Te-ai decis să lansezi o afacere din domeniul beauty în online? Atunci probabil că deja știi că ai o concurență destul de sănătoasă în această nișă și trebuie să ieși în față prin diverse strategii și tehnici de promovare digitală memorabile. Ai de ales acele instrumente care să-ți îmbunătățească popularitatea brandului și să te ajute să te poziționezi corect în 2024.

Fie că vrei să atragi clienți în salon, sau te interesează promovarea unui magazin de makeup, acest ghid te va ajuta să-ți faci ordine în gânduri, pentru a fi ca un izvor nesecat de idei creative. Citind acest material cap-coadă, vei înțelege care sunt canalele de comunicare a mesajului de marketing în beauty ce aduc rezultate reale și care este abordarea câștigătoare în promovarea produsului tău.

Premergător creării strategiei de promovare în domeniul de frumusețe este să creezi avatarul clientului

Înainte însă de a creiona o strategie de beauty marketing, ai de bifat cine este publicul tău țintă. Când vorbim de audiența țintă ne referim la un avatar foarte bine definit, pe criterii de vârstă, sex, stil de viață, atitudine față de produse, hobby-uri, interese etc. Or, când începi a construi o strategie de marketing, este întotdeauna bine să știi cui vrei să te adresezi. Dacă nu ți-e clar ție cui de fapt îi transmiți un mesaj, de unde să știe destinatarul că-i este destinat lui sau ei? Iată ce întrebări ajutătoare ai pentru a definitiva avatarul clientului:

  1. Care sunt scopurile/obiectivele Avatarului? Care sunt valorile Avatarului?
  2. Ce vârstă are Avatarul?
  3. Este Femeie sau Bărbat?
  4. Care este situația Avatarului în familie? Căsătorit / necăsătorit / divorțat?
  5. Câți copii are Avatarul și care este vârsta lor?
  6. Unde locuiește Avatarul?
  7. Unde își petrece timpul acesta?
  8. Ce-i place, ce-i displace în legătură cu produsului tău sau substituentele sale?

Abia după ce ai pus pe foaie cui te adresezi cu produsul sau serviciul tău, poți trece și la stabilirea metodelor, și canalelor de distribuire a mesajului tău publicitar.

1. Diferențiază-te ca brand

Oferi sau folosești produse organice, vegane sau poate cruelty-free? Ai livrare gratuită? Sau poate ești brandul îndrăgit al multor celebrități? Stabilește care sunt atuurile tale, îți vei baza comunicarea de marketing pe aceste avantaje imbatabile și vei introduce diferențierea ta într-un USP (Unique Selling Proposition – adică o singură frază clară despre ceea ce face ca produsul sau serviciul tău să fie mai bun decât al concurenței).

2. Lucrează la consolidarea brandului

Obținerea recunoașterii mărcii este unul dintre cele mai importante obiective de promovare pentru orice afacere. Asta pentru că clienții tind să cumpere în special mărcile pe care le cunosc, cele care le sunt apropiate. Tocmai de asta trebuie să te asiguri că elementele vizuale ale mărcii tale sunt bine reprezentate mai ales pe online.  Or, promovarea și vânzarea de produse și servicii este condiționată de reputația producătorului. Cu cât o marcă este mai populară decât altele din aceeaşi categorie, cu atât succesul produsului va fi mai mare. Așa o să crești profesional, cu o imagine care vinde și o să mărești cecul mediu încasat de brandul tău – achiziție de achiziție.

3. Lucrează la construirea unei comunități ale brandului

O metodă relativ nouă și foarte eficace de promovare a unui brand este construirea unei comunități în jurul produsului tău. Multe vânzări au loc datorită încrederii în brand. 88% dintre cumpărători țin să creadă în dovezile sociale și recenziile lăsate în online. Da vei avea o comunitate permanentă și vizibilă în jurul firmei tale, formată din clienți, angajați, furnizorii, parteneri, urmăritori ai brandului, îți vei consolida imaginea în mediul virtual. Pentru a ține vie și interesată această comunitate, trebuie din start să-ți asumi crearea de conținut de calitate superioară, în mod recurent. Cu siguranță, va trebui să investești mai ales timp în interacțiune cu aceasta și să organizezi offline-uri periodice cu abonații tăi, pentru a oferi oportunități de networking și apropiere dintre oameni, dar și pentru consolidarea încrederii în tine ca lider al comunității. În cadrul networkului tău, mergi pe ideea de exclusivitate, de exemplu, prin organizarea de evenimente (on-line și offline, cum ar fi party-uri exclusiviste).

Oamenii care fac parte din comunitatea ta trebuie tratați cu beneficii speciale, cum ar fi acces la produsele și serviciile noi înaintea celorlalți, acces la webinarii și traininguri cu specialiști, oferte exclusive, întâlniri cu makeup artiști și alte tipuri de specialiști din beauty. Așa o să-ți transformi urmăritorii în veritabili ambasadori ai brandului.

4. Recurge la User-Generated Content (UGC):

În general, potențialii clienți au destul de mare încredere în conținutul generat de utilizatori, dar anume în cel care vine în format vizual (video și sau imagini) și mai puțin în scris. Oamenii țin să se raporteze la oameni, să creadă oameni și să copieze oameni. Stimulează prin concursuri, provocări și întrebări generarea de conținut legat de afacerea ta și-ți vei crește expunerea.

4. Apelează la influenceri

Mai ales în Republica Moldova și România, unde promovarea prin intermediul influencerilor este încă relativ ieftină și impactul acestora este destul de mare. Normal, că trebuie să fii atent la impactul din online al influencerilor pe care intenționezi să-i abordezi și la potrivirea dintre produsul tău și audiența lor. Pe cât mai bine pliat este produsul tău pe interesele urmăritorilor lor, pe atât și ție îți va crește numărul de abonați, prospecți și clienți.

Dacă compania ta se concentrează pe un grup țintă mic, atunci cu siguranță un influencer din nișă te poate ajuta să-ți crești vizibilitatea. Cu atât mai mult cu cât domeniul de beauty chiar este dominat de influenceri și urmăritorii fideli ai acestora.

Trebuie să mai știi și că 2024 este anul cu micro și nano-influenceri, or, credibilitatea macroinfluencerilor a scăzut considerabil în acest an, iar brandurile și-au concentrat eforturile asupra unor ambasadori de brand cu numere de urmăritori mai mici, dar mai nișați, și, de fapt, mai rezultativi.

Fie că apelezi la micro sau macroinfluenceri, tu arăți prin ei un stil de viață inspirațional, un stil la care oamenii simpli aspira să ajungă. În acest caz, produsul sau serviciul tău e o cale prin care clienții să simtă că au același statut ca influencerii din online.

5. Combină eforturile din Social Media cu SEO:

Este lucru știut că SEO crește vizibilitatea unui site în motoarele de căutare pentru a obține mai mult trafic, iar SMM-ul folosește site-urile de social media pentru a crește gradul de recunoaștere al mărcii. Mai mult decât atât, activitatea pe site-urile de socializare precum Facebook, Twitter, Pinterest a devenit în ultimul timp un factor important în cadrul procesului de optimizare SEO. Share-urile și like-urile primite de postările pe pagina de fani a unui site web reprezintă voturi de încredere a căror greutate este comparabila cu cele obținute prin link building (adică prin popularizare prin articole de PR și știri comerciale).

Un accent aparte trebuie să fie pus pe contentul de pe Instagram – o bună idee este să vii cu un hashtag propriu (care nu e neapărat numele firmei, dar are mai degrabă legătură cu atuurile produsului/serviciului tău).

Ce tipuri de content să creezi pe rețele sociale?

  • Postări de tipul „înainte” și „după”.
  • Prezentarea colegilor.
  • Tutoriale de tipul „Cum să”: sfaturi text sau video, ghiduri, video-uri, lecții, trucuri utile.
  • Testimoniale de la clienți, pe un șablon de firmă.
  • Concursuri și giveaway-uri, dacă ești la început de cale sau vrei să-ți mărești audiența.

6. Fidelizează clientela

Întotdeauna oferă niște bonusuri/cadouri (măcar și simbolice, care pe tine nu te costă mult, dar care te vor diferenția în ochii clientelei și le va face experiența de lucru cu tine mult mai plăcută). Dintre metodele de fidelizare cele mai eficiente sunt:

  • Cashback-ul – prin anumite % din cheltuieli restituite în contul clientului și care nu pot fi transformate în bani, dar pe care se pot procura produse.
  • Concursurile pe bază de conținut sunt o idee excelentă de a genera UGC, cum ar fi folosirea unui hashtag special sau etichetarea unor prieteni în comentarii.
  • Poze și materiale video de la evenimente și întâlniri din offline – le obții organic, datorită experienței unice pe care o asiguri audienței tale.
  • Bilete cu mesaje în colete – adaugă provocări în coletele livrate, ca să se genereze content despre brandul tău și motivează-ți clientela cu un cod de reducere să posteze online despre comanda primită.

7. Dacă vinzi produse, folosește-te de tehnicile de reluare a coșului abandonat

Prin tehnici de remarketing și retargeting vei reuși să salvezi un coș abandonat, căci prin bannere de reamintire rămâi în mintea potențialului tău client și vei crește șansele ca acesta să revină pentru a finaliza cumpărătura. Remarketingul este considerat a fi metodă de promovare a website-urilor prin Google și social media (Google și Facebook Ads) foarte populară, datorită costurilor reduse și a eficienței sporite.

Iar dacă cumpărătorii tăi au fost logați în cont, trimite-le în mai puțin de 10 minute un e-mail de recuperare a coșului.

O altă metodă de a duce la finalizare o tranzacție este setarea unui exit pop-up cu un cod de reducere – acesta ar trebui să apară când se detectează intenția de părăsire a site-ului.

8. Recurge la content marketing: atât la crearea de content pentru blog, cât și la ținerea unui vlog pe YouTube

Conținutul este, în prezent, o garanție a calității promovării digitale. Această activitate este inerentă strategiei de marketing pe care o adoptă compania și, respectiv, trebuie să fie realizată concomitent cu toate celelalte măsuri de promovare. Conținutul trebuie să poată atrage clienții, precum și să le rezolve problemele. Cu siguranță se poate scrie conținut de calitate folosind cuvinte cheie relevante, care vor influența pozitiv și partea de SEO a site-ului tău. Conținutul de calitate este întotdeuna un factor esențial, prin care Google determină importanța unei pagini pentru un anumit subiect și clasează un conținut. Poți oferi sfaturi de makeup, top produse pentru prevenirea îmbătrânirii tenului, sfaturi utile pentru aplicarea machiajului – de la pensule la tehnici de machiaj și produse folosite, etapele corecte ale îngrijirii tenului etc. Ideile ar trebui să curgă gârlă din întrebările și interesele audiențe tale țintă și să-i ajute cu oferirea de răspunsuri complete, bine structurare și cu adevărat utile abonaților tău.

De menționat aici e că nu este necesar să investești bugete exorbitante în tehnică video și de editare, există dispozitive mobile care pot genera materiale video și fotografii numai bune de postat, iar aplicațiile mobile pot fi folosite pentru editare foto și video de pe telefon, ușor și intuitiv.

9. E-mail marketing pentru beauty: un mare Da!

Atât la ofertele noi, cât și la produsele nou apărute, top produse ale brandului, dar și pentru coșuri abandonate – e-mail marketingul funcționeză. Condiția este ca newsletterele să nu fie numai de vânzare, ci și informative, plus să vină cu avantaje palpabile pentru abonații tăi (cum ar fi anumite mesaje perioridice cu resurse educaționale). Follow-up după comandă și după abonare prin e-mail amrketing evin cu diferit conținut atractiv de: mulțumire, cerere recenzie, cross-sell, upsell, recomandări de produse etc.

Beauty marketingul este frumos și creativ, atâta timp cât ești dispus să investești mai ales timp și atenție în promvoarea ta. Iar dacă vei lucra la consolidarea unei comunități în jurul brandului, vei fi în centrul atenției și popular în nișa ta ani la rând.

Distribuie articolul: