Pe 28 februarie, un tren de pasageri  s-a ciocnit frontal cu un tren de marfă în apropiere de orașul Larissa, la aproximativ 320 de kilometri nord de Atena. Trenurile se deplasau în direcții opuse pe aceeași linie ferată. 57 de oameni și-au pierdut viața în urma tragicului accident.

Șeful gării din orașul grec Larissa, care a fost inculpat joi pentru cel mai grav accident feroviar din Grecia, își asumă o parte din responsabilitate pentru dezastru.

Șeful gării, în vârstă de 59 de ani, a fost arestat câteva ore mai târziu

Sindicatele feroviare grecești se plâng de mult timp de scăderea standardelor de siguranță care pun în pericol atât pasagerii, cât și lucrătorii. Șeful gării, potrivit presei de stat grecești, a fost angajat în urmă cu aproximativ o lună.

„Este literalmente devastat”, a declarat avocatul inculpatului, Stefanos Pantzartzidis reporterilor. „Din primul moment, el și-a asumat responsabilitatea ”.

Pantzartzidis a spus că clientul său a urmat parțial procedura existentă și că ar fi putut fi „eventual mai atent, lucru pe care îl acceptă și pentru care își asumă responsabilitatea”. El a adăugat că  există o multitudine de alți factori, din cauza cărora cele două trenuri s-au ciocnit.

Pantzartzidis nu a precizat care sunt factorii care, în opinia sa, au provocat accidentul și nici nu a dat detalii despre procedurile pe care clientul său nu le-a urmat. Autoritățile nu au făcut public numele acuzatului.

Bărbatul, care, potrivit unui oficial de poliție, a negat inițial orice greșeală, atribuind incidentul unei defecțiuni tehnice, ar urma să răspundă sâmbătă acuzațiilor aduse.

Un formator de mecanici de tren pensionat, Nikos Tsouridis, a declarat joi, la începutul zilei, pentru televiziunea de stat, că șeful de gară era instruit, dar fără experiență.

„Ei vor pune totul pe seama șefului de gară. El a fost instruit, dar fără experiență. Nu ar fi trebuit să îl repartizeze niciodată într-o stație centrală precum Larissa.”

Calea ferată din Grecia este funcțională în principal datorită mecanicilor și șefilor de gară instruiți, a declarat Tsouridis. „Calea ferată funcționează astăzi doar datorită mecanicilor, pentru că sunt bine pregătiți, și personalului”, a spus el.

„TRECEȚI SEMNALUL ROȘU”

O înregistrare a comunicării dintre mecanicul de tren și șeful de gară, care a fost publicată pe site-ul Proto Thema, sugerează că acesta din urmă i-a spus mecanicului să continue deplasarea la semnalul roșu.

„Larissa ascultă?”, a spus mecanicul referindu-se la șeful de gară, potrivit înregistrării.

„Ne ascultă… treceți de semnalul roșu de la ieșire până la semnalul de intrare în (stația) Neoi Poroi”, a răspuns șeful de gară.

Însă acest ordin nu i s-a părut șoferului ciudat, deoarece sistemul de semnalizare fusese disfuncțional, a relatat Proto Thema.

Potrivit Digi 24, șeful gării a cerut unui subaltern să schimbe manual un macaz, deoarece un tren local se blocase și trebuia mutat de pe linia principală. Doar că șeful de gară nu a mai dat ordinul să fie mutat macazul înapoi, argumentând că  vine trenul 1564. Așadar, cele două trenuri au ajuns pe aceeași linie.

Sindicaliștii greci au precizat că pe  linia Atena – Salonic, pe tronsonul unde a avut loc tragedia, nu există sistem electronic de semnalizare și semafoare. Controlul traficului se face prin stația radio sau chiar prin telefonul mobil. Aparatele de semnalizare există fizic, dar nu funcționează de ani de zile, deoarece cablurile au fost furate ca să fie duse la fier vechi și nu au fost înlocuite, onform Digi 24.

Joi, purtătorul de cuvânt al guvernului, Giannis Oikonomou, a declarat că „șeful de gară a mărturisit neglijența” și că accidentul feroviar a fost cauzat de o eroare umană. Dar Grecia, a spus el, trebuie să examineze și ce ar fi putut fi făcut de-a lungul anilor pentru a preveni acest accident.

Distribuie articolul: