În majoritatea evenimentelor la care particip cu oameni din mediul de afaceri, una dintre întrebările de bază este mereu: care e cea mai mare provocare în a fi antreprenor aici?

Și răspunsurile ÎNTOTDEAUNA încep cu dimensiunea financiară, care apropo e importantă, dar… de ce nimeni nu spune cât de dificil e să-ți păstrezi sănătatea și echilibrul mintal?

Mai în glumă, mai în serios – fiecare proiect vine cu provocări care țin de:
Lipsa comunicării B2B (de la business la business) – da, cred că această carență este una dintre cele mai mari, mai ales atunci când clientul trebuie să țină cont și de timpul prestatorului.
Ego-urile ambelor părți – da, asta e valabil pe amândouă baricadele, de aceea colaborarea trebuie să fie cât mai echidistantă, profesionistă și dusă pe un ton potrivit.
Reglementările juridice defectuoase – vrei să dormi liniștit noaptea? Fă contractul calitativ și așa vei fi sigur că rapoartele dintre voi sunt clare, concise și fără echivocuri.
Agresivitatea unor părți implicate – de exemplu, apelurile în afara programului, transmiterea unor emailuri pe un ton pasiv agresiv față de specialiștii companiei;
Indisponibilitatea părților – deși un contract este bilateral, de foarte multe ori clienții refuză să discute sau te ignoră până la data scadentă a plăților sau până contractul expiră. Vreau să fac lucrurile clare, fără implicarea clientului nu ne putem face ca lumea sarcinile. Un manager SEO sau de Social Media Marketing nu poate ghici subtilitățile și natura produselor clientului, respectiv utilizăm întrebările și brief-urile ca să stabilim o strategie lucrativă.
Negativitatea părților – dacă nu crezi în cel care îți furnizează serviciile, atunci e rău tare, pentru că s-ar putea să nu obțineți rezultatele dorite, fără o implicare proactivă.

Pentru sănătatea voastră, nu uitați: colaborările trebuie să fie sincere, deschise și constructive! Doar așa rezultatele vor fi pe măsura așteptărilor comune!

Distribuie articolul: