Cum îți faci afacerea văzută într-o lume care a „virat” brusc spre vânzarea online? Îți faci un magazin online! Dacă nu ești, încă, în mediul online, acum e momentul. Deși în ultimii ani prezența online a devenit tot mai importantă pentru vizibilitatea afacerii pe piață, acum ea este absolut necesară, dacă vrei să te menții pe poziții și chiar să iai avânt în domeniul tău!

Când e vorba de comerț electronic, ar trebui să iei în calcul din start optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) a conținutului pe care îl generezi, vorbim aici despre descrierea produselor sau a categoriilor de pe site-ul web.

Datele recente arată că o strategie SEO corectă te poate ajuta să îți crești afacerea și să ajungi la un procent cât mai mare din potențialii clienți.

Așadar, piețele sunt într-o continuă creștere și ar trebui să profiți de acest lucru.

 

  • Alege corect cuvintele cheie

Cu cât cuvintele-cheie pe care le alegi sunt mai generaliste, cu atât concurența va fi mai mare. Aceasta este o regulă generală pentru orice tip de afacere, nu doar pentru magazinele on-line.

Urmărește întotdeauna să te clasezi cât mai sus pentru long tail keywords, care sunt fraze specifice, cu un număr redus de căutări, dar cu rata de conversie mai mare. Chiar dacă adresabilitatea este una redusă la prima vedere, internetul este suficient de extins și cu siguranță îți vei găsi publicul țintă.

  • Structura site-ului web

Asigură-te că ai conținutul foarte bine structurat. Este important să ai diferențiate clar paginile pe categorii, titluri și subtitluri pentru diferitele categorii de produse. În acest fel, utilizatorul poate naviga cu ușurință în site.

Păstrează meta descrierile scurte și încorporează cuvinte-cheie legate de produsele sau serviciile tale. Actualizează întotdeauna meta descrierile, deoarece ele sunt primele care apar în motoarele de căutare și ele trebui să reflecte cât mai clar oferta ta.

  • Explorează cât mai multe platforme

Google, chiar dacă este un lider absolut în preferințele utilizatorilor, nu este singurul motor de căutare pe care îl poți utiliza pentru a-ți crește poziționarea organică. Ai la dispoziție și alternative. Trebuie să încerci să te clasezi pe primele pagini și în cadrul acestor platforme.

Păstrează cel puțin un cont activ pe o rețea de Social Media și răspunde, cât de rapid posibil, clienților care au întrebări. Utilizează cuvinte-cheie în postări pentru a spori notorietatea brand-ului. De asemenea, este important să gestionezi review-urile negative sau reclamațiile în mod regulat. Toate aceste lucruri sunt de mare ajutor pentru strategia integrată SEO pentru e-commerce.

  • Promovează-te în mediul online

Extinderea unei afaceri în mediul online este absolut necesară în 2022. Nu este, însă, suficient ca site-ul tău să arate bine și să ai clienții fideli. Îți dorești să ai succes pe termen lung, astfel încât să aduci clienți noi și să îți dezvolți afacerea, nu?

  • Content organic

Adică promovare prin conținutul site-ului tău sau postări pe rețelele sociale, prin e-mail marketing și prin optimizare SEO. Cu cât mai relevant este conținutul pe care îl publici, cu atât motoarele de căutare te vor aduce printre primele căutări. Principalele avantaje? Este gratuită și o poți face chiar tu!

  • Promovare plătită

Acest tip de promovare o poți aplica prin intermediul a mai multor canale. Google Ads îți pune la dispoziție campanii de search, display sau shopping, pe când la Facebook Business, Instagram Business și Youtube, accentul cade pe promovarea pe display, prin reclame video, expunere de produse sau instagram stories.

Prin creativitate, cu o strategie de marketing vizionară și un buget corect calculat, vânzarea online poate deveni floare la ureche! Găsește promovarea potrivită pentru afacerea ta, experimentează și profită de libertatea și avantajele pe care le ai în mediul online.

Distribuie articolul: