Notarii vor putea înregistra căsătoriile, iar faptele și evenimentele de stare civilă vor fi gestionate electronic, cu extrase emise în format digital. Guvernul a aprobat acest proiect de lege în ședința din 4 decembrie.

Documentele precum certificatele de naștere, căsătorie, divorț, schimbare de nume sau deces vor fi disponibile pe suport de hârtie doar la cerere. În acest fel, instituțiile publice și private nu vor mai solicita documente tipărite, având acces direct la informații prin platforme digitale precum MConnect și SIC Access-Web.

„Trebuie să ne asigurăm că serviciile publice digitalizate sunt utilizate și de sectorul privat, pentru a nu ne limita doar la instituțiile statului. Vă rog să ne asigurăm că toți pot utiliza semnătura digitală, fără a mai avea nevoie de ștampila umedă”, a menționat premierul Dorin Recean.

De asemenea, evenimentele de stare civilă produse în străinătate vor fi integrate în baza de date a Agenției Servicii Publice (ASP), iar documentele vor fi emise electronic.

Ministerul Justiției, în parteneriat cu ASP și Agenția de Guvernare Electronică, urmărește să simplifice procesarea cererilor și să reducă birocrația, oferind cetățenilor servicii mai rapide și accesibile.

Distribuie articolul: