Suntem obișnuiți cu prezența automobilului în viața noastră, mai mult decât atât, unii nu-și pot imagina viața fără el. Suntem obișnuiți că sunt o sumedenie de producători de automobile, dar nimeni nu își pune întrebarea cum arăta primul automobil și ce etape a parcurs până a ajunge disponibil publicului larg. 

Astăzi, 29 ianuarie, este Ziua Invenției Automobilului! Istoria acestuia începe de la un automobil ce funcționa pe baza unui motor pe aburi, iar 40 de ani mai târziu apare automobilul cu motor cu ardere internă. În 1900 abia putem vorbi și despre apariția motoarelor electrice.

Citește și: „Un procent de prostie și un procent de curaj”. Doina Danielean despre procurarea mașinii în leasing (Foto)

Primul automobil

Motorwagen, astfel se numește prima mașină, inventată de către Karl Benz. Inginerul de origine germană a obținut patentul pentru automobilul său încă în 1886. Viteza maximă pe care o dezvolta era de doar 16 km/h, ceea ce era foarte puțin. Invenția a fost făcută publică pe 3 iulie 1886, de menționat că s-au realizat doar trei unități. În prezent a rămas o singură mașină și ea este expusă în Muzeul Tehnicii din Munchen.

Sursă: autoblog.md

La prezentare s-a întâmplat un incident, din cauza căruia Karl Benz s-a disperat. Dar soția i-a venit în ajutor, aceasta a luat ultimul automobil construit, fără a-l înștiința pe soț și a plecat cu copiii săi la rude. Femeia a avut drept scop să demonstreze că soțul ei a făcut un lucru foarte util, indiferent că pe drum aceasta a avut rolul și unui mecanic, înlăturând mici defecțiuni. Ajunsă la fața locului, a trimis o telegramă soțului, iar trei zile mai târziu a ajuns acasă. În total ea a parcurs 194 km, dovedind soțului că nu are motiv pentru disperare. În așa mod a început istoria companiei Mercedes Benz.

Vezi și: Legați prin sânge și aceeași pasiune. „Frații E30”, despre interesul pentru mașini și, mai ales, BMW! (Interviu)

Motoarele cu ardere internă

Urmează încercările de a construi un automobil cu motor ce are la bază ardere internă. Deci, la această etapă s-a inventat pistonul și cilindrul, de către Christian Huygens și asistentul său, Denis Papin. Deja în 1872 apare prima mașină care funcționează pe petrol lampant. Încercări au fost multe și în țări diferite, dar invenția lui Karl Benz rămâne a fi cea mai reușită și modernă. Un singur punct vulnerabil avea mașina lui Benz: trei roți.

Adevărata revoluție s-a întâmplat când a apărut Ford Model T. În premieră, automobilul cu patru roți a fost dezvoltat la comanda industriașului din Detroit, Henry Ford. Producția a început în 1908, iar principalul atu al modelului nu era motorul de 2,8 litri și 20 cp, ci prețul redus care l-a făcut accesibil pentru un număr mare de clienți.

Sursă: google

Citește și: Soț, tată și dublu campion la Autoslalom! Interviu cu Eugen Codreanu

Automobilele electrice

În pofida faptului că automobilele electrice automat se aseamănă cu inovații, tehnici noi și Tesla, ținem să menționăm că acestea și-au făcut apariția, începând cu 1828. Cineva realiza automobilele pe baza unor baterii ce ulterior nu se puteau încărca, cineva pe baza unui circuit, doar că încercările au rămas încercări. Probabil din acest motiv istoria automobilelor electrice nu este atât de cunoscută și discutată.

În prezent, avem la dispoziție un număr imens de automobile, de clase diferite, prețuri variate și cu dotări numeroase. Pentru cineva, mașina rămâne a fi un suport de deplasare din punctul A în punctul B, iar cineva continuă să ofere dragoste prietenilor pe patru roți, așa cum a făcut-o odată Karl Benz și soția sa, Bertha Benz.

Sursă: bmw.com