Dacă ai dat click pe acest articol, înseamnă că te interesează ce impresie faci asupra lumii și cum îți poți folosi calitățile personale și profesionale pentru a te face o persoană remarcabilă.

Brandingul personal reprezintă, așadar, suma percepțiilor pe care societatea o are în legătură cu o anumită persoană. Altfel spus, acesta te ajută să devii o voce care se aude răspicat, care comunică eficient și are locul său vizibil sub soare.

Probabil că știi și tu oameni pe care în poți defini printr-o îmbinare din două – trei cuvinte. Uite anume această categorizare dureros de clară este ceea ce aduce brandingul personal în viața cuiva. Ai vrea să fii cunoscut ca omul care poate rezolva orice problemă de comunicare? Sau poate că ești un digital marketer super talentat? Ori cânți excelent muzică pop? Ce anume vrei să te definească în fața publicului interesat?

Beneficiind de un brand personal robust, îți va fi mai ușor să-ți vinzi produsele sau serviciile, vei găsi mult mai ușor job-uri atractive, oamenii vor apela mai des la tine pentru consultanță profesionistă și, per general, oamenii vor ști care este plusvaloarea ce te reprezintă.

Haide s-o luăm cu începutul. Brandul personal: cine are nevoie de așa ceva?

În practică, orice om care își construiește o carieră și-și dorește să-și atingă niște obiective profesioniste bine stabilite și destul de curajoase. Toate acestea pot fi bifate, în timp ce rămâi autentic/ă și loial/ă valorilor, și principiilor tale. Aceasta este esența unui brand personal bun.

Brandul personal: cum definești ce te caracterizează?

Ai nevoie de introspecție pentru a înțeleg exact ce și în ce stil vrei să comunici lumii despre tine. Ce competențe ai care te diferențiaza, ce atuuri personale ai, care-s principiile după care te conduc în orice interacțiune umană?

Brandul personal: de ce este el atât de necesar?

Dacă vrei să lași o urmă pe acest pământ, dacă vrei să influențezi pozitiv prin acțiuni și principii personale, dacă vrei să-ți aduci aportul personal la o lume mai bună, brandingul personal te va ajuta să-ți validezi vocea și însemnătatea în lume.

Brandul personal: cât de des îl comunici?

Zilnic ai de lucrat pentru construirea și consolidarea brandului tău. Prin eforturi coordonate, aliniate și strategice, vei reuși să ocupi acel loc unic în mintea comunității din care faci parte.

Iată câteva sfaturi care te vor ajuta să-ți consolidezi brandul personal în mediul virtual:

  1. Gândește-te la rețelele de socializare la fel cum te gândești la rețelele tradiționale: fă cunoștință cu alți oameni, oferindu-le valoare (ajutor, informații) și ei vor dori, în mod natural, să știe despre tine și cu ce te ocupi. Pe Twitter, Instagram, Facebook și LinkedIn există aproape 2 miliarde de utilizatori la un loc, dintre care cel mai mare număr e pe Facebook, care cuprinde puțin peste jumătate din populația de pe online.
  2. O serie de tehnologii și instrumente sunt acum disponibile pentru a ajuta profesioniștii care doresc să se conecteze online, să înceapă conversații și să facă conexiuni. Aceste instrumente includ platforme de conferințe video precum: Zoom, și Google Meet.
  3. Poți găzdui/organiza webinare sau evenimente pentru a genera noi oportunități de contact. Sesiuni de follow-up unul la unui, sau în grup, după evenimente, te pot ajuta să închei tranzacții bune.
  4. Fii curios/oasă și caldă – adresează întrebări și apoi ascultă atent. Participă la discuțiile care contează: în grupuri, forumuri, răspunde la cererile de recomandări. 

Mult succes în construirea unui brand care să te reprezinte și să-ți facă viața și mai plină de sens, și mai frumoasă!

Distribuie articolul: