Spectacolul „Lysistrata, dragostea mea” TN Vasile Alecsandri, Iași, sub regia lui Zalán Zakariás, a fost prezentat la Chișinău pe 16 septembrie, 2023 la TNME. Este vorba o comedie contemporană care aduce în prim-plan eterna relație dintre bărbați și femei, mereu la granița dintre a declara război și a face pace. Acest spectacol, o reinterpretare a celebrei piese a lui Aristofan, vine să exploreze dilemele și provocările vieții noastre contemporane.

Cu o echipă creativă bine aleasă, spectacolul promite să fie o oglindă a lumii în care trăim, o lume plină de controverse și provocări. Regia lui Zalán Zakariás, scenografia semnată de Andra Bădulescu Vișniec, coregrafia lui Alice Veliche, muzica originală compusă de Hunor-Lehel Boca și pregătirea muzicală realizată de Diana Roman contribuie la crearea unei atmosfere captivante pe scenă.

Piesa lui Matei Vișniec, scrisă într-un registru comic și ca o fabulă filosofică, pune în discuție teme precum pacea, războiul, media și consumul. Aceasta a fost scrisă într-un moment în care presa europeană discuta intens despre un posibil război, ceea ce adaugă un strat suplimentar de relevanță și actualitate spectacolului. Într-un mod ingenios, Vișniec transpune aceste teme într-o comedie care te face să râzi, dar care te și provoacă să gândești.

Regizorul Zalán Zakariás și scenografa Andra Bădulescu Vișniec aduc pe scenă o viziune plină de creativitate și imaginație. Ei explorează relația complexă dintre regizor și scenograf și subliniază importanța colaborării și comunicării strânse în procesul de creație teatrală.

Distribuția, alcătuită din actori talentați, reușește să aducă în viață personajele cu umor și autenticitate. Diana Roman, în rolul principal al Lysistrata, se evidențiază prin prestația sa energică, asumată și captivantă.

„Spectacolul Lysistrata, dragostea mea” este o comedie inteligentă și provocatoare care abordează teme de actualitate și te face să râzi, dar și să reflectezi. Cu o echipă creativă de excepție și o interpretare plină de pasiune din partea actorilor, acest spectacol este cu siguranță un eveniment teatral de neratat!