Ați auzit vreodată de taxa roz? Se spune că produsele roz (adica cele dedicate femeilor) costă mai mult în comparație cu cele pentru bărbați. 

Pentru a afla dacă taxa roz este mit sau realitate, autorităţile din New York au pus cap la cap preţurile a 800 de produse diferite. Rezultatul: în 42% din cazuri femeile plăteau mai mult decât bărbaţii pentru acelaşi produs, sau serviciu. Un alt studiu a arătat că diferenţele de preţ sunt, adesea, foarte mari. Produsul pentru femei poate costa cu 50% mai mult decât versiunea pentru bărbaţi. Astfel, s-a calculat că în California aşa numita taxă roz îi scoate fiecărei femei din buzunar mai bine de o mie de dolari în fiecare an, ceea ce e cu atât mai grav cu cât, în medie, femeile au şi salarii mai mici.

E greu de spus, însă, dacă femeile chiar plătesc mai mult pentru același produs. Pentru companii, femeile şi bărbaţii sunt două tipuri de consumatori diametral opuşi. Şamponul-gel de duş de pildă e foarte întâlnit în portofoliile de produse masculine, dar lipseşte din cele pentru femei. Pentru cele din urmă se produc şampoane pentru volum, culoare, strălucire, par gros, păr subţire, păr degradat, păr blond – pentru fiecare e nevoie de reţete diferite, de cercetare şi dezvoltare de produs, de alte procese de producţie, de un alt design de ambalaj, alt efort de marketing, altă reclamă şi toate costă bani.

Doamnele sunt de asemenea mai înclinate să cumpere versiunea îmbunătăţită a produselor. Vechea loţiune de corp, care acum are şi ulei de argan e mai tentantă, dar şi mai scumpă. Acest lucru în timp ce firmele care vor să le vândă bărbaţilor creme, trebuie să lase serios la preţ şi să îi convingă că au o nevoie reală de a avea pielea frumoasă.

Noi am vrut să vedem cum stau lucrurile în magazinele și pe site-urile de la noi. Hai să vedem ce am descoperit:

Lama de ras 

Lama este un produs foarte solicitat, atât de femei, cât și de bărbați. Am mers prin magazine: și în cele mai multe cazuri lamele de culoare roz, dedicate femeilor costau mai mult, decât cele albastre. Diferența de preț puteau ajunge și la 10 lei.

Desigur, există și cazui când lamele pentru bărbați costă mai mult, dar diferă numărul de lame din pachet și producătorul.

Șamponul

Aici nu am găsit diferențe mari de preț, dar, de obicei, femeile vor achita un pic mai mult.

 

 

Deodorant

Nici la acest capitol diferența de preț nu ne pune pe gânduri, dar da… femeia va achita măcar cu un leu mai mult.

 

La capitolul lenjerie intimă lucrurile sau un pic mai diferit și mai complicat. 

De exemplu un set de două pereche de boxeri pentru bărbați costă 145 de lei.

În timp ce pentru femei (tot 2 perechi costă 95 de lei)

Desigur, aici am selectat cea mai comună și simplă lenjerie, dar dacă e să vorbim de lenjerie cu dantelă sau fundițe, atunci prețurile ajung și la mii de lei, în cazul femeilor.

De exemplu, un sutien cu dantelă la un brand autohton ajunge la 1090 de lei.

Iar o pereche de chiloți – 390 de lei.

Vă lăsăm pe voi să trageți concluziile…

Ciorapi 

Socotind după un brand de la noi, femeile sunt mai norocoase la acest capitol, pentru că ele vor scoate din buzunar cu 3 lei mai puțin.

Parfumuri 

Parfumul Versace pentru femei (pe un site de la noi) costă 1473 de lei. Cantitatea lui fiind de 100 de ml.

În schimb, bărbații pentru același parfum de aceeași cantitate trebuie să achite 2047 de lei.

 

După cum ai observat, prețurile și situațiile diferă. Uneori femeile sunt mai norocoase, alteori bărbații.

Desigur, când vorbim de produse de îngrijire, trebuie să menționăm că femeile folosesc mult mai multe produse: creme pentru față, corp, rujuri igienice, ojă, ulei pentru corp sau păr. Există și bărbați care folosesc astfel de produse, dar numărul lor este mult mai mic, în comparație cu acel al femeilor.

E greu să spunem dacă există sau nu egalitate de gen în această situație. Tu ce crezi? Cât scoți din buzunar pentru aceste produse, în comparație cu partenerul tău?

Digi24.ro scrie: de obicei statele lumii nu intervin în politica de preţuri a companiilor, dar în California şi în New York există legi care interzic diferenţierea preţurilor în funcţie de sex, în cazul unor servicii, precum cele de curăţătorie de haine, sau de frizerie. În New York s-au descoperit aproape 130 de încălcari în 2015. Dar criticii spun că reglementarea face ca doamnele să primească servicii mai proaste…

Distribuie articolul: