Autoritățile intenționează să impună o serie de cerințe pentru funcționarea auto service-urilor. În acest scop, a fost elaborat un regulament care stabilește condițiile minime de dotare tehnică și modul de organizare a activității unităților specializate în prestarea serviciilor de întreținere, reparații, reglaje, reutilare pentru autovehicule, precum și de dezmembrare a acestora.

 

Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale (MIDR) precizează că în prezent activitatea de autoservice se desfășoară în lipsa unor condiții clare privind dotarea tehnică de care ar trebui să dispună pentru realizarea activităților, transmite  IPN.

„Atelierele de autoservice joacă un rol important în menținerea și repararea parcului auto național. Acest sector include o varietate de servicii, de la reparații mecanice și electrice până la inspecții tehnice periodice și întreținere preventivă. Activitatea de autoservice este esențială pentru asigurarea siguranței rutiere și pentru prelungirea duratei de viață a vehiculelor”, precizează MIDR.

Proiectul regulamentului conține o listă în care sunt menționate echipamentele și dispozitivele pe care trebuie să le aibă un autoservice. Potrivit calculului prezentat de MIDR, costurile pentru dotarea tehnică a unui atelier specializat variază de la 54.000 de lei până la 220.000 de lei.

Astfel, unul dintre obiectivele noilor prevederi este asigurarea calității reparațiilor prin standarde tehnice precise și calificarea adecvată a personalului. De asemenea, autoritățile urmăresc să reducă impactul negativ asupra mediului prin aplicarea măsurilor de reciclare a componentelor și folosirea materialelor ecologice. Or, deșeurile periculoase, cum ar fi uleiurile și substanțele periculoase și toxice, ar putea fi eliminate necorespunzător, afectând calitatea solului și a apelor.

„Pe termen lung, regulamentul va conduce la o creștere a calității concurenței, deoarece toți actorii de pe piață vor fi obligați să respecte standardele ridicate impuse. Atelierele care rămân pe piață vor oferi servicii mai calitative și mai sigure, ceea ce va stimula o concurență bazată pe excelență și inovație”, se menționează în proiect.

Inițiativa urmează să fie examinată și aprobată de Guvern. Totodată, pentru a reduce impactul asupra agenților economici care deja activează pe piață, urmează a fi stabilită o perioadă de tranziție de 12 luni.

Potrivit datelor din Registrul activităților conexe, la 27 iulie 2024 erau înregistrați 801 agenți economici.

Distribuie articolul: