Viziunea este esența de facto a afacerii.

Ce reprezintă o viziune?

  • idee
  • esență
  • filosofie
  • natura afacerii
  • previziuni
  • direcție
  • compatibilitate.

Regulile de trasare a viziunii:

  • Laconism – nimeni nu are timp să asculte viziuni extinse.
  • Conexiune cu businessul – desigur că fiecare dintre noi poate fi moralist și se poate prezenta cu patos, dar viziunea trebuie să fie simplă și la subiect.
  • Univocitate – neintepretabilă și unică.
  • Simplitate – să e înțeleagă toți, dar mai ales clientul tău țintă.
  • Ambiție și echilibru – nu degeaba sau împreună, căci se completează.
  • Conectare cu valorile – cu siguranță nu creăm afaceri daor pentru a ne atinge niște țeluri financiare, ci avem la bază niște valori foarte bine trasate.

Cum se traduce în practică o viziune laconică? Aceasta are țeluri clare:

  1. Nu mai mult de 2 propoziții.
  2. Nu deraiază de la scopul general al afacerii.
  3. Corespunde esenței brandului.

Care sunt avantajele unei viziuni bine trasate?

  • Permite conceperea eficientă a planului strategic.
  • Setează obiectivele lucrative.
  • Păstrează claritatea scopurilor.
  • Crește notorietatea brandului.

Cei 6 pași care trebuie făcuți pentru trasarea viziunii unei afaceri:

Etapa nr.1: Trasarea limitelor de timp

Imaginează-ți o lume viitoare în care afacerea ta concurează bine sau domină piața. Ai deveni mai degrabă un partener strategic cu clienții tăi decât un furnizor terț? Această „lume” este locul unde ar trebui să trăiască viziune afacerii tale.

Viziunea trebuie să seteze o direcție cuprinsă între 3 și 10 ani, acest lucru acoperind creșterea și consolidarea unei afaceri.

Etapa nr. 2: Determină scopul și poziția ca organizație:

Pentru a elabora o viziune, ar trebui să ții cont de obiectivul, avantajul și domeniul de funcționare al companiei tale. Iată la ce trebuie să răspunzi în această fază:

Obiectiv: „De ce există organizația ta?”

Avantaj: „Cum facem lucrurile diferit, mai bine sau mai eficient?”

Domeniu: „Ce ar trebui sau nu să facem pentru a ne atinge obiectivul?”.

Etapa nr. 3: Proiectează succesul

Definește corespunzător succesul afacerii, astfel încât acesta să fie previzibil. Nu ne aruncăm în extreme, ci mergem nemijlocit pe ceea ce dorim să atingem.

Etapa nr. 4: Ține cont de specificul companiei

Organizațiile nonprofit tind să descrie o lume ideală, în timp ce organizațiile cu scop lucrativ își descriu locul într-o lume ideală. Respectiv, viziunea trebuie să reflecte concret specificul companiei și să rezoneze cu valorile acesteia.

Etapa nr. 5: Facem referință la competitori prin analogie

Dacă reprezinți o organizație mai mică care se transformă într-o nouă nișă, este recomandabil să faci referire la o organizație pe care angajații tăi ar recunoaște-o rapid. Acest lucru le va permite să creeze o imagine imediată a viziunii voastre. Iată un exemplu de declarații ipotetice de viziune:

„Vom crește mai repede decât marca X”. (X fiind marca numărul unu din industria dvs.)

Etapa nr. 6: Descrie un obiectiv măsurabil

Obiectivul măsurabil este posibil de cuantificat și de urmărit, prin urmare viziunea trebuie să motiveze atingerea acestuia. De exemplu, poți utiliza această formulare:

„Vom fi numărul unu în industriile în care concurăm.”

„Vrem să atingem X $ în vânzări până la 20XX.”

Concluzii:

Și pe final, trebuie să adaug că este cazul să nu uiți de următoarele lucruri:

  • Comunică implacabil viziunea ta angajaților. Viziunea nu va ajuta la nimic dacă nimeni nu știe ce reprezintă.
  • Implementează un cadru strategic – cum ar fi un Balanced Scorecard – pentru a ajuta la urmărirea progresului în realizarea aspectelor cheie ale viziunii.
  • Când atingeți viziunea, setează una nouă! Odată ce viziunea a fost îndeplinită, este timpul să te uiți din nou în viitor și să decizi unde dorești să te îndrepi – și să lucrezi spre asta.

Distribuie articolul: