Viteza de încărcare a site-ului tău este un factor cheie pentru o bună conversie, dar și o bună clasare în topurile motoarelor de căutare. Ma mult chiar, dacă site-ul tău se încarcă în mai mult de 4 secunde, 79% din cei care l-au vizitat nu se vor mai întoarce la el.

Iar 52% din cei care fac cumpărături pe internet recunosc că viteza de încărcare a website-ului este importantă pentru a deveni loiali față de un magazin online. O singură secundă de întârziere ar putea să te coste aproximativ 40% din numărul de vizitatori!

Astfel, Google a enunțat încă în 2018 că paginile mobile ar trebui să afișeze conținut utilizatorilor în sub 3 secunde și dimensiunea totală a unei pagini web mobile ar trebui să fie mai mică de 500kb.

Asigură-te că paginile site-ului tău se încarcă destul de rapid cu instrumente de analiză a vitezei de încărcare a site-ului, cum ar fi:

  1. Page speed insights (https://pagespeed.web.dev/) – este un tool de încredere pentru analiza vitezei de încărcare a site-ului și a paginilor web:

– Speed score îți zice per general despre viteza de încărcare (Fast, average sau slow – rapid, mediu sau încet).

– Optimization score arată capacitatea de performanță a siteului (Good, medium sau low – bun, mediu sau rău).

– Page Load Distribution este distribuirea vitezei de încărcare de la prima apariție a contentului pe pagina până la încărcarea completă a conținutului paginii.

– Page Stats îți sugerează dacă viteza de încărcare a pagini poate fi mai mare, programatorul ar trebui să optimizeze fișierele CSS, sau dimensiunile imaginilor și să se ocupe cu optimizarea surselor.

– Optimization Suggestions îți oferă o listă de recomandări pe care ai nevoie se le aplici pe pagină pentru a mări viteza de încărcare.

2. GTmetrix (https://gtmetrix.com) – un instrument cu activitate în online care analizează performanța și viteza site-urilor, oferind sugestii de îmbunătățire, statistici și recomandări specifice site-ului analizat.

  • Summary este un rezumat cu câteva statistici de baza ale site-ului.
  • Breakdown vine cu recomandări – cheie pentru elementele care necesită cea mai multă atenție.

3. Pingdom (https://tools.pingdom.com/) – o unealtă automată pentru ping (adică măsoara durata primirii unui răspuns de la site). Ping-ul pe care îl ai cu serverul ce găzduiește conținutul site-ului, e adăugat la timpul necesar pentru a vedea un răspuns de la site, deci influențează direct viteza de încărcare a site-ului.

Iată ce poți face pentru a îmbunătăți viteza de încărcare a site-ului tău:

  • Comprimare imagini prin intrumente de optimizare a codului:

– https://tinypng.com/ – aici pot fi optimizate imagini de pâna la 5mb.

– https://imagecompressor.com/ – imagini mai mari (aici se pierde un pic mai mult din calitate).

  • Pasarea de imagini în format Webp (dacă e posibil).
  • Compresie imagini pe server (la WordPress se poate face prin pluginul EWWW Image Optimizer).
  • Limitarea resurselor din pagină (fără prea multe elemente într-o singură pagină, cum ar fi: parallax, video, podcast etc.).
  • Video-urile se deschid doar de pe YouTube (nu încărcate direct pe site).
  • Imagini foarte largi nu punem, ci de dimensiunea reală care va fi pe site. Pentru rezultate bune pe partea de imagini, redimesionează imaginile înainte de încărcare (prin isntruemnte menționate mai sus, cum ar fi TinyPNG) sau direct din Panel (cum ar fi la WordPress prinWP Smush).
  •  Atrage atenția la dimensiunile imaginilor plasate, aceste date vorbesc de la sine:
    1200 pixels wide: 394kb
    1000 pixels wide: 298kb
    800 pixels wide: 219kb
    600 pixels wide: 154kb.

Așadar, prin accelerarea timpului de încărcare a site-ului tău câștigi cu aproximativ 16% mai mulți clienți mulțumiți, precum și îmbunătățești imaginea companiei tale cu 44%. Totodată, trebuie să memorizezi că pentru a menține site-ul în parametri optimali de funcționare trebuie să ai periodic grijă de optimizarea conținutului și a vitezei de operare a acestuia. Mult succes la optimizat!

Distribuie articolul: