sursă foto: marcusinteractive.com

Poate că în țara noastră căutarea vocală nu este la nivel wow încă, însă și acest tip de căutare crește, an de an, de an…

Probabil că există chiar printre cititorii acestui articol sceptici în ceea ce privește căutările vocale. Pentru ce? – o să întrebați voi. Noi vom lăsa cifrele să vorbească:

  • Oamenii pot rosti 150 de cuvinte pe minut vs. 40 de cuvinte scrise pe minut;
  • 28% dintre persoane cred că căutarea vocală este o modalitate mai precisă de a găsi un răspuns;
  • 43% persoane spun că, folosirea căutării vocale, este mai rapidă decât cu ajutorul unui site sau printr-o aplicație;
  • 42% spun că folosirea în timpul conducerii automobilului este un motiv bun pentru utilizarea căutării vocale;
  • la 21% dintre utilizatorii motoarelor de căutare pur și simplu nu le place să scrie pe telefonul mobil și din acest motiv ei recurg la căutarea vocală. (Sursă statisticiHubspot Statistici de Marketing).

În 2016 Google lansează echivalentul lui Amazon’s Echo ori Alexa, care poartă denumirea de Google Home și mai e supranumit noul „Genie in a Bottle” al secolului 21.

Deci, hai să trecem la subiect.

Analizele zic că acum aproximativ 55% din căutări au loc de pe un telefon mobil.

Este adevărat că oamenii nu caută la fel în scris și prin Voice Search. În al doilea caz este vorba de exprimare naturală, aproape ca de la om la om, și asta schimbă un pic jocul.

De obicei frazele-cheie în cazul căutărilor voce încep cu o întrebare: „ce” „cum” „cine” „unde” și… mai știți și voi întrebări, cu siguranță.

Din 10.000 de căutări populare care încep cu cuvinte de întrebare (cine, ce, unde, de ce, când, cum) s-a constatat că peste jumătate (53%) din rezultate au avut Rich Snippet-uri.

Experiment: Au fost efectuate 1,000 de căutări vocale cu Google Home. Hai să vedem câte dintre cele 1.000 de căutări au dat răspunsuri vocale echivalente cu top-urile care apar pe Desktop?

Răspunsul scurt este: 71%.

Analizând mai adânc, se pare că acest procent este dependent de tipul de rezultat:

    • Rezultatele de tip „text” din setul de date de 1K de căutări au dat răspunsuri vocale în 87% dintre cazuri.
    • Rezultatele de tip „listă” au scăzut la puțin sub jumătate.
    • Rezultatele de tip „tabel” au generat doar o treime din răspunsurile vocale.

Căutarea vocală în 2022. Cum ajung brandurile în rezultate la căutări vocale?

Să zicem că deții o agenție de turism și vrei să optimizezi pagina „România – Thailanda”. Probabil că aceste cuvinte te interesează mult:

  • Thailanda
  • Thailanda bilete de avion
  • Thailanda concediu.

Pentru a prinde mai bine segmentul căutărilor vocale, încearcă să adaugi cuvinte cheie mai lungi, mai naturale, cum ar fi:

  • Costul biletelor de avion către Thailanda
  • Thailanda informații de vacanță
  • Cel mai bun pachet de vacanță pentru Thailanda.

Cu alte cuvinte, „umanizarea” conținutului și selectarea structurilor de cuvinte cheie care să fie bazate pe un ton conversațional natural – are șanse mai mari de izbândă.

  1. Avem de-a face cu oameni își întreabă dispozitivul Android: ok, Google, care este diferența dintre calomnie și defăimare? Poate ai auzit despre asta, poate ai o întrebare și vrei răspuns și Google va răspunde Verbal pentru tine, sau ar putea arăta rezultatele pe ecran și apoi vei putea face click pe ele sau vreo combinație dintre aceste 2 rezultate.
  2. Poți să-ți întrebi dispozitivul Alexa: a bătut Islanda Anglia în jocul de fotbal?
  3. Hey Siri, de unde pot cumpăra fidea de orez vietnamez pe undeva aproape de mine? Și Siri caută în împrejurimi și apoi returnează câteva rezultate.
  4. Și, desigur, există și această idee că cu tot mai multe mașini devin puncte fierbinți pentru căutări, că șoferii își consultă telefoanele din mers: Ok, Tesla (Ok, încă nu exist așa ceva la Tesla, dar sunt convins că va apărea), când este ziua de naștere a fratelui meu vitreg? Bea fratele meu whisky? Și sperăm că Tesla va fi suficient de inteligent să răspundă.

Este ceea ce se întâmplă astăzi, vedem creșteri în căutări conversaționale, astfel încât apare ideea uneori tipuri de interogări de cuvinte cheie diferite, și de asemenea, un rezultat nou din perspectiva aceasta.

Google (Apple/Amazon /Alexa și toate motoarele acestea) vor continua să răspundă tot mai mult ele singure la întrebări simpliste, care necesit date simpliste. așa că cred că este timpul să vă întrebați ce tipuri de Informații publicați. Aș spune că este vorba de un anumit procent de X la sută din interogările la care se poate de răspuns în mai puțin de y cuvinte sau cu o imagine, cu un număr – trebuie să aveți în vedere că motorul o va face ei însuși – nu va mai avea nevoie de tine. Și, crede-mă, motorul va putea răspunde mai repede decât o poți face tu.

Distribuie articolul: