Sigur că ai și tu această curiozitate, la fel ca multă lume, așa că acest articol te va lămuri cu privire la banii pe care poți să-i faci din reclame pe YouTube. Fie că ești creator de conținut video pe diverse teme, artist profesionist sau instituție media, banii câștigați pe această platformă nu sunt deloc de ignorat, iar câteva date generale îți vor fi de un real folos. Noi ne-am inspirat de la Succesonline.ro.

Cât câștigi la 1 milion de vizionări pe YouTube

Media câștigurilor pentru 1 milion de vizionări pe YouTube în România este în jur de 1.000 euro. Alte canale raportează câștiguri între 500 și 2.000 euro iar principalul factor care influențează cuantumul este domeniul în care se produce conținut. Pentru a genera venituri pe YouTube, este necesar să faci parte din Programul lor de Parteneriat al YouTube, iar ca să fi acceptat trebuie să îndeplinești anumite condiții: 4.000 ore de vizionare și 1.000 abonați (deja știai asta, nu?).

Tot la capitolul de monetizare prin reclame, un update recent (interesant și recent) este că YouTube permite, începând cu 27 iulie 2020, plasarea de mid-roll ads la clipuri mai lungi de 8 minute. Ai mai multe detalii AICI. Până la această data, doar pentru videoclipurile cu o durată de peste 10 minute puteai să plasezi reclame „extra”. De ce e important pentru YouTuberi acest lucru?

De exemplu, un YouTuber a publicat 100 videoclipuri. 50 dintre ele au peste 8 minute, iar din acestea, doar 20 au peste 10 minute. Acum, se pot introduce mid-roll ads și la acea diferență de 30 clipuri rămase, ceea ce înseamnă în final, mai mulți bani pentru creator.

Ce înseamnă CPM

CPM = Cost per Mile (Cost pe o mie de vizionări). Acel CPM este de fapt un indicator special pentru Advertiseri (motiv pentru care se numește efectiv, un cost), în timp ce creatorii de conținut ar trebui să se raporteze la RPM (reprezentând câștigurile efective, nu numai din reclame). Însă vom merge mai departe cu CPM pentru că acesta este elementul cel mai popular dintre cele două.

Câți bani faci la 1.000 de vizionări pe youtube? Într-un sondaj realizat pe un grup de Facebook (YouTube Business România), 75% au precizat că primesc în medie 4-6 lei pentru 1.000 vizionări, ceea ce înseamnă că pentru 1 milion câștiga între 4.000 și 6.000 lei.

În cazul în care ți se pare o sumă colosală, nu-ți face mari speranțe pentru că totuși, vorbim de 1 milion de vizionări pe care ar trebui să le primești lunar pentru a câștiga acei bani în mod constant. De asemenea, nici nu o să mai conteze câți bani faci la 1 milion de vizionări pentru că veniturile din reclame vor fii relativ mici față de adevăratele oportunități financiare la o asemenea popularitate.

Cât este acest Cost per Mie de Vizionări în comparație cu alte țări? Mic.

În timp ce la noi CPM-ul mediu este de 4-6 dolari, în țările super dezvoltate precum USA, acest CPM poate depăși și 10$ dacă produci conținut în domenii precum trading, asigurări, software sau afaceri. Concluzia este că România se află pe ultimele poziții în materie de câștiguri din reclame (+1 motiv pentru care nu ar trebui să te bazezi doar pe aceste câștiguri) și că majoritatea țărilor dezvoltate au un CPM în medie de 5 ori mai mare decât al nostru.

Cei 5 Factori care influențează CPM

România nu stă „atât” de bine din punct de vedere economic precum alte țări mai dezvoltate, și nu facem referire doar la SUA. Spre exemplu Norvegia este mai mereu în fruntea clasamentului în materie de CPM dar și salariul mediu brut este de 4.700 euro (cam de 9-10 ori mai mare decât în România, nu?). Află toți factorii și recomandările pentru a crește acest CPM pe Succesonline.ro.