Pentru fiecare dintre noi succesul are o definiție unică. Acesta vine doar drept urmare a perseverenței și a sacrificiilor nenumărate. Uite că în acest material o vom descoperi pe femeia de succes Dana Lupșa. Cea care susține și motivează, zi de zi, alte femei. 

Dana Lupșa este brand developer pentru femeile care își doresc să devină antreprenoare și sunt preocupate de spiritualitate. Este lector universitar, doctor în management, specialist PR și lista poate continua. A format peste 3.500 de studenți și oameni de afaceri. Este femeia care s-a transformat din doamna profesoară într-o campioană a motivării mamelor și femeilor care își doresc să devină antreprenoare. 

Ea spune că misiunea ei este să ajute femeile la început de drum în afaceri: să dezvolte un brand unic, memorabil și cunoscut, să rămână motivate și entuziaste și să-și dezvolte afacerile prin propria dezvoltare.

„Fac toate aceste lucruri prin intermediul rolului meu de consultant în strategia de brand și comunicare, dar și prin activitatea mea de profesor și susținător al antreprenoriatului feminin”. 

Haideți să o descoperim împreună pe Dana Lupșa, pe femeia cu multă perseverență și determinare: 

Cum v-ați defini doar în trei cuvinte?

Prin prisma valorilor mele aș spune că mă definește determinarea, perseverența și iubirea pentru oameni (familie, comunități, copii, tineri), iar prin prisma rolurilor și a misiunii mele personale, aș sintetiza esența prin trio-ul „mamă-soție-fiică” și prin trio-ul profesoară-președinte ONG-consultant în afaceri.

Povestiți-ne despre dumneavoastră și despre parcursul profesional

„Încă de când eram mică visam să devin medic, deoarece voiam să inventez medicamentul pentru diabetul zaharat de care suferea bunicul meu. După multe ore de chimie și un liceu de profil, am decis însă că economia va fi cea care mă va însoți pe drumul profesional. Alegere care s-a dovedit a fi potrivită, deoarece chiar și azi sunt pe același drum. Am absolvit Facultatea de Științe Economice și Administrarea Afacerilor din cadrul Universității Transilvania din Brașov și curând am început cariera universitară, pe care o consider azi o menire personală. După un MBA, un doctorat în domeniul Management, 8 ani de carieră și împlinirea adusă de cei doi copii, a venit și rolul de președinte al Asociației ‘Happy Moms’, pe care am și fondat-o.

M-am ocupat singură timp de doi ani de tot ce înseamnă strategie, management operativ și implementare, am realizat de la afișe până la comunicare, de la strategie la organizare de evenimente, de la branding la confirmări și plăți, de la promovare la fundraising. Efectele acțiunilor mele au creat ceea ce numim azi brandul ‘Happy Moms’ – comunități de antreprenoare din pasiune care se sprijină reciproc și care susțin educația financiară a copiilor și educația antreprenorială a tinerilor. Nominalizarea la premiul Global Woman Awards România – secțiunea Inspirational – a fost o surpriză și o onoare. Apoi a apărut și rolul de antreprenoare – sunt fondatoare ‘Brand alchemist’ – venit din dorința de a ajuta femeile care au o afacere să transforme propriul nume sau propria afacere într-un brand cunoscut, unic și memorabil, prin servicii de consultanță în comunicare și branding.

Între timp, zeci de afaceri conduse sau inițiate de femei au găsit în mine partenerul de drum pentru a obține un profit mai mare și mai mulți clienți. Mii de studenți au finalizat studiile facultății noastre. mii de tineri, copii și femei sunt impactați zilnic în proiectele asociației pe care o conduc.

Și totuși, cea mai mare împlinire mi-o aduce, de peste 20 de ani, familia mea – soțul, copiii, părinții mei și prietenele mele.”

Ce înseamnă pentru dumneavoastră succesul?

„Immanuel Kant spunea că e nevoie de cineva pe care să-l iubești, ceva de făcut și ceva la care să speri, pentru a fi fericit. Succesul pentru mine se traduce prin starea de fericire, exact așa cum a fost definită de Kant.”

Care sunt cele mai importante calități pe care ar trebui să le aibă o femeie de succes?

„Le spun mereu studenților mei că succesul este o noțiune foarte subiectivă și că e nevoie să-l definim înainte de a-l măsura. Dacă cineva citește acest interviu și are aceeași definiție a succesului ca și mine, cu siguranță va rezona cu faptul că ai succes dacă ești fericit – cu ceea ce faci, cu cine ești și la ce speri pentru viitor. Așa că, eu cred că fiecare dintre doamnele și domnișoarele care citesc materialele Ea.md, trebuie să aștearnă pe hârtie propria definiție și apoi să acționeze pentru a transforma definiția succesului în realitate și cred că, la fel cum rar descoperim două definiții similare, rar vom găsi și două rețete identice de atins succesul.”

Care este misiunea dumneavoastră, din punct de vedere profesional și personal?

„Misiunea mea personală este să ofer celorlalți din ceea ce știu – fie că e vorba de studenții mei, de copii, tineri și de antreprenoarele cu care interacționez. Din punct de vedere personal, misiunea mea este să fiu eu însămi în echilibru, pentru a-l aduce apoi în familie.”

De unde găsiți motivația și inspirația pentru a crea, munci și pentru a vă dezvolta?

„Când am momente de îndoială sau oboseală, revin la „DE CE-ul meu”. Acesta este cea mai puternică sursă de motivație profesională și singurul care mă mobilizează. Acest DE CE este legat de dorința mea de contribuție și de a lăsa în spate o construcție – metaforic vorbind – ce va dăinui în timp prin schimbările pe care educația, ca valoare a mea, le aduce la nivelul fiecărui individ cu care interacționez. Dacă ne referim la planul personal, motivația dezvoltării constante este dată de setea de cunoaștere continuă. Dezvoltarea personală nu este doar un dicton prea mult folosit, ci o realitate și chiar o necesitate.”

Care a fost cel mai greu moment din cariera dumneavoastră?

„Cel mai provocator moment a fost începutul. Momentul în care am realizat că, deși eram foarte bine pregătită din punct de vedere profesional – finalizasem facultatea cu o medie aproape de 10 – nu cunoșteam realitatea pieței forței de muncă, deoarece, paradoxal, angajatorii doreau un executant, nu o persoană creativă, care să contribuie la dezvoltarea unei afaceri. De altfel, primul job a fost o dezamăgire așa de mare, încât începusem să mă gândesc dacă totuși sunt pe drumul potrivit mie. Dar cum îmi place să transform orice provocare într-o sursă de creștere, mi-am promis că voi avea propria inițiativă, în cadrul căreia voi încuraja tinerii să fie creativi și îi voi ajuta să se dezvolte, și cam acesta este crezul după care mi-am ghidat viața profesională.”

Care sunt cele două cărți care v-au motivat în viață?

„Prima este „The secret” și a doua este „Șlefuitorul de diamante”, două cărți spirituale care mi-au schimbat percepția despre lume și despre modul în care putem obține ceea ce ne dorim, în esență – deși contraintuitiv – ajutând pe alții să obțină ceea ce și noi ne dorim. Merită citite, le recomand din inimă!”

Se spune că femeia trebuie să aleagă dintre carieră și familie. Dumneavoastră ce părere aveți despre asta?

„Eu cred că este o credință limitativă și că dacă avem susținerea familiei, partenerului de viață și al prietenilor dragi, totul este posibil. Da, vor fi perioade în care cariera va fi pe primul plan, perioade în care familia va fi prioritatea zero, dar important este ca cele două să se împletească de o manieră benefică dezvoltării ambelor planuri, dacă, desigur, femeia le alege pe ambele ca fiind parte din ea însăși. Cunosc femei care se simt împlinite fiind singure, dar cu o carieră absolut spectaculoasă, la fel cum cunosc femei foarte fericite, casnice.”

Ați avea vreo recomandare pentru tinerele care visează să reușească într-o afacere?

„În branding este un exercițiu extrem de frumos și încununat de momente de A-HA, și anume: dacă ne gândim că suntem în viitor, la 50 de ani de la finalizarea cursurilor facultății/liceului, participând la întâlnirea organizată de șeful de promoție, și povestind parcursul profesional din ultimii 50 de ani, povestim de fapt, de la final la început. Vizualizăm, mai exact – cum va fi viața noastră profesională. Le invit și le recomand femeilor să viseze, mergând înapoi în viitor, cu entuziasm și încredere, apoi, având în minte acea imagine a lor, de peste 50 de ani, ca femei de afaceri, să acționeze zilnic, fără a pierde din vedere acea imagine.”

„Succesul – starea de fericire” 

Trăim vremuri grele și îți aducem informații vitale oră de oră. Ajută-ne să rezistăm. Fii alături de jurnalismul de calitate și noi te vom răsplăti cu cele mai noi știri!
Donează pe Patreon ca să putem continua activitatea portalului mediatic ea.md.

Distribuie articolul: