Anul curent a apărut un nou scenariu de escrocherie care are drept scop spargerea conturilor Web/Mobile-banking a deținătorilor de card. În plasa escrocilor a ajuns și o tânără din capitală. Aceasta a povestit cum a ajuns să rămână fără niciun leu pe card, în urma unui apel pe Viber, precizează AGORA.md.

Tânăra spune că a primit un apel pe aplicația Viber, iar escrocii s-au prezentat ca fiind reprezentanți ai băncii. Sub pretextul că s-a încercat spargerea contului și pentru a evita sustragerea mijloacelor bănești aceștia i-au cerut ca aceasta să le spună toate datele, pentru a fi securizat.

„Eram la domiciliu și am fost sunată pe aplicația Viber de Securitatea- Bancară. Am răspuns și domnul mi-a cerut datele bancare pentru a securiza cardul. După ceva timp, mi-a fost sustrasă o sumă de bani. Atunci am crezut că sora a făcut cumpărături. În cele din urmă, a fost sustrasă o sumă mai mare și mi-am dat seama că am căzut în plasa escrocilor. După ce am văzut că au fost sustrași toți banii de pe card, am sunat la poliție”, a spus tânăra.

Escrocii acționează și prin intermediul anunțurilor ce sunt plasate de către cetățeni pe site-urile de comercializare a bunurilor si pe rețelele de socializare și se arată interesați de bunul propus spre comercializare și sub pretextul procurării/rezervării acestuia solicită date personale precum: numărul cardului, codul de securitate, parolele unice expediate prin SMS la numărul de telefon mobil al deținătorului de card, însă în realitate, datele sunt folosite în mod fraudulos, și anume, cu scopul accesării, de unde escrocul gestionează conturile bancare ale victimelor.

În cazul în care cineva a accesat contul dumneavoastră online, contul bancar sau a obţinut date despre cardul de credit Oamenii legii îndeamnă să sunaţi de îndată instituţia financiară astfel încât contul să fie închis cât mai curând posibil, în acest fel să fie evitată extragerea mijloacelor bănești.

Iar dacă a-ți fost contactat de persoane străine și se prezintă ca fiind angajați de la bancă nu aveți încredere. Poliția Capitalei sugerează ca mai întâi să verificați informația dacă cu adevărat ați fost contactat de angajații băncii respective și vi se cer datele bancare.