Cea mai reprezentativă piesă a costumului popular de sărbătoare – cămaşa cu altiţă, a devenit motivul pentru care de Ziua Internațională a Iei, echipa Ea.md a organizat un offline deosebit. 

Informații utile, voie bună, revedere cu oameni frumoși, o doză bună de pozitivism și surprize plăcute. De toate acestea au avut parte cei care au ales să petreacă câteva ore în compania noastră.

„Este foarte bine ca instituțiile media să promoveze arta cămășii cu altiță, fiindcă este un patrimoniu național, românesc care trebuie cunoscut și promovat. Și anume de la micile ecrane, din reviste oamenii afla ca pastila adevărului”, a spus Elena Cojocari, muzeografă.

Prezentă la offline, jurnalista Diana Meaun ne-a povestit cu lux de amănunte despre cum a început a-și coase prima cămașă cu altiță, ce elemente tradiționale a folosit dar și ce simbolizează fiecare din acestea.

„Atunci când am început să caut ce o cămașă cu altiță am înțeles că e o mare filosofie. Am încercat să povestesc astăzi așa cum am simțit eu, să găsesc și punctele umoristice și punctele tragice. Eu sper că din această comunitate, măcar 3 femei mâine să își cumpere pânză și să înceapă să-și creeze o cămașă cu altiță”, povestește Diana Meaun.

Cămașa cu altiță este cea mai expresivă haină, din punct de vedere artistic, ea constituie un reper identitar esențial al neamului românesc, iar acest eveniment a avut scopul de a susține dosarul multinațional. Elena Cojocari a povestit din istoria cămășii cu altiță care, urmează până la sfârșitul acestui an să intre în patrimoniul UNESCO.

Evenimentul a avut și parteneri pe măsură:

Fautor Winery este o istorie a valorilor, pasiunii, curajului de a fi diferit și al dedicării perfecțiunii.

Fiecare participantă a mers acasă cu câte o sticlă de vin de colecție oferite cu drag de Fautor Winery. Vinăria se axează pe producerea vinurilor de calitate premium, care obțin an de an distincții la nivel internațional și se bucură de aprecierea consumatorilor din diverse țări. Trei ani consecutiv, 2017-2019, Fautor Winery este desemnată ”CEA MAI MEDALIATĂ COMPANIE VINICOLĂ DIN REPUBLICA MOLDOVA”, obținând cel mai mare număr de medalii la concursuri internaționale.

Viorica Cosmetic. Creat din plante. Elaborat de dermatologi.

Pentru offline-ul organizat de ea.md, Viorica Cosmetic a oferit seturi de îngrijire facială „PROTECȚIE ÎMPOTRIVA PRIMELOR SEMNE ALE ÎMBĂTRÂNIRII” care asigură îngrijirea zilnică complexă a tenului cu aspect tern și obosit. Se potrivește oricăruit tip de piele.

Plăcintăria Ștefănița (Strada Mitropolit Dosoftei 53, Chișinău, telefon  +373 22 244 321)

După așa discuții interesante despre cămașa cu altiță, participantele s-au delectat nu doar cu vin dar și plăcințele gustoase, oferite de plăcintăria Ștefănița. Specializată pe producerea pâinii și a produselor de patiserie proaspete, plăcintăria și-a câștigat respectul clienților prin calitatea oferită zi de zi. Plăcințelele cu diferite umpluturi realizate de specialiști iscusiți, dispar foarte repede din vitrina magazinului care se află pe strada Mitropolit Dosoftei 53 din Chișinău.

Distribuie articolul: