Avem în față Bestsellerul anului pentru The New York Times Book Review. „Acolo unde cântă racii” de Delia Owens este un roman de-o frumusețe tulburătoare (așa cum îl numește The New York Times Book Review) ce îmbină misterul, măreția naturii și crima. Narațiunea o are în centru pe așa-numita Fata Mlaștinii, pe numele său real Kya, o făptură sensibilă și inteligentă, care trăiește izolată, într-o baracă, pentru că a fost părăsită de toți membrii familiei sale.

Rămasă singură, Kya începe să își câștige traiul vânzându-i midii lui Săltărețu, o persoană de culoare, care o ajută de-a lungul timpului de multe ori și căruia îi este extrem de dragă. Refuză să meargă la școală, după ce se prezintă acolo o singură dată și este umilită de colegi. Își face un singur prieten, cu patru ani mai mare decât ea, Tate, care o învață să citească. De care este atrasă fizic, la un moment dat.

Kya își făurește un destin unic, ca fiică a naturii, împrietenind-se cu pescărușii, descoperind bogăția nesfârșită a pădurilor, călătorind cu barca și conectându-se zi de zi cu marea. Caldă la suflet și descurcăreață din fire, Kya ajunge să tânjească după iubire și apropiere umană. După o relație eșuată cu Tate, aceasta este atrasă de Chase Andrews, un fustangiu cu renume, despre faima căruia Kya însă nu știe nimic, căci trăiește absolut izolată.

După cum e și firesc în asemenea împrejurări, zvonuri despre fata izolată circulă de mulți ani în Barkley Cove, un orășel liniștit de pe coasta Carolinei de Nord, aflat în apropierea Mlaștinii. Astfel încât în 1969, când Chase (fostul iubit care a mințit-o și a încercat s-o violeze) este găsit mort, localnicii bănuiesc imediat că a fost ucis de Kya.

Cum se desfășoară procesul, dacă este sau nu găsită Kya vinovată, maturizarea, și proba de foc din viața Kyei, cum dar și despre reușește să-și construiască un destin izolat și să capitalizeze pe tot ce cunoaște, aflați din roman.

Delia Owens explorează felul în care izolarea afectează comportamentul uman, precum și efectul profund pe care îl poate avea respingerea asupra noastră. – Vanity Fair

Un roman care de multe ori îți taie răsuflarea. The Times

O crimă misterioasă în mijlocul naturii și o poveste de dragoste cu un final pe care nu-l veți ghici și nu-l veți uita niciodată. Entertainment Weekly