Traseele Chișinău-Anenii Noi și Chișinău-Orhei sunt considerate de experți printre cele mai periculoase drumuri din Republica Moldova, fiind frecvent scena unor accidente rutiere grave, inclusiv mortale.

 

Conform autorităților, în primele zece luni ale acestui an, 182 de persoane și-au pierdut viața în accidente rutiere, o creștere față de anul precedent. Pe lângă impactul emoțional și pierderile umane, aceste tragedii implică și costuri sociale semnificative, transmite  TV8.md.

„Pe traseul Chișinău-Anenii Noi, structura actuală a drumului nu mai face față fluxului intens de trafic. Este nevoie de lărgirea profilului transversal pentru a crește capacitatea drumului. Situația similară se regăsește pe traseul Chișinău-Orhei, care trece prin multe localități, generând riscuri suplimentare pentru participanții la trafic”, explică expertul în siguranță rutieră Ilie Bricicaru.

Estimările arată că un deces cauzat de un accident rutier generează costuri sociale de peste 200.000 de euro. Aceste costuri includ pierderi economice, cheltuieli medicale și alte consecințe indirecte.

Legea prevede existența Fondului de protecție a victimelor străzii, care oferă despăgubiri în caz de vătămare gravă sau deces, în anumite condiții: dacă mașina implicată în accident nu era asigurată, nu a fost identificată sau nu era înmatriculată în R. Moldova. Fondul permite despăgubiri de până la 100.000 de euro per victimă, dar nu mai mult de 500.000 de euro pe accident.

„Din păcate, puțini cunosc existența acestui fond, deși el ar putea ajuta victimele să depășească mai ușor consecințele accidentelor,” subliniază expertul.

În acest sens, specialiștii solicită intervenții urgente pentru modernizarea infrastructurii și sporirea securității pe drumuri, în vederea reducerii riscurilor și protejării vieților omenești. Această măsură ar putea transforma pierderile actuale într-o investiție în siguranța și bunăstarea societății.

Distribuie articolul: