Digital Marketingul reprezintă crearea și răspândirea de conținut pe canale de comunicare digitale: website-uri, rețele sociale, aplicații de mobile, e-mail etc. și promovarea acelui conținut folosind o diversitate mare de strategii pe canale digitale plătite (paid media) sau deținute de tine (owned media), cum ar fi servicii SEO, SEM, pay-per-click, publicitate, distribuirea de conținut, rețele sociale, e-mail.

Importanța marketingului digital este dată de popularitatea internetului în 2023.

Iată doar câteva statistici despre folosirea marketingului digital:

▪1,843 milioane moldoveni folosesc internetul în 2022/1,725 mln folosesc zilnic;

▪81% din cei ce folosesc internetul la nivel global se informează online înainte de a cumpăra;

▪Zilnic motorul de căutare Google operează circa 5,6 miliarde de căutări;

▪58,4% din populația lumii folosește rețelele sociale. Utilizarea zilnică medie este de 2 ore și 27 de minute (ianuarie 2022).

Strategia de marketing digital este un plan de acțiuni coordonat și complex, cu măsurile generale de marketing, în care se determină planurile de promovare pe canalele online: Facebook, Instagram, Youtube, Twitter, Google și rețeaua de site-uri partenere Google, website propriu, site-uri de știri, SEO, Google Ads, Yandex.Direct, Newslettere ș. a.

Cum lucrăm la crearea strategiei de marketing digital?

  1. Definire obiective – definirea unor obiective SMART: Specific, Măsurabil, Accesibil, Relevant, încadrat în Timp. Stabilirea nivelurilor KPIs.

2. Studiu public-țintă – identificarea profilului consumatorului și a audienței țintă.

3. Analiză concurență – identificarea strategiilor concurenţei și aprecierea atuurilor şi a punctelor slabe ale concurenţei.

4. Creare pâlnie – prezentăm funnel-ul sub modelul AIDA: Awareness, Interest, Decision, Action.

5. Crearea unui plan strategic – identificarea canalelor de promovare și crearea media planului. Repartizarea bugetelor.

Beneficiile marketingului digital

  • Întărirea poziției pe piață: creșterea gradului de vizibilitate al brandului în mediul online și atragerea clienților.
  • Mărirea audienței și diversificarea subiecților potențiali.
  • Mărirea cifrei de vânzări și consolidarea poziției companiei.
  • Promovarea unei imagini pozitive pentru firmă.
  • Creșterea cecului mediu încasat de companie.
  • Creșterea numărului interacțiunilor cu brandul.
  • Creșterea traficului pe site.
  • Recomandări de clienți noi prin word of mouth.
  • Trezirea interesului față de ce are compania de oferit.
  • Creșterea traficului pe site.
  • Fidelizarea clienților pentru ca ei să urmărească activitatea companiei cu regularitate.
  • Convertirea repetată a clienților (înscrierea la training-uri din partea foștilor clienți).
  • Obținerea recomandărilor și a recenziilor pe Facebook și Google My business.

Indicatori de performanță principali pentru marketingul digital sunt:

  • Timp mediu petrecut pe site –Timpul petrecut în medie de toți utilizatorii pe o singură pagină. Pentru a o calcula, Google Analytics sumează durata fiecărei sesiuni pe perioada specificată și o împarte la numărul total de sesiuni.
  • Vizitatori care revin pe site-ul web – Indică rata de implicare, deoarece vizitatorii revin.
  • Canale de trafic – Arată modul în care persoanele găsesc site-ul web/pagina de destinație.
  • Numărul total de vizite. Numărul de sesiuni de navigare unice după numărul de vizitatori individuali ai site-ului.
  • Numărul total de vizitatori unici. Numărul de persoane care au vizitat site-ul web/pagina de destinație.
  • Rata de clic (CTR). Procentul de persoane care au apăsat pe un buton CTA sau pe un link.
  • ROI – return on investment (rata de returnare a investiției) – este procentul din investiție care se întoarce spre persoana care realizează acea investiție. Se calculează ca volumul de venit generat de fiecare dolar investit în campanie.
Distribuie articolul: