Începi o afacere nouă în mediul virtual? Atunci când pornești un magazin online, ai de pus la punct atât designul și brandbook-ul, cât și poziționarea firmei, promovarea ei, dar mai ales partea financiară, care adesea face diferența dintre un business de succes și unul problematic.

Să nu uităm că politica de formare a prețurilor se modifică pe online destul de mult, și anume: se reduc unele costuri de stocare și de expunere a mărfurilor; dar, totodată, cresc cheltuielile pe partea de promovare digitală, cele de distribuție. De asemenea, pe online ai de investit și în cercetări ale concurenței și ale audienței-țintă. Recomandarea noastră este ca bugetul de marketing digital să fie stabilit din timp, pentru acesta poate impacta serios marja de profit a unui business, mai ales în primul an de activitate.

Întrucât știm deja că structura costurilor în mediul virtual diferă de cele din offline, acest articol te va ajuta să-ți stabilești câteva KPI-uri de bază pentru magazinul tău virtual, și anume: adaosul comercial corect, marja de profit și profitul net pe care să-l țintești.

Așadar, când vorbim despre vânările online, trebuie să cunoști din start că din adaosul comercial stabilit va trebui să-ți acoperi cheltuielile cu marketingul, pe cele operaționale, acelea cu personalul, precum și toate taxele. Nu uita să-ți planifici și un oarecare profit, chiar din start.

Adaosul comercial reprezintă, așadar, diferența dintre prețul cu care vinzi un produs și costul de achiziție al lui. Cu cât ai un adaos mai mare, cu atât îți va fi mai ușor să îți crești business-ului și să te descurci pe plan financiar.

Marja de profit ne prezintă în procente, cât de profitabilă este activitatea totală a unei companii; și se calculează ca prețul net de vânzare minus costurile directe de realizare și de livrare către client.

Profitul net se calculează din vânzările totale minus toate costurile, inclusiv taxe, dobânzi și impozite. Acesta se calculează anual pentru a avea o imagine cât mai clară despre bunăstarea afacerii, după achitarea tuturor impozitelor și datoriilor.

Adaosul  = (preț vânzarepreț achiziție) / preț achiziție.

Marja de profit = (prețul de vânzareprețul de achiziție) / preț vânzare

Profitul net = Total venituri – total cheltuieli.

Dacă ne gândim oferim o reducere, aceasta trebuie fie mai mică decât marja de profit și nu decât adaosul comercial. Stabilirea incorectă a discount-urilor este una dintre cele mai frecvente greșeli pe care o fac antreprenorii aflați la început de cale, putând să ajungă să muncească în minus, fără a înțelege asta decât prea târziu.

Cum mărești profitabilitatea magazinului tău online?

Pentru a mări profitabilitatea pe online, ai de te gândit este dacă poți oferi o gamă de produse diferită online, adică: poți modifica sau extinde produsele tale, astfel încât să ai o ofertă diferită pe online? Apoi ai de adăugat valoare produselor, prin conținut suplimentar sau prin servicii suplimentare. Întrucât mediul digital este mai rapid, mai dinamic și mai concurențial, trebuie să-ți faci produsele mai interactive și mai atractive, zi de zi. Mult succes în afaceri îți urăm și un profit net cât mai mare!

Sursa: Calcul adaos comercial pentru magazine online

Distribuie articolul: