vor inspira mai mulți oameni.

Distribuie articolul: