De ce afacerea mea nu vinde? Eu doar postez pe Facebook sau Instagram? Am și site… Cu astfel de nedumeriri se ciocnesc tot mai mulți antreprenori din Republica Moldova. Specialiștii agenției de digital marketing SEOLITTE au decis să clarifice nițel lucrurile și să identifice cele trei mari adevăruri de care se teme fiecare antreprenor din țară și pe care preferă să le treacă… sub tăcere. 

  • Nu ai setat audiența țintă corectă

Ar putea fi multe motive pentru care afacerea ta nu vinde atât de mult pe cât ai dori. Deși visezi la un client ideal, ratezi publicul țintă, ceea ce pe termen lung îți cauzează mari deficiențe la capitolul vânzare eficientă.

Vizezi publicul potrivit? Este important să-ți înțelegi clientul ideal și să creezi campanii de marketing care vorbesc direct cu nevoile și doleanțele acestuia. Astfel, găsirea publicului țintă este un pas crucial în dezvoltarea unei strategii de marketing de succes. Iată câțiva pași care te vor ajuta să identifici publicul țintă:

  • identifică eficient și până la capăt produsul sau serviciul tău vedetă, altfel spus, definește caracteristicile, beneficiile și propunerea de vânzare unică a produsului sau serviciului pe care-l concepi.
  • efectuează o cercetare de piață, ea te poate ajuta să percepi nevoile, doleanțele și conduita clienților potențiali. Utilizează instrumente precum sondaje, focus grupuri și analize de rețele sociale pentru a aduna informații despre publicul țintă.
  • trasează avatarul de cumpărător, aceasta este o reprezentare fictivă a publicului țintă, care include date demografice, interese, comportamente și puncte de durere. 
  • analizează îndeaproape ce fac concurenții pentru a vedea pe cine vizează aceștia și ce mesaje folosesc. Poți învăța multe analizând strategiile lor de marketing și identificând lacunele din piață pe care le poți umple.
  • după ce ai identificat publicul țintă, testează campaniile de marketing pentru a vedea cât de bine rezonează cu publicul tău. Monitorizează valorile și ajustează mesajele și direcționarea, după cum este necesar.

Plus, înțelege că publicul tău țintă se poate schimba în timp, pe măsură ce afacerea ta crește și evoluează. Este important să reevaluezi în mod regulat publicul țintă pentru a te asigura că eforturile de marketing rămân eficiente.

  • Neglijezi dimensiunea de Customer Experience

Îmbunătățirea experienței consumatorului este esențială pentru construirea loialității mărcii și pentru stimularea cumpărăturilor repetate. Iată câteva modalități prin care puteți îmbunătăți experiența consumatorului:

  • consumatorii apreciază experiențele personalizate. Utilizează date și analize pentru a personaliza comunicarea cu clienții, cum ar fi e-mailurile, mesajele de pe rețelele sociale și publicitatea direcționată.
  • răspunde prompt și politicos la întrebările și reclamațiile clienților. Facilitează posibilitatea clienților să te contacteze, oferind mai multe canale de comunicare, cum ar fi e-mail, telefon și chat live.
  • site-ul și aplicația mobilă ar trebui să fie ușor de utilizat, și ușor de navigat. Optimizează site-ul și aplicația mobilă pentru viteză de încărcare sub 3 secunde, utilizare intuitivă și accesibilitate maximă. 
  • permite clienților să cumpere mai ușor de la tine. Eficientizează procesul de plată prin eliminarea pașilor inutili, simplificând formularele și oferind mai multe opțiuni de plată.

Experiența consumatorului este un proces îmbunătățit în continuu și este important să o monitorizezi în permanență. Oferind o experiență de consum excepțională, te vei putea diferenția de concurenți și-ți vei putea construi o bază de clienți loiali.

Vrei să îmbunătățești aceste două segmente? Nimic mai simplu. Alege serviciile SEOLITTE și îți va fi asigurată consultanța de calitate precum și acțiuni strategice eficiente, racordate întru totul la planul tău de marketing.

SEOLITTE – promovarea de care are nevoie afacerea ta!  Contactează-i la info{@}seolitte.com sau sună-ipe +373 69 809 235.

Distribuie articolul: