De ce unele afaceri își suplinesc lista de clienți în mod constant, cum îi atrag într-un număr atât de mare și cu atâta consecvență în online? Fie ei din offline, sau din online – important e să putem vorbi de vânzări satisfăcătoare!

Dar tu cum îți atragi clienții? Prin publicitate outdoor sau practici promovarea site-ului online prin diferite canale? Dacă pandemia nu ți-a afectat vânzările și profitul, atunci probabil nu ai pentru ce să citești acest articol.

Dar stai! Am adunat un material într-adevăr util pentru tine.

Și nu, nu o să te îndemnăm să cumperi ceva. Doar o să te ajutăm să înțelegi cum poți crește brandul tău în Online și cum să-ți mărești numărul de clienți într-un mod Eficient și pe Termen Lung.

Așadar, să vedem ce instrumente și metode ai la dispoziție ca proprietar de afacere, și ce posibilități îți oferă Online-ul în ziua de azi.

SOCIAL MEDIA MARKETING

Există câteva metode prin care poți să faci conversii din Social Media:

  • Transformă simplele vizualizări și like-uri în comenzi. Acest lucru este posibil doar prin înțelegerea și anticiparea nevoilor clienților. Expunerea cu un mesaj corect în fața audienței tale, umanizarea brandului, precum și discuțiile private cu clientul sau potențialul client despre nevoile și scopurile pe care le are, aduc rezultate reale, într-un timp extrem de scurt. Toate sunt niște strategii de marketing simple și care funcționează în timp util.
  • Crearea unui profil atrăgător, cu informații detaliate despre afacerea ta. Orice om, fie el simplu urmăritor al paginii tale sau deja client, își dorește să se asigure că brandul are o imagine pozitivă, înainte de a ajunge să scoată bani din buzunar pentru un anumit produs. Un profil bine structurat este imaginea ta, care îți va aduce sau nu vânzări.
  • Creare de conținut video/dovezi pe Social Media despre produsele oferite. Cel mai mare avantaj al rețelelor de socializare este probabil oportunitatea de a-ți prezenta produsul sau serviciul în cele mai mici detalii. Uneori utilizatorii nu au timp pentru a citi postări lungi și informative, atunci trebuie să le arăți care e utilitatea produsul/serviciul tău într-o formă cât mai simplă, și rapidă.

Produsele care au o poveste în spate, de cele mai multe ori, devin cele mai comercializate. Oamenii vor să știe detalii din culise, să asculte povești despre originea ideilor și să afle despre persoanele din spatele unui brand, iar Social Media este creată anume pentru acest lucru.

Mergem mai departe? Vrei să afli și mai multe? Haide!

SEO – optimizarea site-ului pentru motoarele de căutare

În prezent, motorul de căutare Google este lider în atragerea traficului rezultativ. În R. Moldova el deține cca. 94% din piața motoarelor de căutare, în timp ce internetul are un grad de penetrare al pieței de 76%, iar audiența >20 ani este de cca. 1,67 mil.

SEO promovarea pentru Google implică îmbunătățirea site-ului pentru motoarele de căutare și „stimularea” unei indexări cât mai rapide și calitative ale paginilor de pe site.

Ca să ajungi prietenul lui Google, este necesar să efectuezi serie de lucrări pentru optimizarea internă și externă a site-ului tău:

  • Conținut unic. Să plasezi content unic pe site, iar acesta trebuie să fie actualizat în permanență cu informații noi, utile, care vor fi extrem de interesante pentru vizitatori.
  • Titluri și meta tag-uri personalizate. Paginile site-ului trebuie să conțină meta tag-uri unice. Este necesar să procesezi după acest principiu fiecare pagina a site-ului, altfel, poți fi ușor penalizat pentru conținut duplicat. Acestea sunt regulile gigantului Google, el luptă intens cu orice conținut ce i se pare plagiat.
  • Viteza de încărcare a paginilor. Testează viteza de încărcare a fiecărei pagini a site-ului. În cazul în care paginile web se încarcă extrem de lent, oamenii nu vor aștepta după ele în 2020, pentru că nu au timp de pierdut. La fel e și cu Google, care ține la nivelul de satisfacție al fiecărui utilizator. Astfel, dacă site-ul tău se încarcă în mai mult de 4 secunde, cu siguranță vei avea probleme și cu vânzările. Promovarea unui site nu se poate lipsi fără optimizarea vitezei acestuia. Știai despre importanța acesteia, nu-i așa?
  • Link building. Este important să controlezi calitatea linkurilor, care duc spre site-ul tău. Alege să postezi conținut pe site-uri cu autoritate și popularitate, iar link-ul să ducă nemijlocit spre site-ul tău. Recomandările cu link calitativ bun contează mai mult decât crezi.

GOOGLE ADS (Pay per Click) PUBLICITATE PLĂTITĂ

Publicitatea Google Pay per click (PPC sau plata pentru click) este una dintre cele mai pe larg răspândite sisteme de plată pentru publicitatea online. Agentul de publicitate își plasează anunțul în motorul de căutare și este taxat doar atunci când utilizatorul dă click pe anunțul său, cu alte cuvinte, plătește doar pentru trafic rezultativ.

Cu Google Ads plătești pentru fiecare click real, obținut de la un Public-țintă bine ales.

De ce să rulezi campanii de PPC?

  • Publicitatea ta este văzută de un număr mare de utilizatori, dar ești taxat doar pentru cei ce îți vizitează site-ul.
  • Ai posibilitatea să setezi campaniile astfel ca publicitatea ta să fie văzută doar de cei ce se încadrează în profilul clientului tău ideal.
  • Poți începe campania de promovare cu un buget restrâns, plus că deții și controlul deplin asupra cheltuielilor pe aceste servicii de publicitate și poți să-l modifici oricând dorești.
  • Cu serviciile de publicitate în Google începi să vinzi din prima zi de prezență online. Nu trebuie să aștepți o perioadă îndelungată ca să-ți răscumperi investiția inițială. În comparație cu serviciile de optimizare SEO, unde investiția se răscumpără în timp alături de instrumente SEO profesioniste, iar plusvaloarea se vede după câteva luni, Google Ads funcționează rapid.
  • Anunțul tău apare în fața celor cu adevărat interesați de produsul /serviciul tău.

IMPORTANT: Serviciile Pay Per Click completează serviciile de optimizare SEO și pe cele de Social Media Marketing, toate fiind parte vitală în serviciile de promovare Online. În plus, prin campaniile de remarketing (de urmărire a potențialului cumpărător) reușești să închei tranzacții și cu cumpărătorii care se hotărăsc mai greu / amână procurarea unui produs sau serviciu.

Distribuie articolul: