Ai o afacere sau un brand personal la care lucrezi? Atunci sigur ai nevoie de o strategie de marketing personalizată și individuală. Află mai multe detalii despre cum se face o astfel de strategie.

Ce reprezintă o strategie de marketing?

  • planul general de joc al unei companii pentru a ajunge la consumatorii potențiali;
  • propunerea de valoare a companiei, mesaje cheie de marcă, date despre datele demografice ale clienților țintă;
  • avantaj competitiv durabil prin înțelegerea nevoilor și dorințelor clienților.

Componentele unei strategii de marketing

Etapele de creare a strategiei

Faza nr. 1: determină obiectivele și bugetul

Echipa de marketing ar trebui să solicite echipei de conducere să își definească obiectivele de afaceri pentru următorii 1-3 ani. Obiectivele pot fi concentrate extern, intern sau pot fi un amestec al ambelor.

O regulă de bază pentru stabilirea unui buget de marketing este de la 6 la 12% din venitul brut, cu cheltuieli mai mari în primele faze pe măsură ce vă stabiliți baza de marketing.

Faza nr. 2: analiza SWOT

O abordare inteligentă de marketing începe cu un SWOT al programului actual de marketing. Documentează punctele tari, punctele slabe, oportunitățile și amenințările în ceea ce privește poziția competitivă, piețele țintă, publicul țintă, poziționarea / mesageria actuală, maturitatea ofertelor, partenerii de canal etc.

Faza nr. 3: Identifică publicul țintă

Portretele cumpărătorilor sunt reprezentări fictive ale clienților tăi  ideali pe baza datelor demografice, a comportamentului online și a speculațiilor presupuse despre istoriile personale, motivațiile și preocupările.

Faza nr. 4: Dezvoltă-ți obiectivele de marketing

Definește corespunzător succesul afacerii, astfel încât acesta să fie previzibil. Nu ne aruncăm în extreme, ci mergem nemijlocit pe ceea ce dorim să atingem.

Faza nr. 5: Construiește-ți planul de acțiuni

Cel mai eficient mod de a aborda transformarea strategiei de marketing într-un plan de execuție este prin utilizarea unei structuri de campanie. Te poți gândi la campanii ca la povești de activități axate pe o temă sau un obiectiv comun.

În concluzie, trebuie să menționez că o strategie de marketing funcționează perfect, dacă:

-vine la pachet cu o politică impecabilă de prestare a unui serviciu sau de vânzare a unui bun;

-respectă normele B2B, B2C;

-are în centru ideea de calitate și durabilitate.

Pentru a determina pe ce strategie să mergi, fă analiza concurenței. De ce?

  • Pentru decizii strategice – te adaptezi la piață și identifici potențialul de creștere
  • Reduci costuri – depistezi oportunități de economisire
  • Crești vânzările și profiturile – optimizezi prețurile, identifici trenduri
  • Minimizezi riscurile – ești conectat la schimbările pieței, poți lua atitudine rapid.

Pașii analizei concurenței:

  1. Definirea concurenței – stabilește 4-5 de top/relevanți și produse/servicii alternative.
  2. Fă analiza poziționării:

3. Studiază reclama concurenților prin următoarele instrumente:

  • Youtube ads: prinExtensia Chrome – SwipeTube

4. Pune-ți întrebările corecte în legătură cu brandul tău, de exemplu:

  • Care este calitatea percepută de publicul țintă al produselor/serviciilor tale?
  • Cât de mult feedback negativ există în comentarii?
  • Ce de repede să răspunde pe Socil Media?

5. Pe baza tuturor analizelor anterioare, stabilește un singur avantaj competitiv, ce te va ajuta să:

  • Simplifici percepția brandului tău
  • Ocupi un loc clar în mintea consumatorilor
  • Faci concurență imbatabilă.

Cărți/surse de inspirație ce te vor ajuta să-ți creionezi o strategie de marketing robustă:

  • Strategia oceanului albastru: cum să creezi un spaţiu de piaţă necontestat şi să faci concurenţa irelevantă – Kim, W. Chan
  • Cele 22 de legi imuabile ale marketingului – Al Ries, Jack Trout
  • https://seolitte.com/2022/05/strategie-de-marketing/.

Distribuie articolul: