Chișinău va avea un drum de centură modern, susținut de Uniunea Europeană

Municipiul Chișinău va beneficia de un drum de centură de aproximativ 90 km, cu patru benzi de circulație și intersecții denivelate, grație sprijinului Uniunii Europene. Proiectul promite să îmbunătățească semnificativ traficul și conectivitatea în zonă.

 

Guvernul avansează în elaborarea studiului de fezabilitate pentru noua centură, iar finalizarea acestuia este estimată pentru mijlocul anului 2026, transmite moldpres.md.

Drumul va conecta suburbiile Capitalei, reducând ambuteiajele, poluarea și sporind siguranța rutieră.

Vicepremierul Vladimir Bolea, ministru al Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, a declarat că în ultimii patru ani autoritățile au reușit să atragă noi resurse financiare pentru a dezvolta această structură rutieră.

„Astăzi suntem pe centura municipiului Chișinău, o infrastructură rutieră extrem de importantă. În ultimii patru ani, am atras resurse financiare pentru a dezvolta această structură rutieră. Am decis să investim în acest segment de drum național pentru a decongestiona transportul care vine în Chișinău și a scădea poluarea din oraș”, a spus vicepremierul.

Potrivit oficialului, noul drum de centură, care va fi proiectat pe patru benzi, cu o lungime totală de 90 de kilometri, va asigura o deplasare rapidă și va conecta toate suburbiile din municipiul Chișinău.

„Astfel, transportatorii care circulă prin Chișinău vor avea la dispoziție o rută nouă, convenabilă și sigură, iar traficul prin Capitală, care este acum afectat de transportul de tranzit, va scădea”, a menționat Vladimir Bolea.

În prezent, Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale (MIDR), prin intermediul Administrației Naționale a Drumurilor, actualizează documentația tehnică pentru modernizarea sectoarelor doi și trei ale centurii existente, care vor fi extinse la patru benzi cu intersecții denivelate.

„Guvernul va continua să investească în drumurile și infrastructura noastră rutieră, oferind astfel cetățenilor mai multe oportunități de creștere și dezvoltare”, a spus Vladimir Bolea.

La mijlocul lunii iulie, a fost deschisă circulația pe podul peste râul Bâc și pe pasajul peste calea ferată de pe drumul M1. Acestea sunt două obiective de infrastructură esențiale de pe traseul național M1, care face legătura între frontiera cu România (Leușeni), municipiul Chișinău, regiunea Dubăsari și frontiera cu Ucraina. Șoferii care circulă prin zonă au afirmat că după modernizarea acestui sector important, se circulă mai ușor, iar ambuteiajele nu mai sunt o problemă.

Premierul Dorin Recean a anunțat anterior că o sumă de 3,2 miliarde de lei va fi investită în acest an pentru reabilitarea, reconstrucția și întreținerea drumurilor și podurilor din Republica Moldova. Banii vor fi utilizați pentru modernizarea a peste 600 de kilometri de drumuri locale și regionale.

Distribuie articolul: