Cauți inspirație pentru idei de reclame online pentru 2023? În acest articol îți prezentăm diverse exemple de promovări și reclame digitale cu rezultate.

Iată ce categorii de instrumente vor fi folosite în campanii promoționale în 2023:

  1. Native Advertising (publicitate nativă) este un tip de publicitate plătitanativă, în care reclamele se potrivesc cu aspectul, senzația și funcția formatului media în care apare. Se potrivește „nativ” și perfect pe pagina web.
  2. Content Marketing (marketing de conținut) – această tehnică de lucru își propune să creeze doar conținutul, de care atât motoarele de căutare, cât și potențiali cumpărători / clienți au nevoie în mod constant.
  3. Branded Content (Conținut de marcă) este conținutul conceput pentru a crește gradul de conștientizare a unei mărci prin asocierea acestuia cu conținut care îi împărtășește valorile. Conținutul nu trebuie să includă neapărat promovarea unui brand, deși poate include și plasare de produs.

Idei de reclame de tip Native Ads:

Native Advertising (publicitate nativă) este un tip de publicitate plătitanativă, în care reclamele se potrivesc cu aspectul, senzația și funcția formatului media în care apare. Se potrivește „nativ” și perfect pe pagina web.

1. Native Ads în Feed

Mesajul publicitar este în acest caz plasat în feed-ul platformei de difuzare, adică acolo unde se afla conținutul principal al site-ului și seamănă (atât vizual cât și din punct de vedere al conținutului) cu mesajele organice ale platformei. Poate că uneori chiar nu observi că este vorba de reclamă, când vezi postări sponsorizate în feed-ul Twitter, LinkedIn și Facebook.

2. Search Ads

La fel de organic se încadrează reclama și în rezultatele căutărilor Google. Acestea reprezintă reclame contextuale și sunt afișate imediat deasupra rezultatelor organice:

3. Promoted Listings

Sunt prezente pe platformele mari de afiliere, site-uri de anunțuri, sau comparatoare de prețuri, acolo unde sunt foarte-foarte multe anunțuri. La fel ca în cazul Google Ads, acestea reprezintă reclame contextuale și au o mențiune discretă de „sponsorizat”, dar au o poziție mai proeminentă în pagină.

4. Articole sponsorizate/ Advertoriale/ Știri comerciale

Acest tip de conținut seamănă izbitor cu contentul editorial, ba chiar mai mult are ca prim scop satisfacerea nevoilor vizitatorilor unui website, cu un sfat util, o listă de recomandări, o soluție pentru o dilemă etc. Diferența dintre acest tip de texte și articolele simple este că advertorialele propun anumite produse și servicii și copywriterul se străduie să facă vânzarea atunci și acolo.

Exemple de articole comerciale concepute de SEOLITTE:

  • https://ea.md/manifest-profesii-non-feminine-sau-noi-suntem-cine-vrem-sa-fim-editorial/
  • https://www.bizlaw.md/este-obligatoriu-sa-transporti-copilul-in-scaun-auto-ce-spune-legislatia-republicii-moldova
  • https://locals.md/2019/5-restaurante-la-natura-perfecte-pentru-petrecerile-la-care-poti-veni-cu-copiii/

Idei de promovare de tip Content Marketing (marketing de conținut)

  1. Guest posts:

2. Interviuri live:

3. Evenimente online:

4. Comunicate din evenimente:

5. Prezentări publice:

Idei de reclame de tip Branded Content:

  • Anunțuri online:

  • Ghiduri de autor/e-book-uri:

  • Parteneriate de nișă:

Alte idei de reclame online – de la concurenţi

  1. Poți să te inspiri de la reclamele concurenților aici: Facebook ads Library: https://www.facebook.com/ads/library/?active_status=all&ad_type=political_and_issue_ads&country=MD&media_type=all

2. LinkedIn Ads: https://www.linkedin.com/company/kaufland-romania-moldova/posts/?feedView=ads

  • Similarweb.com – site de analiză despre traficul concurenților, aici compari traficul și performanța site-ului web, analizezi strategiile de promovare ale diferitelor branduri:

  • SEMRush – ca să afli poziţiile concurenților în motoarele de căutare, cât de mult trafic acestea primesc din aceste poziţionări, concurenţi, publicitate plătită, backlink-uri etc.

 

Distribuie articolul: