Conduc de șase ani o agenție de digital marketing și acesta este manifestul meu! Am obosit să aud: „PR negru e tot PR”, „Ei, sunt acum în gura satului, chiar dacă nu de bine…”.

Multă lume, în ultimul timp, aleargă după hype și o face în cel mai neortodox mod. Cineva pornește de la ideea că face artă, iar altcineva de la faptul că se nișează.

Dă-mi voie să nu fiu de-acord! Da, știu, abordarea asta, bazată doar pe hype, vuiește în tot internetul de ani buni. Astăzi, vedem tot mai des așa-zisele „campanii de marketing bizare” și parcă desprinse dintr-o piesă de teatru absurdă, dar… M-am prins că mâine – poimâine vor apărea potențiali clienți care vor cere de la noi anume așa format de campanii… Ciudat, nu?

Bun, iată trei concluzii pe care simt nevoia să le expun:

1. Marketingul bun dă rezultate și fără hype. Nu uita că dincolo de o curbă aparent de succes, poate fi dezamăgirea totală a clienților;
2. Campaniile construite exclusiv pe hype sunt de scurtă durată și rezultatele lor sunt superficiale, așa că pot fi chiar mai degrabă o pierdere, decât un succes;
3. Nu uita că vinzi oamenilor, așa că ai grijă să le respecți emoțiile, dacă vrei să-i loializezi.

Conținutul de calitate: mai este el actual în 2023?

După părerea mea, conținutul este, în prezent, o garanție a calității promovării digitale. Singura dificultate este că actualizarea conținutului necesită mult timp deja prețios. Din păcate, nu putem pune pauză în alte activități, doar ca să înnoim conținutul sau să-i adăugăm un anume substrat factologic. Această activitate este inerentă strategiei de marketing pe care o adoptă compania și, respectiv, trebuie să fie realizată concomitent cu toate celelalte măsuri offline și online de promovare. Acesta este prețul unui marketing de calitate.
Cred, cu tărie, că această abordare asupra elaborării conținutului de calitate, poate asigura rezultate pe termen lung și poate consolida brandurile în rândul consumatorilor, și potențialilor clienți.

 Totuși, cum să îmbini actualitatea și campania publicitară, astfel încât să-ți păstrezi intactă reputația profesională?
1. Folosește ideile care empatizează în mod pozitiv – da, știu, e ușor să câștigi hype prin ură, dar nu uita de efectele pe termen lung;
2. Fii creativ și original, dar păstrează linia subtilă dintre frumos și șocant  – nu uita că uneori intenția bună (cred că ai înțeles despre ce campanie vorbesc) poate să-ți ducă oiștea direct în gard și să repugne publicului;
3. Unește, nu dezbina – chiar și în cazul produselor scumpe, acestea pot fi promovate eficient fără accent pe posibilitățile clientului. Dă-i omului măcar posibilitatea de a visa.

Tu ce părere ai despre campaniile construite doar pe hype?

Distribuie articolul: