Conduc o agenție de marketing digital. De foarte multe ori, potențialul client care apelează la noi vrea tot și deodată, cu rezultate imediate, dar… se blochează cu desăvârșire la cea mai simplă întrebare: cine este clientul tău? 

Și nu, asta nu ține doar de țintirea unui client ideal, de setarea corectă a campaniilor publicitare, ci mai ales de strategia de marketing, per ansamblu.

De ce mi se pare această întrebare vitală? Hai să schițăm un caz practic. Să zicem că ai o seră unde cultivi afine, undeva în nordul țării. Tendința generală ar fi să spui că subiecții consumatori sunt toți cei care le folosesc în alimentație. Și ar fi parțial adevărat, dacă… nu ar interveni anumite rigori:
– Cui i se potrivesc produsele tale? Cui nu?
– Cine are o astfel de alimentație? Cine nu?
– Produsul tău va fi benefic sau poate avea repercusiuni pentru o anumită categorie de persoane?

De ce este necesară stabilirea publicului țintă?

Probabil că și ție ți s-a întâmplat să vezi o reclamă care nu are nimic cu tine sau necesitățile tale. Pe de altă parte, chiar și firmele care fac astfel de targetări irosesc bugete în van și nu au rezultatele scontate, ajungând să-și piardă în timp încrederea în marketingul online.

Targetarea numai a unor segmente țintă de clienți este importantă pentru toate activitățile tale de online marketing, pornind de la sponsorizări și ajungând la copywriting. Astfel, pentru a cunoaște cu adevărat avatarul clientului tău, trebuie să te interesezi de următoarele sale caracteristici: nivelul de venit, vârsta, genul, locația, interesele, educația, statutul social, domeniul de activitate, statutul familial, hobby-uri-le sale.

Este foarte ușor să setezi un auditoriu cu vârsta între 18-60…., dar este exact cazul în care ai arunca o piatră într-o mare…

Deci, alegând corect clientul reușești să:
– Setezi corect mesajul – da, postările tale trebuie să-l intereseze și, de ce nu, să curteze clientul;
– Oferi anume ceea ce caută clientul tău – adică, te găsește din prima;
– Obții feedback – iar asta este important, mai ales dacă te numeri printre antreprenorii care vor să își dezvolte afacerea într-un mod calitativ.

Segmentarea pieței este o procedură de divizare a audienței căreia i te adresezi cu mesajul publicitar în mai multe grupuri omogene, care vor percepe mesajele tale în moduri relativ similar. Afacerea ta va atrage din ce în ce mai mulți clienți, iar campaniile pe care le faci îți vor aduce cele mai bune rezultate, dacă vei ținti într-un public ce are o reală nevoie de produsul sau serviciul tău.

Iată ce întrebări ajutătoare ai la îndemână pentru a stabili avatarul clientului:

  • Ce vârstă are avatarul?
  • Unde locuiește avatarul?
  • Este femeie sau bărbat?
  • Care sunt scopurile avatarului?
  • Care sunt valorile avatarului?
  • Care este situația familială a avatarului?
  • Câți copii are avatarul și care este vârsta lor?
  • Care-s cele mai importante caracteristici ale avatarului pe plan personal?

Deci, atunci când decizi că ai nevoie de promovare digitală, fă un efort și identifică eficient clientul tău. Crede-mă, asta îți va salva bugetele și timpul prețios!

Distribuie articolul: