Marea colectă de alimente din cadrul campaniei „Mai puțină risipă, mai mult bine” a pus în circuitul bunătății aproape trei tone de produse alimentare neperisabile. Ca urmare a implicării clienților Kaufland Moldova, acestea vor ajunge ca prânzuri calde la peste 3 000 de persoane nevoiașe din țară.

Sâmbătă, 26 noiembrie, sute de clienți ai rețelei de magazine Kaufland s-au alăturat colectei de alimente și au donat produse celor care au nevoie de ele cel mai mult. În boxe mari, instalate la intrarea în magazine, oamenii au lăsat crupe, ulei, făină, zahăr, paste, dar și multe legume și fructe proaspete.  În total, 2930 kg de produse alimentare au fost donate de cumpărătorii receptivi în magazinele Kaufland din toată țara. În 3 magazine de la Chișinău au fost colectate 1780 kg de produse, la Bălți – 500 kg, la Orhei – 400 kg și încă 250 kg la Ungheni. Cea mai mare cantitate de produse a fost colectată în acest an la magazinul Kaufland Testemițanu – 695 kg.

 

Cele aproape 3 tone de alimente donate de clienți vor deveni prânzuri calde pentru 3 mii de beneficiari din peste 50 de centre sociale cu care colaborează Banca de Alimente din Moldova.

Oleg PARASCHIV, Directorul Băncii de Alimente a explicat care este legătura dintre prevenirea risipei alimentare și colecta de produse: Pe parcursul unei luni întregi, am vorbit în această campanie despre cât de important este să consumăm rațional produsele și să nu facem risipă de hrană și de resurse. Le-am vorbit despre asta copiilor, agenților comerciali, jurnaliștilor, întregii comunități. Poate părea contradictoriu, la prima vedere, acumulând stocuri de alimente într-o zi anume, cu ajutorul a sute și mii de oameni empatici, suplinim stocurile de produse care ne lipsesc la bancă.  Mulțumim mult fiecărui client care a conștientizat acest demers și a împărțit coșul de produse cu un om nevoiaș.

 

Pe lângă colecta generoasă de produse, ne bucurăm că în cadrul campaniei am reușit să conectăm 1065 de noi ambasadori ai cauzei – elevi ai claselor primare, care au trăit o experiență educativă unică. Caravana atelierelor de informare și creație pe tema prevenirii risipei alimentare a ajuns în 9 școli din țară, grație echipei de voluntari Young Diaconia. Acum, micii ambasadori anti-risipă sunt primii și cei mai valoroși influenceri în familiile lor la capitolul educației consumului rațional de alimente.

 

Daniela GROZA, Coordonatoare Departament Voluntari, Misiunea Socială „Diaconia”:

Interacțiunea cu copiii este o provocare, pentru că ei sunt cei mai buni arbitri la capitolul livrării informației – dacă a fost bine structurată, predată interactiv, dacă le-am captat atenția. Voluntarii noștri care au lucrat cu elevii au știut să trezească în sufletele acestor copilași emoții adevărate, pure, multă curiozitate și interes. Și da, acești copii superbi ne-au ajutat să descoperim într-o măsură mai mare și potențialul tinerilor voluntari.

Cristina ARAMĂ, PR Manager Kaufland Moldova:

Combaterea risipei alimentare a devenit o prioritate pentru Kaufland Moldova. Datorită parteneriatului strategic încheiat cu Banca de Alimente, le dăm a doua șansă la viață produselor zi de zi. Prin implicarea noastră în campania națională anti-risipă, ținem să educăm și sensibilizăm clienții, angajații, dar și publicul larg despre importanța consumului rațional și metodele simple de a pregăti bucate delicioase din „ce avem în frigider”. Prin aceste acțiuni de rutină, aparent simple, reducem risipa și facem diferența pe termen lung.

În total, în campania „Mai puțină risipă, mai mult bine” au fost implicați 67 de voluntari (32 din Chișinău și 35 din localitățile Ungheni, Orhei și Bălți).

 

Organizatorii campaniei, Banca de Alimente și Kaufland Moldova, aduc mulțumiri tuturor celor datorită cărora mesajul de solidaritate a ajuns atât de departe și a adunat atâția oamenii generoși și receptivi în jurul dorinței de a preveni foamea și risipa de mâncare, din grijă și respect pentru oamenii care îndură foame.

În fiecare an, la sfârșit de noiembrie, băncile de alimente din întreaga lume colectează de la cetățeni produse alimentare în scop caritabil. Pe lângă colecte, Banca de Alimente din Moldova recuperează produsele alimentare de la agenții economici pe parcursul întregului an, iar 50 de servicii care asistă oameni nevoiași sunt aprovizionate constant cu produsele donate de partenerii Băncii.

Campania „Mai puțină risipă, mai mult bine” este desfășurată de Banca de Alimente în parteneriat cu Primăria Municipiului Chișinău și cu sprijinul Kaufland Moldova.

Distribuie articolul: