Deja de 10 ani, Misiunea Socială „Diaconia” uneşte inimile a mii de oameni şi mobilizează societatea la nivel naţional. De această dată, în cadrul campaniei „Masa Bucuriei”, desfășurată sâmbătă, 20 aprilie, în întreaga țară, au fost colectate 50 tone de produse alimentare – un record cu care organizația se mândrește și pentru care le este profund recunoscătoare tuturor celor implicați.

Toate donațiile acumulate se vor transforma în prânzuri calde, distribuite pe parcursul întregului an în cinci cantine sociale din țară și pachete alimentare distribuite persoanelor nevoiașe. Unele dintre ele au pornit la destinatari chiar și săptămâna aceasta, înaintea sărbătorilor de Paște.

Campania s-a desfăşurat în peste 120 de magazine din 20 de localități din ţară, unde cei peste 1000 de voluntari au întâmpinat cumpărătorii cu îndemnul de a dona produse neperisabile pentru sprijinirea cantinelor sociale – serviciu unde zilnic vin după un prânz cald gratuit persoane vârstnice și persoane din familii sociale vulnerabile.

Pavel Juminschi, voluntar: „Particip la „Masa Bucuriei” deja al doilea an consecutiv. Rezultatele de anul acesta mă bucură foarte mult, pe lângă faptul că m-am simțit bine, am căpătat o experiență de neuitat comunicând cu persoane din diverse domenii și colectând o cantitate enormă de produse alimentare. Le mulțumesc oamenilor care au răspuns pozitiv îndemnului meu de a dona, ei m-au făcut să mă simt special și să am puteri pentru toată ziua.”

Igor Belei, directorul Misiunii Sociale „Diaconia”: „În acest an, am ajuns într-o etapa a maturității, o manifestare a bunătății care are deja un deceniu. Mulți dintre partenerii noștri nu își închipuie sâmbăta Floriilor fără această acțiune de solidaritate. Am reușit în acest deceniu să unim oameni cu diferite viziuni, diferite obiective, dar care au găsit un punct care îi uneşte, şi anume grija faţă de cel aflat în nevoie. Mulţumim tuturor celor care au dăruit timp, resurse şi au contribuit la organizarea şi desfăşurarea campaniei. „Masa Bucuriei” ne demonstrează că prin coeziune naţională putem realiza lucruri mari.”

În campanie au fost implicate, în calitate de voluntari, mai multe persoane publice: Igor Cuciuc, Laurenţiu Popescu, Stela Boţan, Vlad Ţurcanu, Dorin Galben, Daniela Crudu, echipa Interakt Media: Agora.md și EA.md etc.

În acest an, mai multe echipe au organizat colecte de prânzuri calde în susţinerea cauzei, printre care: Parlamentul Republicii Moldova, Ambasada Suediei, FloMaster, IuteCredit, Linella, Summit Events, CivicFest, PromoLex, Ansamblul Crenguţă de Iederă, Indigo Ogilvy, Bemol.

Poţi să donezi un prânz cald pe întreaga perioada a anului:

  • Prin intermediul e-donații: http://bit.ly/2DkTcoi. Costul unui prânz la cantina mobilă este de 15 lei, iar cu 400 de lei asiguri hrana unui bătrân pentru o lună.
  • Prin intermediul terminalelor de plată în toate rețelele din oraș: MMPS și QIWI, Netto Pro, Run Pay.

În 2018, prin mobilizarea voluntarilor şi donatorilor au fost adunate 41 de tone de produse alimentare şi 150.000 de lei. Graţie acestor resurse au fost distribuite 3000 de pachete cu produse alimentare, iar zilnic, 300 de bătrâni au primit un prânz gratuit asigurat în cadrul celor 5 cantine ale organizațiilor implicate în campanie. Zilnic, doar la cantina mobilă „Aproape de Aproapele” din Chișinău vin după un prânz cald peste 180 de persoane.

Campania este organizată cu  binecuvântarea ÎPS Petru, Arhiepiscop al Chişinăului, Mitropolit al Basarabiei şi Exarh al Plaiurilor și susținerea partenerilor:

Magazine implicate în campanie: Green Hills, Velmart, Linella, IMC Market, Metro, Family Market, Nr1 Market, Fidesco, Fourchette, Slavena Market

Distribuie articolul: