Zilele trecute, un retailer economic din Chișinău a devenit actorul central într-un scandal mediatic de proporție. De regulă, mă țin departe de astfel de situații, deoarece există mereu o monedă dublă a evenimentelor. De această dată, situația în sine a născut un subiect pe care vreau să-l abordez cu voi.

E vorba despre managementul riscurilor în social media. Sună oare ciudat?

În realitate, haideți să schițăm o situație. Știm că paginile de social media sunt fața unei afaceri, deoarece ele reflectă tonul comunicării, modalitatea de prezentare a produselor și serviciilor, precum și atitudinea antreprenorului față de clienții săi.

Ce am văzut în cazul acestui retailer (apropo, a nu se înțelege că îi blamez, ci identific problemele care dau de gândit):

O lipsă totală a managamentului de riscuri, care ar prevedea situațiile complicate și metoda de comunicare cu clienții, pentru a păstra integră notorietatea brand-ului;
O comunicare absolut defectuoasă cu clienții, care în loc să primească un dialog constructiv pe social media, au fost blocați și înlăturați de pe pagină, ceea ce lovește exclusiv în imaginea de ansamblu a afacerii;
O gestionare negativă a paginii de social media – lipsa compartimentului pentru recenzii, reacții și o curățare „autoritară” a comentariilor.

Dragi antreprenori, există lecții importante de învățat, atunci când decideți să ajungeți cu publicitatea voastre în online:

– Alegeți calea etică a comunicării;
– Acceptați și învățați din feedback;
– Îmbunătățiți constant metoda de lucru pe social media. Involuntar, veți fi apreciați sau depreciați de clienți, iar asta va lovi direct în cifra voastră de vânzări!

Voi ce părere aveți pe marginea acestui subiect?

Distribuie articolul: