Să-mi arăți pe cineva care nu a auzit de „Viorica Cosmetic”, iar dacă-l găsești, să-i povestești despre acest brand autentic, moldovenesc. În istorisiri te ajut și eu și-ți fac invitație la o poveste, la o descoperire a unui brand ce-și scrie istoria de mai bine de 32 de ani și le oferă femeilor de la noi cele mai prietenoase, naturale și eficiente produse pentru menținerea tinereții și sănătății tenului lor. Acum sper să nu mă refuzi, scriu rândurile din suflet… pentru suflet!

Plaiul moldav a fost dintotdeauna unul generos, ne-a oferit roade de care să ne bucurăm, plante care știu să facă minuni și oameni buni, oameni muncitori. Până la începutul anilor ’80 acești oameni lucrau în gospodării, valorificau roadele darnicului pământ moldovenesc cultivând și prelucrând valoroasele plante din punct de vedere al compoziției lor fitochimice.

Tot în trecut, călătorind în timp, prin anul 1980 surprindem primii pași spre crearea brandului „Viorica Cosmetic”. E cumva un merit ce-i aparține lui – Mihai Hîncu, bărbatului căruia nu i-a fost frică să insiste și să convingă Consiliul de Miniștri al URSS să ia decizia istorică de a construi fabrica de parfumuri și cosmetice „Viorica” în municipiul Chișinău.

Astfel, la 12 mai 1989, asistăm la formarea unui nou produs, absolut indispensabil, cu o utilitate incontestabilă – „Viorica”, atât de al nostru, atât de natural și în același timp atât de corespunzător celor mai înalte standarde! În construirea conceptului Viorica drept exemplu a servit renumitul brand „Christian Dior”, astfel noua fabrică moldovenească și-a însușit elemente de design și structură de la iconica marcă franceză. Domeniul dezvolotării industriei frumuseții de top nu mai era atât de departe, în acele vremuri, Moldova a câștigat o experiență inegalabilă și o bază tehnică considerabilă direct de la unul dintre indiscutabilii lideri ai industriei, iar „Viorica” a devenit unul dintre principalii furnizori de cosmetice, parfumuri produse pentru uz casnic și igienă în întreaga URSS.

Continuând călătoria prin timp, facem stații prin câteva repere cronologice. Unul dintre acestea este anul 2012, anul în care Viorica trece în proprietatea holdingului „Daac Hermes Group”, apoi, facem stație în anul 2016 când compania își trece în proprietate un adevărat park de ecoplantații denumit „Viopark”. În cadrul „Viopark” se cultivă până în prezent, conform principiilor agriculturii ecologice, zeci de specii de plante, care sunt apoi utilizate ca materie primă pentru a produce cu grijă și dragose produsele cosmetice „Viorica”. Această bogăție naturală reprezintă un fel de carte de vizită a companiei și o garanție de credibilitate pentru consumatorul ce se respectă și apreciază produsele obținute din ingrediente naturale.

Anii trec, iar cu ei „Viorica” devine un brand tot mai puternic, tot mai aproape de femei și le dăruiește continuu șansa de a-și prelungi tinerețea, de a o proteja de efectele nemiloase ale trecerii timpului. Cu multă răbdare, ajungem, în anul 2020. În 2020 „Viorica Cosmetic” este deja un brand bine stabilit, dar care înțelege că pentru evoluție este nevoie de un suflu proaspăt de aer. Deci, cifra 2020 reprezintă un an important pentru companie din mai multe puncte de vedere, cel mai important fiind faptul că acesta i-a adus Vioricăi o nouă imagine. Compania a fost supusă unui process important de rebranding în materie de imagine ca să ajungă acea marcă de cosmetice pe care o cunoaștem astăzi: o companie modernă, care produce cosmetice curate și inofensive bazate pe materii prime de origine vegetală, renunțând complet la utilizarea componentelor potențial dăunătoare.

Astăzi, „Viorica Cosmetic” este o companie cu un parcurs frumos, o companie cu care puțini concurenți se pot egala. Totuși, probabil te întrebi ce au atât de special cei de la „Viorica” și nu au alții?  Ei bine, secretul constă în calitate și „curățenia” produsului! Din primii ani de activitate „Viorica Cosmetic” s-a deosebit printr-o abordare naturală și prietenoasă față de fiecare client, devenind cu timpul cea mai mare companie producătoare de cosmetice și parfumerie din Republica Moldova. Un element forte al companiei îl constituie ferma ecologică VioPark. Anume aici se cresc varietăți deosebite de plante pure în conformitate cu un sistem special în care nu se folosesc chimicale. De asemenea, pe lângă cele peste 1 900 de ingrediente dăunătoare interzise în Uniunea Europeană în producerea de cosmetice, cei de la „Viorica Cosmetic” au renunțat benevol la un șir de componente care, potrivit echipei dermatologice, sunt nesigure și pot afecta sănătatea.

Indubitabil, Viorica este un loc friendly. Este friendly pentru consumator și nu mai puțin important – friendly pentru cei 200 de angajați care cu spiritul și ambiția lor fac în așa fel încât compania să cunoască creșterea. Ei bine, toate astea probabil nu ar fi fost posibile fără o doză de motivație, capitol la care „Viorica” cert nu are probleme. Traininguri, instruiri lunare, stagieri, creștere profesională – garantat! Compania nici de bonusuri nu uită, deci angajații sunt motivați și din punct de vedere material. În general, angajații Viorica pot fi catalogați drept angajați fericiți, pe lângă aspectele mai sus menționate aceștia au parte de discount-uri la procurarea produselor „Viorica”, susținere psihologică, spirit de echipă, climat psihologic pozitiv, stabilitate financiară, inclusiv pe timp de pandemie.

„„Viorica Cosmetic” se dezvoltă rapid și este în permanentă căutare de personal calificat în toate departamentele, de la producere la vânzări, de la testarea calității produselor până la promovare și export.”

Dacă mi-a reușit să-ți mențin interesul până aici atunci s-ar putea eronat să crezi că cei de la „Viorica” și-au creat un soi de lume roz… ei bine adevărul însă e că într-o companie e la fel ca și în viață. Cu urcușuri, coborâșuri. Una dintre cele mai recente probleme cu care s-a ciocnit „Viorica” este una comună, cunoscută multor antreprenori, companii și oameni de afaceri – pandemia. Sună aproape ca un coșmar. În circumstanțe pandemice, „Viorica Cosmetic”  a avut greutățile ei. De exemplu a întâlnit mari probleme în materie de ingrediente necesare producerii, iar dacă facem referire la produsele dezinfectante, constatăm că și prețul alcoolului a suferit modificări. Cu toate acestea, brandul a depășit momentele de criză  și a rămas fidel față de consumatori, o dovadă în acest sens fiind faptul că, chiar și prețul gelurilor antibacteriene (unul dintre cele mai solicitate produse pe timp de COVID-19) a rămas neschimbat.

Poate că până aici am reușit să-ți explic câte un pic despre ei, cei de la Viorica, dar o să te mai rog să-mi oferi doar câteva momente de atenție în plus. De fiecare dată când avem șansa alegerii, ce frumos ar fi să-i alegem pe ai noștri! Ar fi frumos să-i alegem pe ai noștri și să-i recompensăm pentru eforturile pe care le fac ca să transforme acest mic colț de rai într-un loc mai bun de trăit. Da, ghicești bine o să-ți vorbesc despre implicare socială. „Viorica Cosmetic”, la acest capitol, nu se face restantă, dimpotrivă, inițiază proiecte sociale care oferă soluții pentru un mediu mai bun, o viață mai bună. „Reciclează și Salvează” este o campanie despre care ai auzit deja, iar dacă nu, permite-mi să ți-o prezint. Ei bine, cei de la „Viorica” s-au gândit că ar fi bine să se soluționeze problema ambalajelor cosmetice și au venit cu o soluție –  au creat primul punct de colectare a ambalajelor cosmetice din țară. Pentru contribuția la salvarea planetei, fiecare participant la campanie care a reciclat ambalaje cosmetice a fost remunerat cu premii frumoase din partea companiei.

Un element îi lipsește acestei povești frumoase pentru un final reușit. Nu te las la meditații îndelungate și-ți mărturisesc că un brand ajunge să-și demonstreze cu adevărat maturitatea în momentul în care se face prezent pe piața internațională. „Viorica Cosmetic” a fost creată pornind de la premiza de a ieși cu produsele sale pe piața externă. Totusi, până în acest moment, compania a parcurs un drum lung care a presupus efectuarea unor investiții considerabile într-un echipament mai nou si performant, dar și în produsele finite. Toate aceste detalii au condus spre produsul pe care îl cunoaștem astăzi: un produs de calitate înaltă, cu un aspect exterior modern. Un produs care ne reprezintă frumos pe piața din România, punct important ce favorizează extinderea spre alte piețe Europene.

„La moment „Viorica Cosmetic” are exporturi în Europa: Germania, Elveția, Grecia, Italia ș.a., CSI – Ucraina, Uzbekistan, Rusia și SUA, Senegal”

Și mai important este faptul, că indiferent de locul distribuției compania „Viorica Cosmetic” rămâne fidelă misiunii sale pe care și-o onorează cu distincție de mai bine de 32 de ani:

„Misiunea noastră este de a demonstra că un produs de îngrijire a pielii, care este nu doar natural, dar și de o eficiență maximă, este absolut posibil și accesibil. Noi am promovat, promovăm și vom promova frumusețea naturală în tot ceea ce facem”

Sursa foto: Facebook & Instagram