De câteva zile mă tot gândesc la cât de specifică și complexă este activitatea unui expert în sfera de promovare digitală. Așa se face că munca unui specialist în marketing e legată de aproape tot ce ține de prezența și comunicarea unei afaceri în mediul virtual: studiu de piață, analiza conduitei consumatorilor, politici de comunicare, dar și persuasiune în mesajele de tip B2B (comunicarea de la afacere la afacere) sau B2C (comunicarea de la afacere spre consumatorul final).

Pe lângă asta, mai putem ușor adăuga munca de consiliere a fiecărui client în parte și înțelegerea profundă a rotițelor care mișcă afacerea clientului. Ori ce fel de marketing vei face fără a-i ști afacerea ca pe Tatăl Nostru?

Da, fiecare zi vine la pachet cu o provocare și cu înțelegerea faptului că ești un soldat universal. Bun, de ce scriu acest text? Pentru că în Moldova avem carențe mari la capitolul vocație. Tinerii indeciși ar trebui îndrumați constant și corect!

Deci, dacă ești studios, atent, rezistent și vrei să activezi într-un domeniu cu provocări constante, atunci marketingul digital este exact ceea ce îți va satisface apetitul.

Un job ideal pentru un proaspăt absolvent de facultate este unul în care nu vor exista momente de plictiseală, unde nicio zi nu seamănă cu alta, unde toate sinapsele sunt conectate și funcționează la maximum pe tot parcursul programului, și câteodată, chiar și după.

Iată câteva motive pentru care să optezi pentru un job în digital marketing:

  • Nu ai cum să te plictisești

Dacă ești o persoană care disprețuiește monotonia, atunci acesta este domeniul potrivit pentru tine. Nu vei avea timp să te plictisești, deoarece vei învăța mereu lucruri noi și va trebui să te adaptezi constant ultimelor tendințe. Marketing-ul digital este un domeniu în continuă schimbare, iar drept urmare va trebui să fii la zi cu tot ceea ce se întâmplă în jurul tău.

  • Ai un venit stabil

Dacă unele domenii nu îți pot mai pot oferi siguranța locului de muncă în era robotizării, acest lucru nu se aplică și în marketing. De ce? Deoarece înainte de cel online, a existat marketing-ul offline. Marketingul a reprezentat dintotdeauna o componentă esențială a oricărui business, iar atât timp cât vor exista consumatori de produse sau servicii, va exista și nevoia de publicitate și de promovare. Cu alte cuvinte, tot ceea ce vei învăța pe parcursul carierei, te va ajuta la un moment dat în viața profesională (și, de ce nu, personală).

  • Poți alege dintr-o multitudine de specializări

Indiferent dacă ești o persoană creativă sau analitică, cu siguranță îți vei găsi locul în universul marketingului digital. Că vorbim despre SEM, SEO, content marketing, email marketing, social media, scopul tău final va fi acela de a-ți ajuta clienții să prospere în afacerile lor.

  • Ai posibilitatea de a lucra de oriunde

Flexibilitatea este unul dintre avantajele care vin odată cu alegerea acestui domeniu. Datorită faptului că vei lucra cu platforme online, nu vei fi constrâns de spațiul în care îți desfășori activitatea, atâta timp cât ai posibilitatea de a te conecta la internet. Poate că în primă instanță ți se pare un avantaj minor, dar, cu siguranță, vei ajunge să-l apreciezi pe termen lung.

Așadar, ce înseamnă de fapt a fi expert în Marketing?

În primul rând, marketing = arta de a vinde și a convinge.

Responsabilități:

  • Stabilirea obiectivelor de marketing;
  • Definirea cumpărătorilor și a piețelor de desfacere;
  • Întocmirea unor planuri de marketing, campanii, strategii;
  • Implementarea și analiza campaniilor de marketing;
  • Menținerea relației cu clienții și alți colaboratori (furnizorii externi) pentru a executa evenimente promoționale și campanii;
  • Monitorizarea bugetelor alocate;
  • Cercetarea pieței pentru a găsi date despre cerințele, obiceiurile și tendințele consumatorilor;
  • Supravegherea și analizarea preferințelor clienților;
  • Monitorizarea concurenței (demografia clienților lor, prețuri, distribuție);
  • Crearea de strategii și planuri de promovare pentru a ajunge la publicul țintă, folosind canale adecvate (social media, e-mail, TV etc.);
  • Brainstorming cu membrii echipei și dezvoltarea ideilor pentru campanii creative de marketing;
  • Analizarea campaniilor de promovare (rate de conversie, trafic, plată pe click, clienți potențiali, număr de clienți actuali, bugete consumate);
  • Asistență în activități de inbound și outbound marketing prin demonstrarea expertizei în diverse domenii (dezvoltarea și optimizarea conținutului, publicitate online, planificare de evenimente etc.);
  • Colectarea de informații și feedback de la clienți.

Ce zici, este Digital Marketingul pentru tine?

Distribuie articolul: