Impactului crizei pandemice asupra ramurii aviației civile din Republica Moldova a fost unul dintre subiectele principale ale vizitei întreprinse de ministrul Economiei și Infrastructurii, Sergiu Railean, la Autoritatea Aeronautică Civilă. De asemenea, au fost abordate și acțiunile întreprinse de AAC pentru respectarea drepturilor pasagerilor în urma anulării zborurilor dar și implementarea protocolului Agenției Uniunii Europene pentru Siguranță a Aviației, scrie AGORA.

„În această perioadă, destul de dificilă mai ales pentru domeniul aviației, este prioritar să asigurăm protecția consumatorilor, și anume a pasagerilor, astfel încât să fie identificate soluții viabile pentru ca aceștia să beneficieze de serviciile pentru care au achitat, sau să le fie amânate zborurile fără a plăti vreo taxă suplimentara, ori pasagerii să aibă opțiunea de a-și recupera banii”, a declarat ministrul Sergiu Railean.

De asemenea, în cadrul vizitei de lucru s-a discutat despre acțiunile realizate de AAC pentru implementarea protocolului de siguranță în sănătatea publică în aviația civilă, precum și despre capacitatea instituțională privind desfășurarea auditului de securitate aeronautică a Organizației Internaționale a Aviației Civile.

Un alt aspect discutat a fost capacitatea financiară de realizare a activităților operaționale a companiilor aeriene, și anume a operatorilor aerieni principali, Air Moldova și Fly One, și cum aceștia își vor exercita obligativitatea de respectare a drepturile pasagerilor.

Potrivit directorului Autorității Aeronautice Civile, Eugen Coștei, operatorii aerieni sunt supravegheați inclusiv din punct de vedere al situației financiare, iar rapoartele trimestriale sunt evaluate de subdiviziunile AAC în scopul validării capacitații stării financiare suficiente pentru desfășurarea activității.

În primele șase luni ale anului curent, au fost transportați 506 930 pasageri ceea ce constituie o descreștere de 63% față de perioada similară a anului 2019 când au fost transportați 1 343 938 pasageri.

Din luna martie până pe 10 iulie, au fost vândute 61 000 de bilete, iar zborurile nu au fost efectuate din cauza COVID-19. Astfel, din numărul total de bilete vândute peste 17 500 de pasageri au acceptat alte opțiuni decât rambursarea costului biletului, iar la aproximativ 3 000 de pasageri le-a fost rambursat costul biletului.

Sursa: AGORA

Distribuie articolul: