Dacă deții sau promovezi o afacere din industria IT (software și servicii IT) cu siguranță știi că atragerea clientelei e o activitate laborioasă, îndelungată, care necesită și multă muncă de convingere. Actualmente doar în România sunt peste 17 mii de companii de IT, iar ca să faci vocea companeii tale auzită și luată în considerare, trebuie să te diferențiezi, descoperind și vorbind despre avantajele tale competitive.

Cum să îți promovezi afacerea de tipul SaaS sau serviciile IT?

De menționat tot aici este că industria IT e una dintre cele mai dinamice industrii ale țării, deci și comunicarea ta trebuie să fie energică și extrem de flexibilă.

Totodată, este foarte bine de înțeles că într-un business de IT, offline-ul încă funcționează bine atunci când vorbim despre convertirea clientelei. Participarea la evenimentele de profil este de departe pe primul loc în topul canalelor de atragere a clientelei. O rată bună de întoarcere a investiției o au și campaniile de e-mail marketing, precum și abordarea directă a firmelor.

Idei de promovare online a firmelor din domeniul tehnologiei informației

1. Începe cu LinkedIn – este cea mai eficientă platformă de social media pentru afacerile din industria IT, căci este mediul în care stă publicul tău țintă. Dacă vrei însă să fii relevant și memorabil pe Linkedin, ai un lucru crucial de bifat: crearea constantă de conținut. Trebuie să știi că 80% din prospectele B2B vin anume prin intermediul LinkedIn, deci acolo ai un potențial enorm de pescuire a clientelei, prin crearea de content informativ, educativ și profesionist.

2. Dezvoltă-ți lista de e-mailuri pentru e-mail marketing – nici nu se pune problema achiziției unei liste de email-uri, mai degrabă ai de colectat abonat cu abonat prin oferirea ghidurilor utile, a ultimelor știri din industrie a și e-book-urilor  – toate în schimbul abonării la newsletterul tău.

3. Facebook – s-ar părea la prima vedere că B2B nu este despre Facebook. Tocmai din acest motiv, o să-ți expunem această informație dintr-un alt unghi și anume din ideea că această este o platformă ce oferă oportunități extinse, dat fiind numărul enorm de utlizatori zilnici ai plaformei: 1,84 miliarde de utilizatori vizitează site-ul de socializare în FIECARE zi. În aest context, este destul de ușor de spus că acolo este și audiența ta țintă: și CEO, și directorii generali, și directorii de procurări – toți au un profil de Facebook. Iar pentru a putea măsura conversiile și face remarketing către cei care deja ți-au vizitat site-ul, trebuie să folosești Facebook Pixelul.

4. Fii activ în presa scrisă cu interviuri și comunicate de presă – cu siguranță o să-ți faci vocea auzită prin prezentarea unor materiale informative și bine documentate din nișă. A te transforma într-o autoritate sau centru de greutate pe un anumit subiect, te va face în timp căutat și pentru serviciile tale. Secretul este să fii dischis și dispus să oferi informații din nișă portalurilor media și specialiștilor care au nevoie de ea.

5. Organizarea de seminare gratuite pentru tinerii specialiști IT sau organizarea ușilor deschise pentru potențialii angajați – la fel ca în punctul precedent, o mai mare deschidere aduce după sine credibilitate și deschide o serie largă de oportunități de colaborare.

Cum se promovează companiile IT din România?Top metode de promovare online a firmelor din domeniul tehnologiei informației

  • Content Marketing – în IT adesea trebuie să-ți asumi rolul de brand care educă piața și un bun instrument de educare este propriul blog. Ai grijă de partea de SEO a site-ului tău, întrucât îți poate oferi trafic organic gratuit și expunere maimă în rezultatele căutărilor, cu bugete rezonabile. Vezi cum îți creezi propria strategie de SEO în 2022.
  • Video explainere – video marketingul făcut prin plasarea de explainere pe YouTube poate aduce vizibilitate în fața oamenilor care contează. În general video este un accent important ce trebuie pus în 2022: oamenii petrec cu 88% mai mult timp pe paginile ce conțin și video, iar 90% dintre utilizatori spun că video îi ajută să ia o decizie de cumpărare. Evident că în IT este mai complicat să facă vânzpri pe bandă rulantă și o singură interacțiune cu canalul tău de YouTube nu-ți va crea o relație de lungă durată cu potențialul client, or clienții B2B efectuează cel puțin 12 căutari online înainte de a interacționa cu un site web.
  • Crearea de whitepapers și prezentarea periodică a acestora – scopul acestor materiale de prezentare este să informeze despre produsele și soluțiile noi pe care le-ai inventat.
  •  Google Ads, și anume plasamentul de tip Search –  îi va ajuta pe potențialii tăi clienți să ia legătura cu tine atunci când au nevoie de serviciile /soluțiile tale. Ca mici recomandări pentru textele anunțurilor ar fi să pornești de la nevoile clientului tău, și anume: să pui accent pe enomia de timp, experiența plăcută de lucru cu o echipă profesionistă ca a ta și lipsa tensiunilor sau a stresului în munca cu tine. Asigură-i că oferi servicii de înaltă calitate de consultanță și suport, precum și accesibilitatea echipei de a răspunde oricând la orice întrebare legată de soluțiile tale.

Ce indicatori de performanță ai de urmărit pe online?

  • creșterea notorietății companiei – în timp ar trebui să vezi cu numărul de cereri de ofertă crește, datorită eforturilor tale de brand awareness
  • vânzări și numărul de clienți
  • cifra de afaceri într-o continuă creștere – un alt obiectiv care trebuie urmărit cu atenție este și calitatea lead-urilor venite, întrucât în IT unele proiecte pot să-ți aducă mai degrabă peirdere decât câștig dacă așteptările clientelei nu sunt rezonabile. Și viceversa, o bună poziționare pe piața de IT și software îți poate aduce clienți cu renume și bugete, astfel încât munca ta să fie înalt apreciată și remunerată.

Câteva cuvinte drept concluzie

Fii mobile friendly, atât în content marketing, cât și în publicitatea plătită, deoarece dispozitivele mobile devin omniprezente. Marketingului pentru firme de IT și tehnologie cu siguranță trebuie să includă și marketingul mobil. Acesta constă în anunțuri care apar pe smartphone-uri și tablete.

Distribuie articolul: