Promovarea în domeniul e-commerce este un must în 2023. A te menține în mintea și vizorului clientului-țintă este, de altfel, un lucru crucial ce face diferența dintre succes și eșec, ca magazin online, mai ales când numărul concurenților este într-o creștere exponențială, iar puterea de cumpărare a populației este într-o descreștere continuă.

Idei de promovare magazin online

Cum facem promovare digitală de impact pentru e-commerce-uri în 2023?

1. SEO pentru magazinul onlineSEO înseamnă ca site-ul companiei tale să ajungă în topul rezultatelor căutării Google atunci când o căutare este efectuată folosind cuvinte cheie legate de domeniul tău de activitate. Dar de unde știu motoarele de căutare site-ul tău merită să fie clasat bine? Aceștia sunt cei 4 piloni ai algoritmului de căutare Google:

  • Bine structurat – un site web bine conceput te poate ajuta să faci o impresie bună asupra potențialilor tăi clienți.
  • Intuitiv – un site web ușor de utilizat este unul intuitiv de navigat și înțeles.
  • Content de calitate – conținutul de înaltă calitate este sincer, clar și nu servește vreunei agende ascunse.
  • Relevant, astfel încât să conțină informații utile – din punct de vedere SEO, relevanța se referă la cât de bine corespund informațiile de pe un site web unei interogări de căutare.

Care sunt cei mai importanți factori de clasare pentru site-ul E-shop? Din multe teste și cercetări pe care le-am făcut și studiat, backlink-urile sunt cel mai important factor de clasare chiar și în 2023, iar optimizarea paginii de produs este un al 2-lea factor –  Google vrea să înțeleagă despre ce este pagina dată. Totul începe cu analiza cuvintelor cheie, urmează conceperea de meta etichete unice (adăugă modificatori la etichetele tale de titlu, cum ar fi „cumpără”, „ieftin” și „ofertă” pentru a obține mai mult trafic de tip long-tail, adică pe termenii obișnuiți pe care oamenii îi folosesc atunci când se caută produse pe Google). Mai apoi oferă mai multe detalii despre produse decât oferă concurenții tăi (fă acest lucru cel puțin pentru produsele cele mai importante), adaugă imagini de calitate și evită conținutul duplicat. Acestea sunt doar câteva dintre sfaturile esențiale de optimizare a magazinului online.

2. Optimizează viteza de încărcare a site-ului – în caz contrar, rata de conversie a vizitatorilor în clienți va avea de suferit. Or, dacă site-ul tău se încarcă în mai mult de 4 secunde, 79% din cei care l-au vizitat nu se vor mai întoarce pe site. Iar 52% din cei care fac cumpărături pe internet recunosc că viteza de încărcare a website-ului este importantă pentru a deveni loiali față de un magazin online. O singură secundă de întârziere, ar putea să te coste aproximativ 40% din numărul de vizitatori.

3. Asigură-ți o prezență bună pe social media – social media nu trebuie să fie doar despre produse și promoții, urmărește ca prin contentul creat să oferi și informații utile urmăritorilor. Nimănui nu-i place doar să i se vândă, iar comunicarea să fie doar despre oferte și promoții, căci pe social media lumea vine pentru divertisment și socializare, de fapt, nicidecum pentru a cumpăra.

Un accent aparte trebuie pus pe sponsorizările pe Social Media – ia aminte la formulele TOFU, MOFU – adică mergi pe o abordare de pâlnie de vânzări completă, după cum urmează:

TOFU este etapa rece și scopul ei este de a trezi atenția audienței. Aici te adresezi unui public cu interese largi. Cu ce content să vii la înaintare? Pune accent pe content amuzant, situațional sau super valoros.

MOFU este etapa caldă și scopul său este de a trezi dorința de acțiune (conversie sau vânzare). Îți dorești ca audiența ta să interacționeze cu contentul, de asta vii cu testimoniale și promoții.

BOFU este etapa fierbinte, iar scopul său este re-targeting-ul. Audiențele ar trebui să vină din Facebook Pixel, Google Audiences și să-i prezinți oferte fierbinți.

Reclamele plătite pot fi o metodă bună de promovare, de exemplu în feed pe Facebook și Instagram poți promova un serviciu sau produs inovativ, de care lumea încă nu a auzit. Pe de altă parte, pe Google targetezi oamenii ce caută serviciul sau produsul de care deja știu că au nevoie.

Apelează, totodată, și la remarketing – prin remarketing vei reuși să rămâi în mintea potențialului tău client și vei crește șansele ca acesta să revină, pentru a face o cumpărătură. Remarketing-ul rămâne a fi o metodă de promovare a website-urilor prin Google foarte populară, datorită costurilor reduse și a eficienței sporite.

Un mic comentariu despre concursurile atât de populare pe social media: acestea sunt OK dacă ești la început de cale și vrei să câștigi o mulțime de urmăritori rapid, totuși, trebuie să înțelegi că mulți dintre cei ce se vor abona nu vor fi de fapt clienții tăi potențiali, ci doar oportuniști, deci la sigur nu-ți vei asigura o audiența de nota 10 prin concursuri.

4. Folosește newsletter-ul – cheia succesului acestui canal de promovare e ca newsletter-ele să se plieze nevoilor și dorințelor audienței, poți adăuga un formular de abonare ca pop-up, care să arate clar avantajele acestui newsletter, păstrând, deci, și legătura cu potențialii cumpărători, nu doar cu cei fideli. O ideea de atragere a potențialilor clienți sau a cumpărăturilor repetate este prin oferirea unor cupoane de reducere prin e-mail.

Cum atragi abonați la newsletter?

Folosește un Lead Magnet, acesta poate reprezenta un e-book, un ghid sau un webinar gratuit pe care ești dispus să le oferi gratuit, în schimbul unor date de contact. Lead Magnetul trebuie să țintească o audiență exactă și să rezolve o problemă specifică a acesteia.

Idei promovare magazin online

5. Fă-ți un canal de YouTube – dacă ai creativitate pentru a oferi recenzii de produs, sau sfaturi utile pentru audiența ta sau tutoriale, colectează-te în formă video pe un canal oficial. Apoi optimizează-ți videoclipurile pentru a crea momente-cheie, ele vor fi tot mai importante în Google pentru căutarea de tip video, ca utilizatorii să primească răspuns exact la întrebarea lor.

Pentru un SEO eficient, contentul tău video trebuie să includă: 

  • descrierea canalului de YouTube optimizată, incluzând o imagine de ansamblu despre ce este canalul;
  • cuvintele cheie de bază, acestea vor juca, de asemenea, un rol esențial în optimizarea conținutului video;
  • deși nu dorești să umpli descrierile videoclipurilor cu cuvinte cheie, câteva cuvinte cheie și hashtag-uri utile te pot ajuta să-ți direcționezi conținutul către publicul vizat.

5. Practică customer care, la fiece comandă – Ce înseamnă customer care în 2023? Oferă cadouri și testere, iar clienți vor avea ocazia să testeze și alte produse dintre cele comercializate de tine. La fel poți oferi livrarea gratuită la cumpărături de peste o anumită sumă, asta entuziasmează enorm clientela. O altă metodă de a trezi încrederea clienților tăi este să oferi garanția de 100% din bani înapoi, timp de 14 zile. Astfel vei arăta că ai încredere absolută în produsele tale, iar dacă oferi o perioadă de garanție mare, potențialii clienți vor știi că tu comercializezi doar produse de calitate.

6. Nu uita și de content marketing – acest tip de promovare te ajută să atragi clienți fără să-i întrerupi, cum ar fi să scrii articole de blog cu informații de nișă cu adevărat utile, să concepi infografice interesante, podcasturi, ghiduri, ebook-uri și webinarii. Toate aceste formate de conținut pot atrage urmăritori interesați de contentul tău, și indirect, de produsul tău. Căci prin contentul creat arăți oamenilor cum îi poate ajuta serviciul sau produsul tău să-și rezolve problemele. Mai mult chiar, un content bun te va ajuta și să-ți acumulezi backlink-uri, care vor propulsa site-ul în rezultatele căutărilor organice în Google.

7. Un accent aparte trebuie pus pe UX: crearea arhitecturii informației, interfață comodă pentru utilizator, structură bună a site-ului, navigație logică pe site, culorile potrivite, caracterele și imaginile bune – toate ar trebui să aibă ca scop final experiența excelentă utilizatorului (UX – user experience). Pe lângă un design atractiv, gândește-te la funcționalitate, la o structură convenabilă și logică, precum și o versiune mobilă cu aspect receptiv.

8. Intră în agregatoarele de prețuri și marketplace-uri – este o oportunitate bună de a crea vizibilitate pentru produsele tale, dezavantajul lor fiind evident, căci aici oamenii vor alege mai degrabă pe criterii de preț, decât valoare și/sau customer care.

9. Implică-te în campanii de PR – dacă construiești o afacere care să dăinuie în ani, cu siguranță trebuie să comunici responsabil și profesionist cu urmăritorii, stakeholderii, dar și publicul larg. Organizează campanii de CSR și fii parte din comunitate, iar astfel de activități te vor încadra mai bine în spațiul în care îți desfășori activitatea.

10. Recurge la User generated content (UGC – content generat de utilizatori) – recenziile video, foto sau text sunt foarte valoroase pentru brandul tău. Acest content te poate ajuta mult în promovarea afacerii tale. O idee bună este să-ți recompensezi clienții pentru faptul că te promovează cu reduceri și cadouri periodice, sau transformându-i în brand ambasadori.

promovare magazin online 2023

După ce ai aplicat una sau mai multe dintre metodele de promovare discutate, ține neapărat să măsori rezultatele obținute pe online. Cum măsori aceste rezultate?

La final de zi, performanțele sunt tot ce contează. Key Performance Indicator sau indicatorul cheie de performanță KPI este un instrument de evaluare a performanței care ilustrează gradul de atingere a unui parametru dorit. Așadar, când vorbim de indicatorii de performanță ai unui site, ne interesează cât de bine își atinge obiectivele de a colecta lead-uri lunar site-ul nostru. Desigur, putem calcula atât micro (Abonarea la newsletter, Adăugarea unui produs în coș, Descărcarea unei broșuri PDF), cât și macro conversii (Achiziționarea unui produs, Abonarea la un serviciu, Obținerea unui Lead). Important este să măsurăm tot ceea ce contează și ce duce la creșterea afacerii noastre.

Distribuie articolul: