„Dar se poate mai ieftin?” „Eu vreau tot și deodată!” „Eu doar plătesc pentru asta, atunci așa vreau!”

Toți specialiștii din SMM și promovarea digitală au auzit măcar o dată frazele acestea „îndrăgite” de la clienți. Și da, e important să reținem că aceștia nu o fac cu rea intenție, ci din necunoștință de cauză… Cum să remediem sau să aplanăm potențialele conflicte? Cred că cea mai oportună metodă este să educăm antreprenorii pentru a-i convinge cât de important e să aibă o strategie corectă de promovare pe social media.

Pentru început, stimați oameni de afaceri, ce semnifică o strategie de social media marketing?

Este un plan de acțiuni, coordonat cu măsurile generale de marketing, în care se determină planurile de promovare pe canalele online: Facebook, Instagram, Youtube, Twitter etc. Ce trebuie să faceți ca să obțineți o strategică logică de promovare pe canalele enunțate?

1. Concepeți tonul postărilor și al filosofiei vizuale – nu este nimic mai plăcut din punct de vedere estetic decât o pagină care are o construcție logică și un limbaj coerent. Da, aici este momentul în care să vă amintiți de brandbookul vostru.
2. Determinați frecvența postărilor și concepeți un grafic care ar acoperi diferite situații diurne sau excepționale. Este important să nu spam-uiți clienții în mod disperat, ci să le oferiți un content de calitate, astfel încât aceștia să-l aștepte cu sufletul la gură!
3. Personalizați postările și înzestrați-le cu un îndemn la acțiune prietenos, astfel încât să ajungeți direct la publicul țintă, încântându-l.
4. Apelați la specialiști! Da, acum oricine are acces la Facebook și poate face Social Media Marketing la diferite niveluri, dar… Strategiile se concep eficient când există o echipă care gândește multilateral, de la texte scrise și până la logo-uri sau imagini de brand, ton de comunicare, mesaje repetitive etc.

5. Pentru ce porniți campanii de publicitate dacă ignorați cu desăvârșire clientul? Cererile de ofertă sunt uitate, nu se revine cu cerere de feedback după livrarea unui produs/serviciu, nu se încearcă niciun fel de revânzare Într-adevăr, astăzi online-ul e o mână de salvare a unei afaceri, dar el nu cere doar reclame frumoase și texte pipărate. E nevoie de un mecanism lucrativ de interacțiune cu clienții, de feedback, dialog și GRIJĂ. Poate o să deschid Atlantida, dar, poți să ai cel mai bun serviciu / produs și zero vânzări, dacă nu interacționezi cu clientul tău. El e cel care îți dictează regulile și îți aduce profitul, așa că… oferă-i calitate – mai ales – în comunicare!

Logica strategiilor de Social Media Marketing se ascunde în detalii și în gândire de ansamblu, așa că… gândiți strategic, nu mergeți doar pe filiera tactică, dacă urmăriți să aveți impact, respectându-vă clientela și adresându-i-vă cu tact!

Distribuie articolul: