Începând cu noul an școlar, elevii din clasele gimnaziale vor beneficia de alimentație gratuită. Anunțul a fost făcut de ministrul Dan Perciun, care a prezentat prioritățile în domeniul educației pentru 2025. Acestea includ investiții în cadrele didactice, modernizarea infrastructurii școlare, promovarea excelenței academice, precum și sprijinirea incluziunii și a bunăstării elevilor.

Potrivit ministrului, din 1 septembrie 2025, majoritatea școlilor din țară vor oferi mese gratuite pentru elevii din clasele a V-a – a IX-a, program finanțat integral din bugetul de stat. De asemenea, vor continua și programele „Investim în educatori” și „Investim în profesori,” extinse pentru a acoperi mai multe categorii de personal didactic.

Campania „Fii Pro! Alege să fii profesor!” își propune să atragă 2.050 de studenți la programele de pedagogie și să repartizeze 500 de absolvenți în școli. În sprijinul acestora, 1.000 de mentori vor începe activitatea la nivel național, iar 6.000 de profesori vor participa la cursuri gratuite pentru dezvoltarea competențelor digitale.

Modernizarea infrastructurii și digitalizarea
Un alt domeniu prioritar este modernizarea infrastructurii școlare și universitare:

  • 300 de școli vor fi echipate cu tehnologie digitală.
  • 200 de grădinițe vor primi materiale didactice și mobilier nou.
  • 39 de autobuze școlare vor fi achiziționate pentru transportul elevilor.

La nivel universitar, peste 200 de milioane de lei sunt alocați pentru modernizarea infrastructurii, iar alte 20 de milioane vor fi investite în școli profesionale și colegii.

Examene centralizate și sprijin pentru elevi
În premieră, examenul de absolvire a gimnaziului va avea un format centralizat, cu două sesiuni suplimentare pentru cei care nu îl promovează din prima încercare. De asemenea, 6.000 de elevi vor beneficia de ore gratuite de pregătire pentru examenul de matematică.

În colegii, vor fi organizate examene centralizate pentru discipline de profil, precum Contabilitate, Turism sau Planificarea afacerilor, implicând 1.000 de elevi din 20 de instituții.

Sprijin pentru incluziune și debirocratizare
Autoritățile vor dezvolta echipe mobile pentru asistență psihopedagogică, iar trei instituții vor fi transformate în centre incluzive pentru copiii cu dizabilități severe. În paralel, se lucrează la actualizarea curriculumului, care va intra în vigoare din 2027.

„Aceste măsuri reprezintă investiții directe în viitorul tinerilor noștri și în construirea unei societăți bazate pe cunoaștere și integritate,” a subliniat ministrul Dan Perciun.

Distribuie articolul: