Începând cu 1 iunie, în Republica Moldova au intrat în vigoare noi reguli privind inspecția tehnică periodică a vehiculelor. Schimbările se referă la frecvența controalelor tehnice, care va fi stabilită în funcție de tipul și vechimea mașinii. Autoritățile afirmă că aceste modificări vor contribui la reducerea costurilor pentru șoferi și vor încuraja reînnoirea parcului auto.

 

Astfel, autoturismele personale cu o vechime mai mică de zece ani vor trebui supuse inspecției tehnice o dată la doi ani, nu anual, așa cum era până acum. În schimb, mașinile mai vechi de zece ani vor continua să fie verificate o dată pe an, transmite radiomoldova.md.

Pentru autovehiculele destinate transportului public, taxiuri, ambulanțe sau mașini utilizate la școlile auto, inspecția se va face o dată pe an, și nu o dată la șase luni ca până acum. De asemenea, motocicletele și remorcile cu masa totală de până la 750 de kilograme vor fi testate tot o dată la doi ani.

Schimbările sunt bine primite de șoferi, care spun că frecvența mai redusă a testărilor înseamnă mai puține cheltuieli și mai puțin timp pierdut.

„În Germania tot o dată la doi ani se face și ar fi bine și la noi. La noi moldovenii își permit de toate, avem mașini bune în țară, puține au rămas vechi”, a spus un șofer.

„Este bine pentru oameni, mai puține cheltuieli. Salariile nu ne permit să ne schimbăm mașinile atât de des”, a declarat un alt șofer.

Și administratorii companiilor de taxi susțin noile reglementări, considerându-le un imbold pentru modernizarea parcului auto.

„Mă motivează să cumpărăm doar mașini noi. De fiecare dată legea ne arată că, cu cât mai nou, cu atât mai bine”, afirmă Alexandru Kosiuc, administrator al unei companii de taxi.

Inspectorii susțin că, deși frecvența testărilor scade, volumul de muncă nu se va diminua semnificativ, deoarece majoritatea mașinilor aflate în circulație sunt mai vechi de zece ani.

„Fluxul de automobile e mare. Pentru mașinile mai vechi, care vin anual, se identifică deseori defecțiuni la sistemele de frânare, suspensie sau iluminare”, explică expertul tehnic Nicolae Stăvilă.

Reprezentanții Agenției Naționale Transport Auto (ANTA) spun că noile reglementări au dublu scop: creșterea siguranței rutiere și stimularea modernizării parcului auto.

„Trebuie să avem mașini mai noi pe drumuri. Cetățenii trebuie să înțeleagă că Moldova lucrează în acest sens”, a declarat Andrei Saghin, șef de Direcție la ANTA.

În perioada 1 ianuarie – 29 mai, Inspectoratul Național de Securitate Publică a sancționat 8.559 de șoferi care nu aveau revizia tehnică la zi. Amenda pentru această contravenție poate ajunge până la 600 de lei.

Distribuie articolul: