După 24 februarie, activitatea dintr-o largă serie industrii a suferit modificări, într-o măsură mai mare sau mai mică: care și-au pierdut locul de muncă, care s-au reprofilat sau au ales vectorul pieţei internaţionale a serviciilor.

Așadar, războiul, similar pandemiei, a transformat fața marketingului modern, aducându-ne în pragul unei noi percepții asupra a tot ce înseamnă etica mesajelor comerciale. Acest lucru presupune că un specialist în marketing are obligația să se adapteze realităților existente, ținând cont de rigorile eticii profesionale.

Dar care or mai fi aceste rigori la 100 km de un război crud, rece, calculat și mocând de luni bune?

Rregulile funcționale în acest sens ar fi:
Renunțarea la mesajele comerciale echivoci și transmiterea unui semnal ferm spre publicul țintă – e mai important ca niciodată să nu ne mai ascundem după degete și să spunem lucrurilor pe nume. Să fim sinceri, deschiși și umani în față acestei tragedii resimțite la nivel global.
Eliberarea de șabloanele publicitare, care ar putea ofensa consumatorii – haide să nu mai îmbrăcăm meajele noastre comerciale în manta perfecțiunii, fericirii pure și a magiei. Lucrurile stau cum stau și noi nu sutem în stare să schimbăm soarta războiului cu produsul sau serviciul nostru, deci fără idealism, fără promisiuni tari și delir în marketing. Să fim umili, empatici și simpli și oamenii vor fi atrași.
Abordarea creativă a promovării – la acest capitol se cuvine să menționez că tot mai mulți giganți, precum e Facebook sau Instagram, TikTok sau Pinterest, care vor începe taxarea conținutului care nu e original, ceea ce presupune că afacerile trebuie creeze, nu să plagieze. Vrei ca brandul tău să se bucure de atenție în tot zgomotul acsta creat de incertitudine, de crize și război? Vină cu mesaje unice, gândite la virgulă, asumate și autentice. Numai așa vei câștiga admirația și încrederea audienței.

Cum crezi, ce alte schimbări a adus războiul în marketingul digital?

Distribuie articolul: