Dilema tuturor companiilor de pe piața autohtonă rămâne a fi alegerea sau identificarea unui specialist competent în vânzări.

În linii mari, profilul candidaților pentru această funcție se împarte în două extreme:
– Vânzători formatați în spiritul vânzărilor aproape isterice – acel gen de persoană care e gata să-ți vândă sufletul, la 12 noaptea, în week-end. Așa nu, vă rog mult…
– Vânzători care nu cred în produsul și compania din care fac parte – noi le spunem „vânzători” elitiști. Nici așa nu.

Noi, ca și companie, căutăm „cu lumânarea” un specialist care ar reuși să ne vândă corect produsul, iar interviurile sunt, pe alocuri, dezolante. Ori nu ajunge entuziasm, ori este unul absolut debordant. Oare chiar nu există un așa zis „mijloc de aur”?

Dragi potențiali candidați, când veniți la interviu, țineți minte câteva postulate, care vă oferă un plus valoare:
– Vânzarea implică inventivitate și creativitate, dar mai ales muncă și perseverență! E ca și cu talentul, 99% – muncă + 1% – talent.
– Un vânzător își fundamentează activitatea pe gândirea sa analitică, sintetică și critică. Dacă nu poți să-mi oferi un mic prognostic asupra activității tale ca vânzător, atunci e dificil să colaborăm pe viitor.

Cum crezi: a fi vânzător bun e ceva înnăscut, sau trebuie să se tot învețe? Este vorba de un teoretician perfect, sau omul nostru trebuie să te „bată” cu practica dură a fiecărei zile? Ce background în acest sens trebuie să posede un specialist în vânzări?

Distribuie articolul: