Anul 2020 ne-a întâmpinat pe toți cu noi provocări. Lumea s-a oprit în loc și ne-a dat de înțeles că e nevoie de mai mult răgaz, liniște și pace. Comunitatea DININIMA și-a unit forțele pentru a ajuta și a crea ceva nou. „Pauza” a inspirat creatorii de modă autohtoni și i-a făcut să-și regândească prioritățile. Noile colecții ale brandurilor DININIMA își propun să-ți trezească emoțiile, simțurile, să promoveze calitatea și tot ceea ce ne aduce starea de bine. Toate au fost ambalate sub motto-ul „Port ce simt. Simt ce port” în promovarea modei sustenabile.

#PORTCESIMT #SIMTCEPORT

Campania aduce mai aproape tendințele mondiale în domeniul modei, precum sustenabilitatea, durabilitatea și conceptul de „slow fashion”. Brandurile autohtone ne invită, în acest an, să îmbrăcăm împreună o nouă viață, să fim mai precauți ce cumpărăm, mai atenți la detalii. Cu siguranță și voi vă doriți să purtați ceea ce cu adevărat simțiți, pentru a conștientiza ce purtăm de fapt. Acesta este îndemnul designerilor DININIMA, propunând în acest sezon creații atent alese, piese care rezistă în timp, ținute personalizate și materiale prietenoase mediului.

Brand Haskel

Brand Katea Gri

Brand Oldcom

Brand Sekana

Calitatea, întâi de toate

Brandurile mass-market au fost mereu un impediment în dezvoltarea modei sustenabile. Volumele enorme de colecții, stofele necalitative, substanțe toxice în vopsele, lipsa de conștientizare, prețuri necompetitive – sunt doar câteva probleme cu care se confruntă industria fast-fashion. Creatorii de modă autohtoni vin să ne convingă că piesa vestimentară trebuie să fie, întâi de toate, calitativă, chiar dacă va costa mai scump. Însă, acest preț oferă posibilitate brandurilor să devină cu adevărat sustenabili. CALITATEA înseamnă: stofe naturale ce corespund standardelor înalte de calitate; piese vestimentare mai durabile; producere conștientă, fără a dăuna mediului; salarii mai mari pentru angajați – oameni din comunitate, care rămân acasă și dezvoltă țara; dezvoltare tehnologică a întreprinderilor; atenție la detalii și la nevoile cumpărătorului; personalizarea produselor.

 

Vezi această postare pe Instagram

 

Atunci când lumea s-a oprit în loc, lumea designerilor a continuat să creeze!⁣ ⁣ Autoizolarea a stimulat imaginația, a răscolit sufletul și a motivat designerii noștri să dea viață unor noi creații!⁣ ⁣ Fiecare piesă vestimentară semnată de @liudmilastorojuc trezește dorința de a gusta din libertate, a savura mișcarea și a trăi momentul din plin💃 ⁣ Dă viață pieselor tale preferate!⁣ Poartă #DININIMA⁣ ❤ _____________________⁣ ⁣ Когда весь мир остановился, мир дизайнеров продолжал творить!⁣ ⁣ Самоизоляция дала стимул воображению, взволновала душу и побудила наших дизайнеров дать жизнь новым творениям!⁣ ⁣ Каждый предмет одежды от @liudmilastorojuc призывает насладиться свободой, движением и жить настоящим моментом 💃 ⁣ Воплоти свои любимые образы в жизнь!⁣ Выбирай #DININIMA⁣ ❤ ⁣ #PORTCESIMT #SIMTCEPORT #IMPREUNADININIMA

O postare distribuită de DININIMĂ (@dininima.md) pe

Aliniați cu tendințele mondiale

„Prin această campanie, ne propunem să educăm consumatorul cu noile tendințe din lumea modei, axate pe modă atemporală, personalizată și consum conștient. Brandurile locale adoptă conceptele modei sustenabile și creează ținute vestimentare de calitate înaltă, care nu se demodează atât de repede și pot fi purtate un timp îndelungat. În același timp, designerii își ajustează oferta pentru a fi mai aproape de consumatori, iar până la finele anului mai multe branduri locale își vor vinde produsele online”, spune Marcela Lozovanu, director interimar APIUS.

Marcela Lozovanu, director interimar APIUS

Alege hainele cu INIMA ❤️ Poartă calitatea!

Proiectul de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID, Suedia și UK aid susține dezvoltarea industriei ușoare și încurajează brandurile locale să avanseze spre producția de nivel înalt, care contribuie la menținerea locurilor de muncă, asigurarea unor salarii echitabile și sporirea competitivității sectorului pe termen lung.

„Suedia susține conceptul de modă sustenabilă și încurajează cumpărătorii să opteze pentru articole de îmbrăcăminte ecologică. Ne aflăm într-un moment important în istorie, când pentru a face o schimbare în industria de fashion trebuie să adoptăm modele de afaceri care îmbrățișează conceptele de calitate înaltă; echitate, atât pentru consumatori, cât și pentru producători și, desigur, un mediu înconjurător favorabil și curat. Haideți împreună să aducem la cunoștința consumatorilor aprecierea noastră pentru brandurile locale din Moldova și să promovăm într-o singură voce conceptele de modă sustenabilă și ecologică”, a menționat în cadrul unui webinar cu designerii DININIMĂ Excelența Sa Anna Lyberg, Ambasadoarea Suediei.

 

Vezi această postare pe Instagram

 

„Suedia susține conceptul de modă sustenabilă și încurajează cumpărătorii să opteze pentru articole de îmbrăcăminte ecologică.⁣ ⁣ Ne aflăm într-un moment important în istorie, când pentru a face o schimbare în industria de fashion trebuie să adoptăm modele de afaceri care îmbrățișează conceptele de calitate înaltă; echitate, atât pentru consumatori, cât și pentru producători și, desigur, un mediu înconjurător favorabil și curat.⁣ ⁣ Haideți împreună să aducem la cunoștința consumatorilor aprecierea noastră pentru brandurile locale din Moldova și să promovăm într-o singură voce conceptele de modă sustenabilă și ecologică.”⁣ ⁣ Excelența Sa Anna Lyberg,⁣ Ambasadoarea Suediei⁣ ⁣ #PORTCESIMT #SIMTCEPORT #IMPREUNADININIMA

O postare distribuită de DININIMĂ (@dininima.md) pe

Avem încă un motiv VALOROS să purtăm #DININIMA ❤️

„Slow fashion” este o mișcare în industria modei care îndeamnă să creezi și să consumi moda, într-un mod conștient și responsabil. Adepții acestei mișcări promovează ideea de a renunța la trendurile care se schimbă de la un sezon la altul, cu dorința de a purta haine naturale, de înaltă calitate și nu în ultimul rând, durabile. Republica Moldova este o țară mică, iar producătorii noștri deja produc un număr limitat de colecții. Brandurile locale sunt slow-fashion și vin cu viziune creativă și sustenabilă, mai apropiată de esență.

Au ales să creeze conștient

„Adoptarea modei sustenabile este conștientizarea unei realități. Astăzi, avem responsabilitatea de a oferi angajaților noștri condiții decente de lucru și salarii echitabile și de a proteja mediul înconjurător. Îmbrățișarea conceptului de modă sustenabilă ne permite crearea unor articole vestimentare de calitate înaltă pentru clienții noștri”, menționează Iulia Allert, fondatoarea brandului Jullia Allert.

„Piesele vestimentare pe care le creez au o durată de viață mai mult decât un sezon. Colecția de vară din acest an se axează pe calitate, stofe naturale și elemente tradiționale care păstrează valorile noastre culturale”, spune Alina Bradu, fondatoarea brandului Alina Bradu.

Campania de sensibilizare „Port ce simt. Simt ce port” reunește peste 100 de branduri și designeri din Moldova, care promovează într-o singură voce conceptul de modă sustenabilă, sub umbrela DININIMA. Campania a fost inițiată de Asociația Patronală din Industria Ușoară (APIUS), cu susținerea Proiectului de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID, Suedia și UK aid.

P