Te-ai întrebat cum te găsesc clienții tăi? Cum au aflat de tine? Te-au găsit îndată pe Google, apoi au venit direct la ușă să-ți cumpere produsul sau serviciul? Probabil că nu. Ai avut nevoie de promovare /și vizibilitate. Ei bine, asta face o agenție de marketing online: construiește și șlefuiește imaginea companiilor în mediul digital.

Ne-am propus ca în acest articol să-ți facem cunoștință cu bucătăria internă a unei agenții de promovare digitală și să-ți răspundem la întrebarea cu ce ocupă fiecare angajat al companiei SEOLITTE zi de zi.

Departamentul de SEO: optimizarea site-urilor pentru motoarele de căutare

După cum posibil că știi deja, SEO are 2 mari părți: SEO Onpage (Optimizarea internă a site-ului) și SEO Offpage (Optimizarea externă a site-ului).

Cu ce ne ocupăm la optimizarea internă a site-ului?

La această etapă se folosesc unelte SEO specializate și nu în ultimul rând – cunoștințele SEO expertului. Aceste unelte SEO pot identifica diferite erori sau probleme atât pe partea de programare, cât și de structură a site-ului. Precum și limitele ce țin de promovarea site-ului.

Structura website-urilor pe care le analizăm, de obicei, lasă de dorit. Vom modifica 10-50% (uneori și mai mult din website), bazându-ne pe cuvinte-cheie și construind o arhitectură care să fie înțeleasă de către Google. Structura și organizarea conținutului în pagini va permite crearea și setarea corectă a celor mai importante etichete SEO, acest lucru va favoriza din start indexarea corectă a site-ului de către motorul de căutarea Google.

Are loc scrierea de Title tag-uri și Meta Descrieri – Meta etichetele unui site trebuie să fie atractive, unice pentru fiecare pagină, să conțină cele mai importante cuvinte cheie și să aibă o lungime potrivită. 

Heading-urile au rolul de a evidenția cele mai importante elemente din conținutul paginii și de a indica motoarelor de căutare despre ce este vorba în pagină respectivă. Ne ocupăm, așadar, de crearea Heading-urilor unice și care să includă cuvinte-cheie din nișă:

Tag-ul H1 – cel mai important titlu de pe pagină; 

-Tag-ul H2 – al doilea titlu de pe pagină după importanță).

Apoi are loc optimizarea imaginilor – pentru ca un website să fie atractiv pentru Google este destul de important ca imaginile să fie cât mai calitative, să aibă dimensiuni recomandate, să conțină Alt texte (Rolul atributului ALT este de a spune roboților motoarelor de căutare ce reprezintă imaginile postate. Se recomandă optimizarea imaginilor pentru a fi afișate în prima pagină de rezultate din Google).

Strategia elaborată și analiza cuvintelor cheie ne permit să creăm descrieri unice pentru fiecare pagină importantă sau produs-cheie, cu utilizarea corectă, relevantă și logică a celor mai importante keywords. Ghidându-ne de algoritmi exacți de crearea a conținutului optimizat SEO, echipa de SEO copywriting va crea texte sugestive și informative pentru cele mai importante pagini. 

Vor fi apoi propuse sugestii cu privire la viteza de încărcare a site – timpul de încărcare este un factor important care determină calitatea site-ului și acest parametru influențează mult timpul petrecut pe pagină a potențialilor clienți, cât și dorința potențialilor clienți de a frunzări tot mai multe pagini de pe website. Folosind instrumente de analiză SEO, vom stabili exact ce modificări necesită a fi efectuate pentru a îmbunătăți parametru de viteză a site-ului.

Ulterior, pentru generarea fenomenului de Cross-selling, vom crea o rețea de link-uri interne între produsele adiacente. La fel link-urile permit navigarea și informarea clienților mult mai ușoară.

Aici ai lista activităților de promovare SEO pe pagină:

  • Optimizarea textelor, imaginilor, titlurilor, meta descrierilor;
  • Îmbunătățirea arhitecturii website-ului;
  • Corectarea erorilor de validare a codului;
  • Optimizarea structurii de adrese URL și structurii de legături interne;
  • Optimizarea vitezei de încărcare a paginilor;
  • Corectarea erorilor de pe site (linkuri și imagini moarte).

Ce facem la optimizarea externă a site-ului?

SEO off-page înseamnă creșterea nivelului de popularitate al website-ului, folosind tehnici și instrumente de PR și Link Building. Link Building-ul constă în direcționarea link-urilor valoroase și relevante către site-ul tău.

La această etapă, se crește vizibilitatea brandului și autoritatea website-ului, prin implementarea diferitelor strategii de Link Building (prezența în directorii locale și internaționale, plasarea anunțurilor și a comunicatelor despre compania ta). Vom lucra cu dedicare întru atingerea masei critice (a numărului suficient de link-uri, care ți-ar face comparabili cu concurenții și ar atrage atenția motoarelor de căutare asupra site-ului tău) de link-uri spre site-ul tău, prin publicarea unui conținut bun despre tine și prin folosirea abilităților noastre de negociatori de neîntrecut.

Întru obținerea link-urilor atât de necesare procedurii SEO se scriu texte advertoriale (texte cu impact educațional și/sau informațional cu încărcătură SEO, și nicidecum vânzare directă). Un advertorial este un text în volum de la 300 la 600 de cuvinte, în care se include un link activ spre site-ul clientului și cuvinte cheie aprobate. Apare în surse mediatice on-line (site-uri). În dependență de calitățile tehnice ale acestora diferă prețul publicației. Există surse cu audiență și impact înaltă și unele mai mici. Alegerea acestora depinde de strategia de marketing a clienților. 

Aici ai lista activităților de promovare SEO în afara paginii:

    • Publicarea știrilor publicitare pe site-uri relevante;
    • Plasarea bannerelor și link-urilor pe bloguri din nișa ta sau pe site-uri populare etc.

Enumerăm în continuare doar câteva dintre atribuțiile unei specialist ce lucrează într-o companie SEO:

Departamentul de SMM: cu ce se ocupă Social media managerul zi de zi?

  • Interacționează cu publicul și stabilește audiențele țintă ale afacerii. La fel, acesta stabilește inițial cât de aproape este brandul de publicul – țintă: câți din audiență au mai auzit de afacere, au mai cumpărat sau au interacționat deja cu brandul.
  • Alege un tone of voice al afacerii (cum se manifestă caracterul business-ului dat în cuvinte – atât în cele scrise, cât și în cele vorbite) constant pentru toate rețelele de socializare.
  • Creează conținut pentru mai multe platforme – alege platforma potrivită pentru specificul afacerii, produselor, clienților (în special în funcție de categoriile de vârstă țintite).
  • Optimizează audiențele create și identifică profilului clientului ideal.
  • Monitorizează și analizează activitățile de marketing, precum și activitățile concurenților.
  • Planifică postările și stabilește calendarul evenimentelor.
  • Programează postările pentru ore de impact maximal.
  • Setează campaniile de A/B Testing și de remarketing – oricât de bun și rezultativ ar fi specialistul care muncește pentru pagina ta, impactul organic pe Social Media este în scădere an de an. Fără a promova cu câțiva dolari postările publicate, cifrele tale pe SMM vor rămâne modeste.
  • Realizează un plan de creștere a afacerii prin prezența și activitatea sa pe social media. Planul conceput cuprinde obiective realiste și măsurabile.
  • Măsoară, raportează rentabilitatea investiției și monitorizează constant rezultatele sponsorizării.
  • Optimizează în continuu campaniile setate.
  • Analizează și identifică conținutul cu cele mai bune rezultate.
  •  Creează angajament – indiferent de specificul afacerii, este importantă încurajarea interacțiunii cu publicul-cheie prin aprecieri, distribuiri și comentarii. Or, în 2022 nu este suficient să ai un conținut de calitate, dacă audiența nu e îndemnată să relaționeze cu el.
  • Are grijă de prezența brandului în grupurile și comunitățile de pe rețelele de socializare, postează acolo conținut gratuit și de interes pentru comunitatea dată.
  • Lucrează la construirea unui brand puternic – social media are un rol foarte important în promovarea imaginii mărcii comerciale.
  • Măsoară constant rezultatele – rețelele sociale dispun de instrumente avansate de analiză atât a audienței targhetate, cât și a celei atinse. Aceste instrumente analitice oferă date valoroase pentru îmbunătățirea campaniilor și ajută specialiștii să înțeleagă ce content este de impact pentru publicul – cheie. De asemenea, monitorizează în permanență și volumul de trafic adus spre site-ul afacerii, precum și conversiile generate de rețelele sociale.
  • Vine cu propuneri și feedback la realizarea designului campaniilor publicitare.
  • Comunică cu persoanele care lasă comentarii sau pun întrebări, precum și răspunde la recenzii.

Departamentul creativ: cum se se ocupă echipa de design grafic zi de zi?

 1. Identificarea brandului:

  • Logo
  • Proporțiile logoului
  • Spațiul liber în jurul logoului
  • Culorile de baza ale logoului
  • Utilizarea logoului
  • Simbolul brandului
  • Proporțiile simbolului brandului
  • Marca comercială a brandului.

Ulterior, creăm împreună cu tine strategia de poziționare a brandului:

  • Istoricul brandului
  • Filozofia brandului
  • Valorile brandului
  • Misiunea brandul.

Tot din serviciul de identitate vizuală va face parte și stabilirea stilului brandului:

  • Elementele brandului
  • Fontul
  • Exemple de utilizare a fontului firmei
  • Fonturi suplimentare
  • Exemple de utilizare a fonturilor suplimentare
  • Paleta de culori
  • Aplicarea paletei de culori
  • Aplicarea filigranelor
  • Aplicarea imaginilor grafice și grafica digitală
  • Folosirea fotografiilor.

 În continuare, stabilim identitatea brandului prezentată în materiale publicitare și formatele ce vor fi utilizate:

  • Publicitate în presă
  • Publicitate în aer liber
  • Publicitate non-standard în aer liber
  • Afiș publicitar
  • Panou publicitar
  • Pliant
  • Carte de vizită și broșura.

Departamentul de copywriting – workflow-ul de zi de zi:

Definim din start o structură clară a conținutului pe care îl oferim.

Uneori facem acest lucru chiar implicând cititorul. Îl întrebăm ce conținut și-ar dori să găsească astfel încât să fie util pentru el.

Lăsăm cititorii să creeze focus grupuri, unde să discute idei comune, scopuri, dificultăți întâmpinate sau orice alte lucruri care ne-ar fi de folos mai târziu pentru a crea conținut pentru ei.

Începem prin a aranja conținutul pe pagină conform priorităților cititorului.

Care sunt întrebările esențiale pe care le discută vizitatorii paginii tale?

Găsim răspunsul la această întrebare și începem a crea pagina web, explicând anume aceste lucruri, pentru că vizitatorii paginii tale „scanează” în prima fază partea de sus a website-ului.

Unii dintre ei pot merge mai departe cu „scanatul”, dar alții se pot opri din start, spunându-și: „Nu, asta nu este pentru mine”. Cu toate că poate există, cu adevărat, „ceva pentru ei”, undeva acolo. Ne asigurăm că localizăm informația esențială de care ei au nevoie într-un loc accesibil și vizibil pe pagina ta.

Creăm accesibilitate.

Oamenii nu au nevoie de complicații, fiecare dintre noi este sătul de complicațiile cărora trebuie să le facem față în viața de zi cu zi. Orice utilizator, când accesează un link a unei pagini web, își dorește, undeva în sinea lui, să găsească soluții la problemele lui și totul să fie ușor de implementat în practică

Știm că audiența ta este unică!

Asta înseamnă că cei care îți vizitează pagina web, deși pot avea același scop, de a găsi informații, sunt diferiți. Fiecare dintre ei are nivele diferită de educație, expertiză, experiențe și cunoștințe, de aceea facem conținutul pentru pagina ta mult mai flexibil, utilizând metode diversificate de prezentare: vizuale, auditive, scrise, sau orice altă formă interactivă.

Și bineînțeles, nu uităm să distribuim conținutul pe rețelele de socializare pentru o mai bună popularizare a lui, creând, totodată, mai multe linkuri pentru el.

Departamentul PPC: activități zilnice

  • Analiza competiției, a cuvintelor cheie și a intereselor
  • Setarea Campaniilor de Search Display și Display Remarketing
  • Setarea audiențelor
  • Optimizarea permanentă a campaniilor
  • Verificarea termenilor de căutare și excluderea cuvintelor cheie negative
  • Recomandări și soluții periodice privind optimizarea web site-ului.

Iată care sunt scopurile pe care ni le propunem noi ca echipă de promovare online atunci când cem campanii pentru clientela noastră:

  • La elaborarea strategiei se face un studiu al concurenței și al pieței (existente și potențiale);
  • Elaborarea unei strategii de marketing personalizate și unice;
  • Toate implementările sunt efectuate doar cu aprobarea clientului;
  • Aplicarea celor mai noi tehnici și metode SEO existente – SEO după rigorile 2022;
  • Site-ul nu va fi penalizat pentru lucrările efectuate de către agenție;
  • Prezentarea rapoartelor lunare cu volumul de lucru efectuat;
  • Creșteri ale pozițiilor în motorul de căutare Google pe cele mai importante cuvinte-cheie de nișă;
  • Creșteri ale traficului organic calitativ;
  • Utilizarea instrumentelor licențiate;
  • Crearea unui conținut bun și de calitate.

O întreagă echipă de specialiști se va ocupa de afacerea ta și vor crește vizibilitatea ei în online!

 

Distribuie articolul: